Geen redenaties, een foutje bij 300km/h kan in dit resulteren.Arthur schreef: 24 sep 2025, 18:38 Tja, wat een redenatie(s). Blijf maar binnen zou ik zeggen. Maar niet op het huishoudtrapje klimmen hè![]()

Geen redenaties, een foutje bij 300km/h kan in dit resulteren.Arthur schreef: 24 sep 2025, 18:38 Tja, wat een redenatie(s). Blijf maar binnen zou ik zeggen. Maar niet op het huishoudtrapje klimmen hè![]()
Mijn snelste ooit was 250kmh in z4 (met dak erafKnot schreef: 24 sep 2025, 19:44
Doe je ook niet wekelijks natuurlijk (tenzij AutoTopNL) maar wel leerzaam, tot de 260 is het allemaal wel oke, dat haal je ook in een 130i oid maar daarna wordt het serieus snel (vond ik).
?
Die staat mij nog goed op netvlies, vreselijke samenloop van omstandigheden.JP schreef: 25 sep 2025, 16:14 We kunnen wel meerdere dure auto's zoeken die gecrashed zijn in Duitsland, maar het hoeft niet altijd de snelheid te zijn geweest. Niet alle snelwegen daar zijn een toonbeeld van gründlichkeit.......
https://nos.nl/artikel/2468975-vier-ned ... e-porsches
Het maakt mij verder niet heel veel uit, zo vaak rijd ik niet zo hard. Maar vind het een beetje een rare stelling. Alsof er tot 180 niks kan gebeuren. Zelfs bij 100-130 hier in NL maken sommigen rare manouvres waardoor er heel nare dingen (kunnen) gebeuren. Dus gevaarlijk kan ik het nog wel mee eens zijn, maar nutteloos niet. Het schiet bv lekker opKadett schreef: 24 sep 2025, 16:01 Zal onpopulaire mening zijn hier, alles harder dan 180/200 is nutteloos /gevaarlijk. Je kan op niets meer reageren bij die snelheden. Vreemd voorwerp op de weg, verkeerde inhaal actie van een andere automobilist en het is snel klaar.
Ik doe het ook maar sporadisch als ik de middelen heb, maar op het rechte stuk van Zandvoort haal ik het niet...MParallel schreef: 25 sep 2025, 23:16 300+ km/h op de openbare weg is eigenlijk van de zotte als je er over nadenkt.
Nu heb ik met die snelheden nooit een ‘ingreep’ hoeven doen, behalve een keer hard remmen. Maar ook bij 180/200 gaat een ‘ingreep’ niet goed komen natuurlijk. Dan moeten we braaf tot 130 rijden en hopen dat het dan wel goed komt.Estoque schreef: 26 sep 2025, 08:38 Ik denk wat Kadett bedoelt, is dat de kans op een succesvolle ingreep op iets dat je overkomt tot 180/200km/h, dusdanig veel hoger is dan dat wanneer je een ingreep moet verrichten bij snelheden bij 200km/h+
En daarin heeft hij wel gelijk.
Dit inderdaad, die RS6 was ook in het donker. Dan is het helemaal Russisch Roulette. Zeker op wegen met minder verlichting.Estoque schreef: 26 sep 2025, 08:38 Ik denk wat Kadett bedoelt, is dat de kans op een succesvolle ingreep op iets dat je overkomt tot 180/200km/h, dusdanig veel hoger is dan dat wanneer je een ingreep moet verrichten bij snelheden bij 200km/h+
En daarin heeft hij wel gelijk.
Ik heb wel eens een loopvlak van een auto of vrachtwagenband moeten ontwijken op de autobahn, of een stuk plastic, konijn, hout. Of keihard moeten remmen voor een auto die ineens toch ging inhalen.Arthur schreef: 26 sep 2025, 09:37Nu heb ik met die snelheden nooit een ‘ingreep’ hoeven doen, behalve een keer hard remmen. Maar ook bij 180/200 gaat een ‘ingreep’ niet goed komen natuurlijk. Dan moeten we braaf tot 130 rijden en hopen dat het dan wel goed komt.Estoque schreef: 26 sep 2025, 08:38 Ik denk wat Kadett bedoelt, is dat de kans op een succesvolle ingreep op iets dat je overkomt tot 180/200km/h, dusdanig veel hoger is dan dat wanneer je een ingreep moet verrichten bij snelheden bij 200km/h+
En daarin heeft hij wel gelijk.
Niemand is nog alert met alle nannies aan tegenwoordig, pingpongend tussen de lijntjes.Knot schreef: 26 sep 2025, 12:13 Klopt maar als we allemaal 80 gaan rijden op de snelwegen let men ook niet meer op en is de remweg alsnog langer dan bij 160 en WEL alert zijn.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Peter-Paul en 2 gasten