Even tussendoor een update om het verhaal compleet te houden.
Week of 3 geleden had ik de build “klaar”, dus liet ik de tuner overkomen uit de UK voor de calibratie van de throttle (veel korter pedaal met heel ander verloop dan stock) , de turbo actuator (ook heel ander gemapt dan stock, maar ook is de wastegate valve geheel anders uitgevoerd), het in “wiren” van de egt sensor in de kabelboom en natuurlijk de live mapping.
Erg cool om mee te maken hoe hij de mapping aanpast en met online/ telefonische hulplijn ter controle met de tuner die de oem software ook geschreven heeft naloopt, lekker grondig wel allemaal.
Dus toen moest ik rijden en hij met de laptop ernaast controleren of alles volgens plan verloopt. Ik gaf voor de eerste keer vol gas voor een pull en met een grijns riep ik “yes thats fast”, waarop hij doodleuk zei, ja dan zet hem nu maar op boost level 2 (van 3)

Toen ik uiteindelijk in level 3 volgas ging wist ik niet wat ik meemaakte, dat 75-90pk zoveel verschil kan maken is echt bizar. (Nou ja vooral de 130nm koppel waarschijnlijk, maar dan nog)
2 dagen na de mapping stond ik op Spa voor de shakedown en heb ik op 1 dag 600+ km gereden, niet traag overigens, beste tijd was 2.40.03, maar daarin miste ik mn rempunt in busstop volledig, en schakelde ik in eau rouge 2x terug naar 4

Verder veel predicted laps in de 2.37.xx en 2.38.xx gehad, maar telkens of een vlag of een trage rijder voor me bij busstop (zoals GT3RS of een mclaren gt Cup auto

)
Te gek om eindelijk de merc GTR’s, Porsche GT3RS’en mclarens ook op acceleratie punten voorbij te kunnen gaan ipv alleen in de bochtige plekken.
Verder een eerste 1/4 mijl sprintje op de weg gedaan, geen lekkere start kunnen krijgen, maar toch een 10.37sec

, 1,33 van 80-120 en 5.91 van 100-200, niet slecht voor een eerste testje.
Al met al ongelofelijk blij met de conversie! Het is bizar snel, op de weg eigenlijk wat veel, wat precies is wat ik wilde, voor bochtige wegen boost knop wat terugdraaien en om zodra je met stuur recht iemand de stuipen op het lijf wilt jagen lekker op hoog

Op spa is het vermogen alsof het zo hoort, past helemaal, gewoon een raket.
Nog wat fotos, check vooral de billet anodised alloy motor mount (daar nog niet gemonteerd).
Tevens de uitlaat gepolijst en de carbon voorvleugel steenslagvrij laten maken (opnieuw in blanke lak laten zetten)