83K terug op een nieuwe M340i krijg je waarschijnlijk een 9k korting op de auto, dat is in de inruilprijs verwerkt.sitechris schreef: 07 okt 2025, 22:39Werkt mss handiger met bedragen.Knot schreef: 07 okt 2025, 22:19 Het eerste wat mij te binnen springt, is dat het wisselen zelf van de auto meer kost dan een beetje brandstof en onderhoud…
Weer een nieuwe auto zal de eerste twee jaar een flinke klap krijgen omlaag hoe hoog de korting ook is die ze je geven.
€ 4500 afschrijving in bijna een jaar is wel heel erg weinig voor een M2 maar hoe is die deal als je de auto niet inruilt?
Ik heb M2 gekocht voor 87.5. Op M340i krijg ik 83k terug (en gratis klasse 5), op gebruikte M340d 78k en op Audi 76k en een beetje. Bij andere bmw dealer kreeg ik op dezelfde nieuwe BMW M340i 74k terug (ook inclusief klasse 5 alarm). Das een verschil van 9k op exact dezelfde auto.
Dus het is en blijft lastig te zeggen wat auto aan afschrijving doet. Hangt van veel factoren af. En het humeur van de inkoper speelt ook mee![]()
Bij de rest niet…