Politie over naar audi

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Kadett

Re: Politie over naar audi

Bericht door Kadett » 14 sep 2025, 10:27

Mijn enige staande houding was in 2003 met een Kadett met 50 pk. Wilde eens weten hoe hard ie kon optrekken vanaf stilstand.. reed toen 87 in 50 zone. Stond alleen een politie auto achter mij, was donker totaal niet gezien.

Saillant detail, was mijn eerste boete en eerder op die dag mij broer uitgelachen omdat hij zijn eerste brief uit Leeuwarden binnenkreeg :tooth:

JP

Bericht door JP » 14 sep 2025, 10:40

De laatste en volgens mij ook enige keer dat ze me met de auto aan de kant zette, moet in juni 2004 zijn geweest. Destijds had ik een grijze Astra Coupe 2.2 en trok ik iets te enthousiast op van de verkeerslichten bij knooppunt Geusselt. Op de A79 kwam een Politieauto me supersnel voorbij om uiteindelijk voor me te gaan rijden en te laten stoppen. Ze hadden geen gemiddelde gemeten maar omdat ik zelf wat vlotjes weg was, hadden ze 140 moeten rijden om bij me te komen. Kleine discussie had ik geen zin in, papieren afgeven totdat de agent zag dat ik analoge tachograafschijven (toen nog actueel) bij me had.

"U bent vrachtwagenchauffeur?"
- Yep
"Dan weet U hoe hard U mag rijden?"
- Vrachtwagen 80, personenauto 120 toch?

Het was de maand dat er iets verderop een tragisch ongeval had plaatsgevonden. Toen was een vrachtwagen met remproblemen een supermarkt in gerold met 3 doden ten gevolge......--> ongeval Haanrade De agent maakte de vreemde vergelijking van "dat krijg je als je te hard rijdt...."
Ik kon het verband niet leggen maar kreeg een 10km te hard aan de broek, denkende, met die agent kun je toch niet in discussie......

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2025, 11:05

Die discussie heb ik ook eens met de M3 gehad, trok ik voluit een S-bocht door naar de 100km/u en daarna terug laten zakken naar 80, heel pleidooi dat ik 140 gereden had want hun konden met moeite erbij komen...tsja, als je eerst je touran nog om moet gaan draaien, maargoed, aanhoren en door.

Astra Coupe, prachtig gelijnde auto trouwens, ik mocht m destijds bij EDS nooit in de lease doordat coupe en cabrio uitgesloten waren. Net geen 150pk toch, 147 ofzo?

JP

Bericht door JP » 14 sep 2025, 11:14

Bertone hè..... ja ik had eerst een 1.8 (125pk) in het blauw, maar toen ik 6 maanden later bij de dealer een kleine achterspoiler liet monteren, stond daar de 2.2 met 147pk...... Ja toen 'moest' ik die hebben :tooth:

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 14 sep 2025, 11:42

Prachtig idd!

Ik wilde voor de 2.2dti gaan, slechts 125pk/280nm maar voor die tijd wel een fijne diesel EN in de coupe geleverd ook, deed niet elk merk.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 sep 2025, 09:35

Knot schreef: 14 sep 2025, 11:05 Die discussie heb ik ook eens met de M3 gehad, trok ik voluit een S-bocht door naar de 100km/u en daarna terug laten zakken naar 80, heel pleidooi dat ik 140 gereden had want hun konden met moeite erbij komen...tsja, als je eerst je touran nog om moet gaan draaien, maargoed, aanhoren en door.
Zelfde, ooit met 150 op de teller cruisecontrol waar je 130 mocht (144 GPS) een "ja, we moesten meer dan 160 rijden om bij je te komen" terwijl ze net invoegden met hun Transporter. :bag:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 15 sep 2025, 10:03

Slechts 2x staande gehouden. Beide keren reed oom agent mij tegemoet.

Eerste keer nog op de scooter. Politie reed mij tegemoet toen ik onderweg was naar school. Aan mijn hellingshoek terwijl ik een bocht nam konden ze zien dat ik geen 45 reed :tooth:
Uiteraard daarna wel gelijk snelheid gematigd. Gesprekje gehad. Rondje om de scooter. Uitlaat was niet origineel, maar was ook geen Malossi of Yasuni uitlaat. Op de vraag hoe hard de scooter liep een klein leugentje om bestwil gedaan en gezegd 65/70. Waarschuwing en weer door.

Tweede keer was een paar jaar geleden met de 4GC. Op een, dmv andere belijning, aangepaste 80 weg waar je nu nog maar 60 mocht was ik lekker wat bochtjes aan elkaar aan het knopen. Doordat het najaar was kon ik prima de bocht door kijken, dus lekker op de ideale lijn er door.
Allereerst verbaasd hoe snel ze de B-kalsse gekeerd kregen en weer achter mij zaten. De personen in de gestreepte B-klasse waren er van overtuigd dat als ze mij hadden kunnen meten ik zeker mijn rijbewijs kwijt was geweest. Nu ben ik er van overtuigd dat zelfs Max Verstappen in mijn auto die twee bochtjes met 110+ op z'n minst uitdagend had gevonden, dus die discussie ben ik maar niet gegaan.

Retorische vraag gesteld of ze mij hadden gemeten? Nee, maar als... dan...
Oke, hoe nu verder? Een waarschuwing, MAAR deze staat wel genoteerd!
Prima, fijne dag nog.

Plaats reactie