die rook is gewoon nog vocht/kvs in je uitlaat.
en bij een koude motor komt er altijd wel vocht uit je uitlaat (iets met temperatuurverschillen)
205 witte rook, loopt slecht, niet de koppakking
- Luco
-
Crookie
- Auto: Dikke Bmw
Re: 205 witte rook, loopt slecht, niet de koppakking
Ik zou toch een koppakking test snuffelaar op je kvs dop zetten. Kvs verlies zonder lekkage = verbranding in de cilinder. Het kan ook goed zijn dat er ergens een scheurtje in het onderblok zit.Windmolema schreef: 19 sep 2025, 21:12 Hij is nu een beetje op temp, de rook valt nu echt reuze mee. Staionair is er geen rook meer. Met gasgeven komt de rook terug. Het kvs niveau is wel 1cm gedaald na 5 mins lopen.
Loopt de lucht dan uit het systeem, of zit ik nog steeds met een probleem.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik zou beetje opbouwen eerst rustig aan kwartiertje dan laten afkoelen en kijken hoe alles erbij staat. Blijft alles op peil en niet te heet tijdens rijden dan een langer stuk en wat meer belasting
-
Windmolema
De auto rijdt inmiddels, maar hij rookt nog wel een beetje. Het is lastig te zeggen of het kvs niveau ook daalt (met ook wat lucht in de leiding).
Echter trilt het rempedaal flink onder het remmen. En in de bocht bokt de motor (alsof ie geen benzine krijgt). Dit deed hij voor de koppakking niet.
Iemand nog ideeën hoe ik dit kan oplossen en wat het heeft te maken met het werk dat ik heb gedaan?
Echter trilt het rempedaal flink onder het remmen. En in de bocht bokt de motor (alsof ie geen benzine krijgt). Dit deed hij voor de koppakking niet.
Iemand nog ideeën hoe ik dit kan oplossen en wat het heeft te maken met het werk dat ik heb gedaan?
-
OnlineMartijn_bmw
Remmen hebben motorvacuum nodig voor bekrachtiging misschien is er geen goed vacuüm door vergeten of slecht aangesloten slang?
-
Windmolema
De vonk verdeler stond niet goed afgesteld (verkeerde hoek), dus hij loopt, en na een paar ritjes is de rook verdwenen! De auto rijdt weer alsof er nooit iets is gebeurd! Bedankt voor jullie hulp
-
OnlineMartijn_bmw
Leuk dat je nog terugkoppelt en mooi dat het gelukt is! 
- Rolf205
Zorg dat ie goed ontlucht is; TU blokjes ontluchten soms lastig; een beetje druk op het kvs vaatje kan helpen bij het ontluchten.
Zou jammer zijn als de koppakking nog een keer gaat.
Zou jammer zijn als de koppakking nog een keer gaat.