Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 15 sep 2025, 11:18

Arthur schreef: 15 sep 2025, 10:20
Robin schreef: 15 sep 2025, 07:23 Ah ik zie dat ik weinig meer toe te voegen heb de laatste 5-6 posts.

Wél even dit, het linkse antwoord:
https://www.nu.nl/binnenland/6368628/wa ... ig-is.html

'Er is er één jarig hoera hoera' kan dus nog nét?

Ik vind hier heel erg veel wat van. Maar ik houd me even gedeisd, want straks 'n kogel in m'n mik.

:coffee:
Ze draaft mss wat door, maar jij vindt het wel kunnen dan? Want door de mannetjes van het geloof wat jij niets vindt, wordt dat woord ook te pas en te onpas gebruikt, net zoals het woord kanker. Daar ben je ook tegen toch? Retorische vraag :coffee:
Eens Arthur

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 sep 2025, 12:34

@Arthur ik vind t artikel overdreven alsof elke NL ( ja NL) hoer roeper in die niet op wetenschap gestoelde pyramide ongeveer een moordenaar is

Ik heb ook nog een paar comments toegevoegd in m’n post

JP

Bericht door JP » 15 sep 2025, 12:46

Het artikel beschaamt het gebruik van 'je moeder is een hoer' tijdens de wedstrijd want ze hadden net Lisa herdacht. Je doet dus eigenlijk hetzelfde, de dood van Lisa aangrijpen om zelf de aandacht te trekken.

Uit het artikel de site https://emancipator.nl/onze-aanpak/
Jongens en mannen voor gendergelijkheid
Emancipator is de enige organisatie in Nederland die zich expliciet richt op het betrekken van jongens, mannen en mannelijkheid bij gendergelijkheid. Dat is hard nodig, want in gesprekken over vraagstukken en problemen waarbij gender een rol speelt, gaat het vaak over vrouwen en lhbtqia+ personen, terwijl de kern van het probleem al te vaak zit in knellende mannelijkheidsnormen. Daarom werken we aan mannenemancipatie: het veranderen van maatschappelijke normen voor mannen en mannelijkheid. Want om gendergelijkheid te bereiken moeten ook mannen veranderen.
Dus die hoer had ook je vader kunnen zijn ? :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2025, 12:50

Tja
Feminism : every man is trash
Feminism: women are equal to men

Edit: het blijft erg stil omtrent de moordenaar van Lisa, maar dagelijks wel berichten van femicide of welke definitie van dat woord en dan vooral een westerse verdachte/ dader

….

Kadett

Bericht door Kadett » 15 sep 2025, 13:17

Vrouwen en mannen zijn niet gelijk, horen we dezelfde rechten,plichten of behandeling te krijgen. Dat wel maar er zal altijd een ander verwachtingspatroon zijn voor vrouw vs man.

Vrouwen hebben meer empathie en zijn daardoor vaak beter geschikt als bijv verpleegster of verzorgster. Mannen zijn over algemeen fysiek een stuk sterker dan vrouwen en doen vaker de fysieke beroepen.

Betekent niet dat een vrouw geen straten maker of schoorsteenveger of timmerman mag worden. Maar je mist wel het fysieke aspect.

Mijn vader brak 7 jaar terug zijn heup in de achtertuin. Lag in ongelukkig positie tegen een hekje aan. Maar van de pijn kon hij niet draaien en ik alleen hem wegtillen was geen optie daardoor. Komen er 2 (hoewel zeer leuke) ambulance vrouwen aan van formaat Ariana Grande.

Ze kregen met zijn tweëen amper aan 1 kant de brancard omhoog, toegegeven die lag deels schuin door aflopende tuin. Dus ik aan de zwaarste kant alleen en de dames aan de andere kant de brancard op hoogte getrokken. Ze zullen vast heel capabel zijn geweest in de medische kennis die vereist is. Maar praktisch is het niet om 2 kleine vrouwen samen op 1 ambulance te zetten waar dit soort dingen dagelijkst kost zijn.

En zo kan je dat ook zeggen over bijvoorbeeld de brandweer of ME.

JP

Bericht door JP » 15 sep 2025, 14:51

Kadett schreef: 15 sep 2025, 13:17 (...)
Mijn vader brak 7 jaar terug zijn heup in de achtertuin. Lag in ongelukkig positie tegen een hekje aan. Maar van de pijn kon hij niet draaien en ik alleen hem wegtillen was geen optie daardoor. Komen er 2 (hoewel zeer leuke) ambulance vrouwen aan van formaat Ariana Grande.

Ze kregen met zijn tweëen amper aan 1 kant de brancard omhoog, toegegeven die lag deels schuin door aflopende tuin. Dus ik aan de zwaarste kant alleen en de dames aan de andere kant de brancard op hoogte getrokken. Ze zullen vast heel capabel zijn geweest in de medische kennis die vereist is. Maar praktisch is het niet om 2 kleine vrouwen samen op 1 ambulance te zetten waar dit soort dingen dagelijkst kost zijn.

En zo kan je dat ook zeggen over bijvoorbeeld de brandweer of ME.
Precies wat ik ook altijd dacht bij mijn sollicitaties (7 of 8) voor ambu-chauffeur. Buiten mijn rijervaring ben ik ook wat potiger en fysieker, maar inderdaad kiezen ze sneller voor diversiteit zoals kleine jongere dames. Ook in situaties waar meer verbaal geweld aan te pas komt, dacht ik beter en steviger in mijn schoenen te kunnen staan met mijn 1.90m. Respect moet je in sommige situaties ook iets afdwingen.... :ongeveer als:

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2025, 15:36

Nog even terugkomend op dat 'hoer' roepen bij voetbal, voornamelijk witte mannen spreekkoren en witte vrouwen die dat meeroepen met meezingers als Engelbewaarder en Hazes' Liedje 'Een Vriend': Nergens in dat artikel wordt er gerept over Marokkanen die hoer en kanker te pas en te onpas roepen, waar Arthur het over heeft. Waarom dan niet? Omdat het nu.nl is...

Even over dat Hazes liedje in dat artikel:
Het bekendste (en mogelijk eerste) liedje waarbij dit wordt gedaan is 'n Vriend van André Hazes. Daarin gaat een fictieve vriend van de zanger vreemd met zijn vrouw. "Die vriend heeft dat dus ook gedaan", zegt Barbara Godwaldt.
Bij vreemdgaan zijn er TWEE nodig Barbara, TWEE. Nu heeft de man het weer gedaan. :lol:
*maakt wegwerpgebaar*

En dit dan?
https://www.xxlmag.com/raunchiest-hip-hop-lyrics/

Allemaal eenzijdige 'journalistiek'. Van nu.nl dan weet je 't wel.

Elise

Bericht door Elise » 15 sep 2025, 17:13

Robin schreef: 15 sep 2025, 15:36 Bij vreemdgaan zijn er TWEE nodig Barbara, TWEE.
Als slechts 1 van de 2 een relatie heeft, gaat er maar eentje vreemd :tong:
En bij een triootje kunnen er eventueel 3 vreemd gaan en bij een gangbang nog veel meer :mrgreen:

Bij Marokkanen&hoer moet ik altijd aan dit interview denken
https://www.dumpert.nl/item/7568027_7667e261 :roflol:

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2025, 17:29

@Elise , dus in dat liedje gaat Hazes’ vrouw vreemd en niet die vriend (?) waarvan we niet weten of die ook een partner thuis heeft..(?)
If so, dan ligt het toch ook minimaal
Aan Hazes’ vrouw in dat liedje en niet ( alleen ) aan de man (volgens Barbara is de man schuld)
Barbara moet maar weer terug naar de keuken en gauw een beetje!

JP

Bericht door JP » 15 sep 2025, 17:40

https://www.linda.nl/persoonlijk/barbar ... -femicide/

Barbara vecht tegen femicide, komt door de moord op haar zus. Dat is te begrijpen, maar het lijkt me ook dat ze strijdt tegen de rechtspraak, de advocatuur en verzekeringen vanwege de misgelopen erfenis.

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2025, 17:43

JP schreef: 15 sep 2025, 17:40 https://www.linda.nl/persoonlijk/barbar ... -femicide/

Barbara vecht tegen femicide, komt door de moord op haar zus. Dat is te begrijpen, maar het lijkt me ook dat ze strijdt tegen de rechtspraak, de advocatuur en verzekeringen vanwege de misgelopen erfenis.
Snap dat en allemaal erg sneu, maar wel bij de les blijven Barbara met je betoog enz, want de moord op Lisa is moord op Lisa. Femicide is het nieuwe toverwoord zo lijkt 't.

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2025, 17:46

Robin schreef: 15 sep 2025, 17:43 Femicide is het nieuwe toverwoord zo lijkt 't.
Had Linda niet Jeroen - vrouwenbetaster - Rietbergen weer teruggenomen?

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2025, 17:53

Tom schreef: 15 sep 2025, 17:46
Robin schreef: 15 sep 2025, 17:43 Femicide is het nieuwe toverwoord zo lijkt 't.
Had Linda niet Jeroen - vrouwenbetaster - Rietbergen weer teruggenomen?
Linda voelde zich niet meer onaantastbaar, vandaar:)

Elise

Bericht door Elise » 15 sep 2025, 18:36

Tom schreef: 15 sep 2025, 17:46 Had Linda niet Vieze Jeroentje - vrouwenbetaster - Rietbergen weer teruggenomen?
Fixed

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2025, 18:51

Wel fijn om zo weer even wat deugpunten te scoren in je eigen magazine.
Wat hebben we het toch weer het beste voor met de vrouwen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 sep 2025, 19:11

Het bekendste (en mogelijk eerste) liedje waarbij dit wordt gedaan is 'n Vriend van André Hazes. Daarin gaat een fictieve vriend van de zanger vreemd met zijn vrouw. "Die vriend heeft dat dus ook gedaan", zegt Barbara Godwaldt.

Mss begrijp ik het verkeerd, maar het gaat toch om het gebruik van het woord hoer? Wat bedoelt die vrouw dan? Dat die vriend in het liedje het woord hoer toevoegt? Of dat die vriend is vreemdgegaan? Maar dat heeft er weinig mee te maken, toch?
:gek:

Robin

Bericht door Robin » 15 sep 2025, 19:24

^Dat dus.

Het gaat om 't woord 'hoer' achter die liedjes....

..... maar nu gaat 't opeens om de (con)tekst dat die vriend is vreemdgegaan met Hazes' vrouw, waarvan Barbara vindt dat het aan die vriend ligt en dat er daarom/daardóór geen 'hoer' achter dat lied mag/kan. ??? Terwijl die vrouw vreemdging dus is 'hoer'daarin zeer zeker wel een gebruikelijke krachtterm. Zo zie ik het.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 sep 2025, 19:52

Wat een geouwehoer :tooth:

JP

Bericht door JP » 15 sep 2025, 20:34

Wel nog altijd het oudste beroep van de wereld, soort manager met eenzelfde uurloon met meer tevreden klanten maar wel zonder een excel-sheet.

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 sep 2025, 20:59

Een stoephoer dus.

Plaats reactie