Dan gaan ze er niet vanuit dat je er 3 aan elkaar knoopt

Dan gaan ze er niet vanuit dat je er 3 aan elkaar knoopt
Je bedoelt zoiets?Sabberjoch schreef: 03 sep 2025, 11:28 Ik denk wel dat een van je buren een keer de GGZ gaan bellen als ze jou in de weer zien blijven gaan met verlengkabels.
Los daarvan, ik weet dat er ook haspels van 100 meter zijn, verder wil ik je niet op ideeën brengen.
Knot schreef: 03 sep 2025, 12:14 In feite heb je dat verlies toch ook als je de lader direct in je garage inprikt? Daarachter hangt ook zeker 20 meter kabel voordat je in de meterkast zit, alleen je ziet het niet direct?
Ja, vooral niet helemaal uit rollen, dat is een heel goed ideeSabberjoch schreef: 03 sep 2025, 11:28 Ik denk wel dat een van je buren een keer de GGZ gaan bellen als ze jou in de weer zien blijven gaan met verlengkabels.
Los daarvan, ik weet dat er ook haspels van 100 meter zijn, verder wil ik je niet op ideeën brengen.
Volgens mij is er ook nog een verschil tussen gevlochten koperdraad wat in een verlengsnoer zit of koperdraad met harde kern zoals je elektra in huis en bedrijven in de muren/grond hebt zitten. Dat levert minder laadverlies.Knot schreef: 03 sep 2025, 14:01 Snap nu wel waarom die laders er ook allemaal met 3,5m ipv 5m of 10m zijn, hoe korter hoe beter en sneller de accu vol.
Door die 20m verlengsnoeren duurt het (exact) 1,5u langer om 19.7kw vol te krijgen.
Dat is een redenatie, een andere redenatie is, hoe langer des te eerder brand
Thuis? Zal de vrouw blij mee zijn..Arthur schreef: 03 sep 2025, 19:11 Wat er allemaal bij komt kijken. Stekker erin en laden, klaar. Of nog beter, gewoon benzine tanken en je niet druk maken![]()
Bij verkoop kan deze lader natuurlijk op marktplaats, dus de restwaarde moet je zeker niet vergetenArthur schreef: 05 sep 2025, 09:47 73 euro extra investering, houd je dat wel bij in excel? Hoeveel kWh is dat? Of liter 95?![]()
Gebruikers op dit forum: Fabian, Sam van der Put en 6 gasten