Ik lees hier vooral een stukje om aan te geven dat de Atom gewoon echt een raket is geworden. Niet verheven maar vol verbijstering over hoe belachelijk hard het gaat dat een GT3RS of een cup auto je ophoudt.Arthur schreef: 17 apr 2025, 11:01Op zich wel, al vond ik dit zinnetje wat verheven overkomen; Verder veel predicted laps in de 2.37.xx en 2.38.xx gehad, maar telkens of een vlag of een trage rijder voor me bij busstop (zoals GT3RS of een mclaren gt Cup auto). Maar mss lees ik het verkeerd hoor. Die mensen doen wss ook hun best en we weten dat jouw auto heel snel is, zij weten dat wss ook wel.
Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
- Sabberjoch
- Berichten: 663
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Ik denk dat je mn woorden anders uitspreekt dan wat ik bedoel. Ik bedoelde het grappig. Ik heb heel lang geleden al afgeleerd te denken dat ik de snelste ben.Arthur schreef: 17 apr 2025, 11:01Op zich wel, al vond ik dit zinnetje wat verheven overkomen; Verder veel predicted laps in de 2.37.xx en 2.38.xx gehad, maar telkens of een vlag of een trage rijder voor me bij busstop (zoals GT3RS of een mclaren gt Cup auto). Maar mss lees ik het verkeerd hoor. Die mensen doen wss ook hun best en we weten dat jouw auto heel snel is, zij weten dat wss ook wel.
Ik reed op mn hardst in mn evo 2 rs met 420pk en werd door de vader van tim en tom binnendoor ingehaald in een e30 320
Het was een grepke zeg maar. Als daar een snelle jongen in zat dan was het al lastiger, tegelijkertijd ken ik iemand die 2.37 met de vorige generatie atom handbak doet.
Ik heb een cheatcode gebouwd, maar talent kun je niet kopen. Daarnaast, als ik het kon veroorloven om een gt3rs te onderhouden en te tracken zonder buikpijn, dan deed ik dat gewoon. Vind het wel leuk dat ik (nouja de auto dan) nu ook op recht sneller ben
- Arthur
- Berichten: 43504
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Oké, duidelijk. Dan lees ik het verkeerd 

-
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Dank voor filmpje Roy. Mooie overlay ook! Maar loopt echt kneiter hard, en de schakelbak is ook snel. Kun je nog ademhalen tijdens het gas geven? 
En mooi om het stukje sarcasme te lezen. Is toch vrij duidelijk.

En mooi om het stukje sarcasme te lezen. Is toch vrij duidelijk.
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Gekke is dat ik op de weg serieus last met ademen heb onder boost, on track zit je continue onder boost en merk je het minder.Emiel schreef: 17 apr 2025, 14:14 Dank voor filmpje Roy. Mooie overlay ook! Maar loopt echt kneiter hard, en de schakelbak is ook snel. Kun je nog ademhalen tijdens het gas geven?
En mooi om het stukje sarcasme te lezen. Is toch vrij duidelijk.
Dan draai ik de boost naar 1 (10pk/nm meer dan stock) en dan weer naar 3 en dan voel je het verschil weer
- Booooh
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Roy, van https http maken, that's it
leuk zo een rondje meerijden


- Godspeed
- Berichten: 2301
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Gaaf man! Ik vond de Lotus 3-11 al een hele beleving, laat staan wat deze raket met je kop doet 

- JdBn
- Berichten: 1484
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Zo dat gaat er lekker vandoor... Dat geluid ook, heerlijk! Deed me eigenlijk een beetje denken aan Getaway in Stockholm 2 (met de Escort Cosworth turbo die de hele tijd lekker aan het briesen, blazen en fluiten is..)
- Yannik Schmidt
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: Roy's Atom 4, nieuwe onderdelen p24
Wat een machine en wat een rondetijd ook. Dat ding gaat echt als een speer, die acceleratie na Stavelot, what the f*ck.Roy RS schreef: 16 apr 2025, 21:41 Ook nog wat plaatjes van spa.
Heb ook een filmpje, maar hotlinken lukt me niet
https://youtu.be/vkq-_AO8VYk?si=DPmm7XyF6EIqaOkH

Corner speed is ook niet mis natuurlijk. A052 moet toch top werken op zo een lichte auto!
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, nieuwe onderdelen p24
Yannik Schmidt schreef: 24 apr 2025, 07:07Wat een machine en wat een rondetijd ook. Dat ding gaat echt als een speer, die acceleratie na Stavelot, what the f*ck.Roy RS schreef: 16 apr 2025, 21:41 Ook nog wat plaatjes van spa.
Heb ook een filmpje, maar hotlinken lukt me niet
https://youtu.be/vkq-_AO8VYk?si=DPmm7XyF6EIqaOkH
![]()
Corner speed is ook niet mis natuurlijk. A052 moet toch top werken op zo een lichte auto!
Die band is echt heel goed inderdaad, met de avon zzr die op de vorige atom zat zou dit vermogen nog niet bijna op de weg komen. Is altijd lastig grip met veel vermogen in een lichte auto, maar deze band lost het helemaal op
- Robin
- Berichten: 55738
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Mooi rondje Roy, ging hard; hier op m'n PC met m'n headset op gaf 't me wél de visueel/audio beleving dat het bochtenwerk van die kar nóg best meer aankan, maar aan de de G krachten te zien snap ik jou ook wel!:)
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Absoluut! Voor je beeldvorming, met de oude atom was ik 9 seconden trager, maar met diezelfde auto is een bekende van me rondjes 2.37.XX aan het doen. Dus met deze setup moet een echte chauffeur zeker onder 2.30 kunnen komen, maar mij niet gezien, mijn skills zijn niet goed genoeg en ik wil het gewoon leuk vinden en binnen mn grenzen blijven!Robin schreef: 24 apr 2025, 11:59 Mooi rondje Roy, ging hard; hier op m'n PC met m'n headset op gaf 't me wél de visueel/audio beleving dat het bochtenwerk van die kar nóg best meer aankan, maar aan de de G krachten te zien snap ik jou ook wel!:)
Andere atom 4 rijders gaan een whopping 45km/u harder door eau rouge in 5, ik schakel terug naar 4, ik durf het gewoon niet
Zelfde geld voor de laatste bocht richting busstop, die is volgas, maar ik schakel terug, vaak voel ik dat het harder kon, maar 1 op de 10x merk ik dat ik de hoek niet lekker had en dan ben ik blij dat ik 30km langzamer ga dan de grens
-
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Groot gelijk, het gaat om plezier. Bij trackdays zijn geen prijzen te winnen, enkel verliezers.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28839
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
+1 Mooi binnen je eigen grenzen lol makenArthursx schreef: 24 apr 2025, 14:49 Groot gelijk, het gaat om plezier. Bij trackdays zijn geen prijzen te winnen, enkel verliezers.

- Erminio
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Je noemt ook de 2 grote mannen bochten op Spa waar ik ook graag een beetje marge houdt.
Als je hem goed aansnijd denk je, dat had harder gekunt, maar iets ernaast ben je blij dat je niet te hard gaat
Als je hem goed aansnijd denk je, dat had harder gekunt, maar iets ernaast ben je blij dat je niet te hard gaat
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Haha, nou precies dat, ik draai al even mee en heb daar weleens met veel langzamere auto’s de bocht net niet lekker aangesneden en dan ga je ineens héél ver buiten de lijntjesErminio schreef: 25 apr 2025, 09:10 Je noemt ook de 2 grote mannen bochten op Spa waar ik ook graag een beetje marge houdt.
Als je hem goed aansnijd denk je, dat had harder gekunt, maar iets ernaast ben je blij dat je niet te hard gaat![]()
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, conversie 425pk/550nm klaar en video Spa
Weer lang geen updates, maar met een goede reden. De hybride turbo in het upgrade pakket bleek alleen op manuals (uitvoerig) getest, maar helaas niet opgewassen tegen het hoogtoerige karakter van een sequentieel…zowel bij mij als een andere seq ging de turbo kapot.
Hoewel het op Spa foutloos was, ging de eerste rit daarna direct mis. Turbo volledig naar zijn grootje. Eerst dacht ik “ach even wisselen en weer door”, maar omdat het niet alleen bij mij gebeurde is de tuner afgestapt van het hybride idee en nu zit de veel duurdere MHI stage 2 turbo erop.
Dat is een stage 2 turbo rechtstreeks van de fabrikant die ook de OEM turbo maakt en dan ook plug and play is…de software daarentegen. Dus ik heb al met al 13 weken gemist van dit seizoen…. Nu is het wel goed, stuk beter ook dan voorheen. Je voelt meteen dat dit beter in elkaar zit, voelt veel meer oem.
Voorheen was het extreem lastig om een goede staande start te krijgen. Ik had of wheelspin of een dip. Wheelspin/boost doseren was vrijwel onmogelijk, nu perfect mogelijk en voelt weer helemaal als origineel, maar dan veeeeeel meer.
Boost houdt ie ook veel beter vast dan voorheen. Heerlijk echt.
25 september avondsessie op zandvoort voor een echte shakedown, maar op straat gaat ie top.
Gaaf wel dat ik nu ook met mn laptop de software kan benaderen, ik kan alles uitlezen, loggen en kan zelf (map)updates downloaden en op de ecu zetten.
Oh en de stickerset die ik heb laten maken in weissgold is geplaatst (de standaard kleuren vond ik zo lelijk, dus ik heb het laten namaken in de kleur van de lak en de wielen)
Hieronder wat random foto’s













Hoewel het op Spa foutloos was, ging de eerste rit daarna direct mis. Turbo volledig naar zijn grootje. Eerst dacht ik “ach even wisselen en weer door”, maar omdat het niet alleen bij mij gebeurde is de tuner afgestapt van het hybride idee en nu zit de veel duurdere MHI stage 2 turbo erop.
Dat is een stage 2 turbo rechtstreeks van de fabrikant die ook de OEM turbo maakt en dan ook plug and play is…de software daarentegen. Dus ik heb al met al 13 weken gemist van dit seizoen…. Nu is het wel goed, stuk beter ook dan voorheen. Je voelt meteen dat dit beter in elkaar zit, voelt veel meer oem.
Voorheen was het extreem lastig om een goede staande start te krijgen. Ik had of wheelspin of een dip. Wheelspin/boost doseren was vrijwel onmogelijk, nu perfect mogelijk en voelt weer helemaal als origineel, maar dan veeeeeel meer.
Boost houdt ie ook veel beter vast dan voorheen. Heerlijk echt.
25 september avondsessie op zandvoort voor een echte shakedown, maar op straat gaat ie top.
Gaaf wel dat ik nu ook met mn laptop de software kan benaderen, ik kan alles uitlezen, loggen en kan zelf (map)updates downloaden en op de ecu zetten.
Oh en de stickerset die ik heb laten maken in weissgold is geplaatst (de standaard kleuren vond ik zo lelijk, dus ik heb het laten namaken in de kleur van de lak en de wielen)
Hieronder wat random foto’s













- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Nog wat foto’s van de (nogal) defecte turbo die niet met de toeren overweg kon van de sequentieel en uitlaat die ik in titanium heatwrap heb gezet nu hij er toch weer uit was.
Oh en bij het loggen kwamen we erachter dat de o2 sensor het niet overleefd had, die kostte gelukkig maar 700 euro bij Honda….lambo is 3,5x zo goedkoop.
Turbo pakking blokzijde en downpipe zijde samen ook 200 piek, moet niet gekker worden




Oh en bij het loggen kwamen we erachter dat de o2 sensor het niet overleefd had, die kostte gelukkig maar 700 euro bij Honda….lambo is 3,5x zo goedkoop.
Turbo pakking blokzijde en downpipe zijde samen ook 200 piek, moet niet gekker worden




-
Online
- Berichten: 4458
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Fijn dat het nu gefikst is en hopelijk zo verder allemaal heel blijft. Wel erg jammer van de gemiste weken rijden. Dan moet je hem misschien nog maar een jaartje extra houden...



-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Jammer dat de hybride turbo kapot ging. Zo aan de foto te zien had je ook gemakkelijk een grotere schade kunnen krijgen aan het blok of zie ik dit verkeerd?
Goed dat je het alweer gefixt hebt, en het rijdt ook nog eens stukken beter. Leermomentje zal ik maar zeggen.
Veel succes en plezier op Zandvoort binnenkort. Ik ben benieuwd hoe ie het daar doet.
Goed dat je het alweer gefixt hebt, en het rijdt ook nog eens stukken beter. Leermomentje zal ik maar zeggen.
Veel succes en plezier op Zandvoort binnenkort. Ik ben benieuwd hoe ie het daar doet.
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Valt op zich wel mee, de brokjes gaan de uitlaat (zonder kat) in of de andere kant op de intercooler in. Maar leuk is anders.Martin* schreef: 14 sep 2025, 21:15 Jammer dat de hybride turbo kapot ging. Zo aan de foto te zien had je ook gemakkelijk een grotere schade kunnen krijgen aan het blok of zie ik dit verkeerd?
Goed dat je het alweer gefixt hebt, en het rijdt ook nog eens stukken beter. Leermomentje zal ik maar zeggen.
Veel succes en plezier op Zandvoort binnenkort. Ik ben benieuwd hoe ie het daar doet.
Was al nooit fan van kleine bedrijven die turbo’s “beter” maken, maar omdat dit zich duizenden km’s bewezen had dacht ik het maar weer eens te doen.
De verloren tijd is echt naatje, maar nu heb ik wel een solide systeem, eind goed al goed zeg ik dan maar.
Deze turbo heeft zich al op letterlijk duizende honda civics bewezen, dus dat is wel piece of mind
- HJ2
- Berichten: 3695
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Wat moet dat heerlijk knutselen zijn met al die knisper-verse onderdelen waarbij je ziet / voelt dat er voldoende tijd en aandacht aan engineering en productie is besteed. * Jaloers*
-
Online
- Berichten: 4458
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Mooi ook die twee zitkussens op de vleugel zodat je kunt zien wanneer je bijna tegen het plafond aankomt 

- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Het was natuurlijk al een 2023 auto met 7500 droge km’s erop, dus dat sleutelt al heerlijk, nu is alles rondom de motor idd weer nieuw/nieuwHJ2 schreef: 15 sep 2025, 13:45 Wat moet dat heerlijk knutselen zijn met al die knisper-verse onderdelen waarbij je ziet / voelt dat er voldoende tijd en aandacht aan engineering en productie is besteed. * Jaloers*
- Roy RS
- Berichten: 5045
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Atom 4, turbokit helemaal stuk, weer gefixed
Het was natuurlijk al een 2023 auto met 7500 droge km’s erop, dus dat sleutelt al heerlijk, nu is alles rondom de motor idd weer nieuw/nieuwHJ2 schreef: 15 sep 2025, 13:45 Wat moet dat heerlijk knutselen zijn met al die knisper-verse onderdelen waarbij je ziet / voelt dat er voldoende tijd en aandacht aan engineering en productie is besteed. * Jaloers*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Fabian, Sam van der Put en 3 gasten