Dan gaan ze er niet vanuit dat je er 3 aan elkaar knoopt
VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
- Elise
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Je bedoelt zoiets?Sabberjoch schreef: 03 sep 2025, 11:28 Ik denk wel dat een van je buren een keer de GGZ gaan bellen als ze jou in de weer zien blijven gaan met verlengkabels.
Los daarvan, ik weet dat er ook haspels van 100 meter zijn, verder wil ik je niet op ideeën brengen.
- Bijlagen
-
- snoer.jpg (291.27 KiB) 1247 keer bekeken
- Hitz
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
-
OnlineSabberjoch
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Hahahaha, wel mooi dat Ai er nog twee losse hoepels bij bedenkt 
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29094
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Knot schreef: 03 sep 2025, 12:14 In feite heb je dat verlies toch ook als je de lader direct in je garage inprikt? Daarachter hangt ook zeker 20 meter kabel voordat je in de meterkast zit, alleen je ziet het niet direct?
De kabels van de huisinstallatie zijn wel dikker en vol koper t.o.v. een verlengsnoer, ik zou verwachten dat die minder verlies opleveren dan zo'n verlengsnoer met dunner en flexibel koper erin.
Mijn laadpaal is ook met 5x 4mm2 kabel gemonteerd tussen paal en meterkast automaat bijvoorbeeld.
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Snap nu wel waarom die laders er ook allemaal met 3,5m ipv 5m of 10m zijn, hoe korter hoe beter en sneller de accu vol.
Door die 20m verlengsnoeren duurt het (exact) 1,5u langer om 19.7kw vol te krijgen.
Door die 20m verlengsnoeren duurt het (exact) 1,5u langer om 19.7kw vol te krijgen.
-
OnlineKadett
- Berichten: 5337
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Ja, vooral niet helemaal uit rollen, dat is een heel goed ideeSabberjoch schreef: 03 sep 2025, 11:28 Ik denk wel dat een van je buren een keer de GGZ gaan bellen als ze jou in de weer zien blijven gaan met verlengkabels.
Los daarvan, ik weet dat er ook haspels van 100 meter zijn, verder wil ik je niet op ideeën brengen.
-
OnlineKadett
- Berichten: 5337
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Volgens mij is er ook nog een verschil tussen gevlochten koperdraad wat in een verlengsnoer zit of koperdraad met harde kern zoals je elektra in huis en bedrijven in de muren/grond hebt zitten. Dat levert minder laadverlies.Knot schreef: 03 sep 2025, 14:01 Snap nu wel waarom die laders er ook allemaal met 3,5m ipv 5m of 10m zijn, hoe korter hoe beter en sneller de accu vol.
Door die 20m verlengsnoeren duurt het (exact) 1,5u langer om 19.7kw vol te krijgen.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Ja, dat is wat Martijn_bmw ook zegt. die meeraderige draden zijn wat goedkoper.
- Elise
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Dat is een redenatie, een andere redenatie is, hoe langer des te eerder brand
- Arthur
- Berichten: 43866
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Wat er allemaal bij komt kijken. Stekker erin en laden, klaar. Of nog beter, gewoon benzine tanken en je niet druk maken 
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Ach, ik vind het leuk om uit te zoeken en heb er de tijd voor over. Morgen komt de nieuwe lader binnen kijken wat die doet met 13A.
Thuis in de nacht gebruik ik wel de 10 A stand gezien het huis van 1971 is. Maar op kantoor zit je er toch de hele dag praktisch naast dan durf ik die 13 of misschien 16 wel aan met bekabeling van 2010. Uiteraard laat ik de verlengsnoeren dan achterwege en prik hem direct in de muur.
Thuis in de nacht gebruik ik wel de 10 A stand gezien het huis van 1971 is. Maar op kantoor zit je er toch de hele dag praktisch naast dan durf ik die 13 of misschien 16 wel aan met bekabeling van 2010. Uiteraard laat ik de verlengsnoeren dan achterwege en prik hem direct in de muur.
-
Wimo
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Thuis? Zal de vrouw blij mee zijn..Arthur schreef: 03 sep 2025, 19:11 Wat er allemaal bij komt kijken. Stekker erin en laden, klaar. Of nog beter, gewoon benzine tanken en je niet druk maken![]()
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Jerrycans uit België toch? 
Idd wel lekker om altijd met range weg te kunnen thuis en kantoor. Moet nog steeds verder met inrijden van die TSI maar denk dat ik maanden met die eerste tank ga doen.
Idd wel lekker om altijd met range weg te kunnen thuis en kantoor. Moet nog steeds verder met inrijden van die TSI maar denk dat ik maanden met die eerste tank ga doen.
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Gistermiddag de Afyeev lader binnengekregen, duurzaamheid moet nog blijken maar voor het geld vrij compleet met bracket, muurmount, tas. Ding kan ook met smarthome gekoppeld, dat moet ik nog even regelen een keer maar voor nu vooral kijken hoe het laden op 13A (en evt 16A) verloopt.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008357034512.html
Nu weer iets duurder geworden maar ik had m met die € 10 kortingscode voor € 73 incl verzendkosten vanuit Duitsland.
Enige nadeel is dat het totaal 5 meter is, geen centimeter langer, dus vanaf onderaan de lader nog 4 meter kabel incl de type 2 stekker.
Op 13A gaat het laden volgens de VW app met 16km/u (normaal op 12 of 13km/u). Display van de lader geeft 2.6/2.7kw weer, dus een ruime 12A wat hij pakt. Nog een keer kijken of die meter van de lader zelf echt klopt en dan hoeft die losse meter er ook niet meer tussen, dat was het enige deel wat echt warm werd, de rest eigenlijk niet.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008357034512.html
Nu weer iets duurder geworden maar ik had m met die € 10 kortingscode voor € 73 incl verzendkosten vanuit Duitsland.
Enige nadeel is dat het totaal 5 meter is, geen centimeter langer, dus vanaf onderaan de lader nog 4 meter kabel incl de type 2 stekker.
Op 13A gaat het laden volgens de VW app met 16km/u (normaal op 12 of 13km/u). Display van de lader geeft 2.6/2.7kw weer, dus een ruime 12A wat hij pakt. Nog een keer kijken of die meter van de lader zelf echt klopt en dan hoeft die losse meter er ook niet meer tussen, dat was het enige deel wat echt warm werd, de rest eigenlijk niet.
- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-09-05 om 09.32.55_3f0bb523.jpg (283.94 KiB) 778 keer bekeken
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-09-05 om 09.33.11_fea233dc.jpg (199.67 KiB) 778 keer bekeken
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-09-05 om 09.33.26_8699ca63.jpg (190.49 KiB) 778 keer bekeken
- Arthur
- Berichten: 43866
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
73 euro extra investering, houd je dat wel bij in excel? Hoeveel kWh is dat? Of liter 95? 
-
OnlineSabberjoch
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Bij verkoop kan deze lader natuurlijk op marktplaats, dus de restwaarde moet je zeker niet vergetenArthur schreef: 05 sep 2025, 09:47 73 euro extra investering, houd je dat wel bij in excel? Hoeveel kWh is dat? Of liter 95?![]()
Het zijn roerige en spannende tijden waar we in leven, met als climax toch wel dit topic.
- JP
- Berichten: 35194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Ik wist niet dat elektrisch rijden (of hybride in dit geval) zo ingewikkeld moest zijn........ 
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Komt ongeveer overeen met de kosten voor de lunch gistermiddag tijdens de fietsrit.
Gaat natuurlijk puur om meten is weten, doe dit liever dan de zoveelste serie zitten kijken op netflix...
Voor degene die het (ook) interessant vind natuurlijk, de rest kan zich prima vermaken in het wereldzaken topic etc lijkt me.. (waar ik dan weer helemaal niks mee heb).
Gaat natuurlijk puur om meten is weten, doe dit liever dan de zoveelste serie zitten kijken op netflix...
Voor degene die het (ook) interessant vind natuurlijk, de rest kan zich prima vermaken in het wereldzaken topic etc lijkt me.. (waar ik dan weer helemaal niks mee heb).
-
Richardt.
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Je hebt het er maar druk mee Rody! 
"Vroegah" gingen je posts over hoe je met de M5 stond te tanken, terwijl de achterbanden nog rookten van het driften even daar voor

"Vroegah" gingen je posts over hoe je met de M5 stond te tanken, terwijl de achterbanden nog rookten van het driften even daar voor
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Tsja, die tijden zijn niet meer...
Durfde in E-mode niet veel gas te geven omdat ik bang was dat de TSI koud aan zou springen maar je kunt gewoon volgas geven en hij is netjes begrensd op 140 (teller), alleen als je m in de kickdown trapt pakt ie de motor erbij, die vervolgens wel met 5000rpm erin komt. Gelukkig had ik m eerst warmgereden want koud aanspringen met 5000 lijkt me niet echt fijn.
Durfde in E-mode niet veel gas te geven omdat ik bang was dat de TSI koud aan zou springen maar je kunt gewoon volgas geven en hij is netjes begrensd op 140 (teller), alleen als je m in de kickdown trapt pakt ie de motor erbij, die vervolgens wel met 5000rpm erin komt. Gelukkig had ik m eerst warmgereden want koud aanspringen met 5000 lijkt me niet echt fijn.
- Arthur
- Berichten: 43866
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Iemand heeft bedacht dat het zo werkt… 
-
OnlineSabberjoch
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Blijft bijzonder, vooral dat ze dat na 10 jaar nog steeds zo doen. Bij de 2015 GTE is dat ook zo, en heel af en toe maak ik de fout dat ik net invoeg terwijl de accu leeg is, en dan knalt hij die 1400 gelijk zo ongeveer in de begrenzer. volgens de olietempmeter nog steenkoud uiteraard. Zeker de eerste keer met een verse turbo deed me even zeer.
Had verwacht dat ze na 10 jaar ontwikkeling wel het een en ander hadden aangepast, wellicht een koelkanaal die vanaf EV motor vast je ICE opwarmt oid.
Had verwacht dat ze na 10 jaar ontwikkeling wel het een en ander hadden aangepast, wellicht een koelkanaal die vanaf EV motor vast je ICE opwarmt oid.
- Arthur
- Berichten: 43866
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Hoe gaat dat bij andere merken dan?
- Knot
- Berichten: 41003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [Afyeev 16A lader]
Je zou die warmte kunnen gebruiken inderdaad, maar na een tijdje in E-mode rijden blijft koelwater en olietemp op --- staan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 2 gasten
