Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 23 aug 2025, 11:01

Elise schreef: 23 aug 2025, 08:32
MParallel schreef: 22 aug 2025, 20:29 Lui als Halsema en hele COA hebben allemaal bloed aan hun handen.
Wat te denken van de kiezers die willens en wetens stemmen op een partij die de gelukzoekers met open armen verwelkomen?
Die testosteronbommetjes gaan nog veel meer slachtoffers maken :bag:

Vreselijk filmpje dit, krijg je braakneigingen van :kotsen: Van wanneer is dat eigenlijk? En hoe denken de “zangers” er nu over?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2025, 11:28

https://nos.nl/artikel/2579577-kamer-na ... e-gebieden

Klare taal, maar of 't helpt?

Alle vrouwen en kinderen met 'n noodgang uit Iran en platbombarderen die hap. De rest mag toegang krijgen in de omringende zandbak moslimstaten. Kijken wat Hamas dan nog te vertellen heeft. 1.9 miljard moslims vs <16 miljoen Joden wereldwijd . Ik weet 't wel!

Grenzen dicht voor alles wat naar islam riekt.

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2025, 11:43

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 23 aug 2025, 11:48

Ik heb er geen woord van verstaan, maar ze heeft een paar goede standpunten.

Arthur

Bericht door Arthur » 23 aug 2025, 11:48

Huiliehuilie, aandacht zoekertje

Arthur

Bericht door Arthur » 23 aug 2025, 11:55

https://nos.nl/l/2579589

Iemand gelezen? Ik plaats het hier ff. Wel een flink potje speculatie van mijn kant, want ik denk er het mijne van. Berichtgeving is ook al een paar keer aangepast, vandaar. Dieptriest natuurlijk maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het geen voedselvergiftiging was?

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2025, 11:55

Mooie dame en wel mee eens Arthur, maar waar bemoeit zo'n vent zich mee....

Arthur

Bericht door Arthur » 23 aug 2025, 11:58

Uiteraard, maar aan de andere kant: als zo’n coupe naar make-Up stinkt, zoals ze zelf zegt, mag daar wat van gezegd worden. Dat kan ook op een normale manier natuurlijk. Maar omdat het nu een vent is die nogal boos doet trekt zij haar aandacht register open en lift mee op de tragische dood van dat meisje Lisa… Dus, tja :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2025, 12:22

Eensch Arthur, maar let maar op d'r komt een golf van vrouwen die nu/binnenkort een beetje #metoo gaan doen, en met REDEN en echt mee eens! Wat een verval wat een verval....

Ik vind 't ook van de zotte dat zo'n jongedame 3:30h daar alléén fietst, maar daar gaat 't niet om, NL moet veilig(worden)

JP

Bericht door JP » 23 aug 2025, 13:36

Ik ben der Styl Van(a)...... :verveeld: Is dit nog de enige keer dat je haar in de media ziet, of werkt ze tegenwoordig achter de worstenkraam van de Hema ?

JP

Bericht door JP » 23 aug 2025, 15:42

Kijk, Jasmijn is een entrepreneur in de dop, mag dat ook al weer niet...... :verveeld:
Jasmijn Hendriks (15) mag geen friet meer bakken in haar eigen frietkraam De Vetkei in Stevensbeek. Dat was donderdag de uitkomst van een gesprek tussen haar vader en de arbeidsinspectie. "Het is niet wat ik gehoopt had, maar ik kan er mee leven", zei ze in radio programma
De arbeidsinspectie kwam langs nadat iemand een melding had gedaan over de kraam. De boodschap van de inspectie was duidelijk: als Jasmijn toch gaat frituren, kan daar een flinke boete op volgen. "Ik mag pas achter de frituur wanneer ik zestien ben en dat duurt nog twee maandjes. Heel zuur", vertelt ze. Ook bestellingen verwerken achter de kassa zit er niet meer in. "Dat is ook niet toegestaan."

Jasmijn neemt de arbeidsinspectie niets kwalijk. Ze vindt het vooral jammer dat er iemand melding heeft gemaakt van haar zaak. "Die persoon wilde mij blijkbaar tegenhouden." Na de melding werd haar vader gebeld om de regels door te nemen. "Toen werd al heel snel duidelijk dat ik moest stoppen."
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/473 ... -heel-zuur

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2025, 17:02

Elise schreef: 17 aug 2025, 19:31
Kadett schreef: 17 aug 2025, 12:32 Van mij zou het wel tegen licht gehouden mogen worden.

Iemand als type Harry Mens zou wat dat betreft geen AOW hoeven te krijgen. Of die vrouwelijke eigenaar/erfgename van Heineken. Denk aan koningshuis.

Dit zijn natuurlijk wel mensen met riant vermogen.

Maar een ieder die meer dan 500k op de bank heeft staan of aandelen ergen in heeft. Zo gek is de gedachte niet.
En jij denkt dat dat vermogen is komen aanwaaien?
Ik heb d'r heel heel heel hard voor gewerkt.

En weet je wat, ik zou het nog niet zo erg vinden als dat geld gebruikt wordt voor goede normale zinvolle dingen.
Maar als mijn AOW (vooropgesteld dat ik de leeftijd haal) wordt verbrast aan gelukzoekers, nou dan kunnen ze wat mij betreft in Den Haag allemaal de tering krijgen (en ja, de soort tering waar je aan kapot gaat).

Zo, dat ben ik ook weer kwijt :lol:
Ik roep het overigens al een tijdje, AOW das war einmal..... even wachten wanneer je je eigen huis mag/moet opvreten voor de AOW.

We worden al in die richting gemanipuleerd;

https://archive.ph/lktpX

Elise

Bericht door Elise » 23 aug 2025, 17:40

Arthur schreef: 23 aug 2025, 11:01
Vreselijk filmpje dit, krijg je braakneigingen van :kotsen:
Sorry :bloemetje:

Filmpje is 9 jaar geleden op YouTube gepost.

Elise

Bericht door Elise » 23 aug 2025, 17:43

romo schreef: 23 aug 2025, 17:02 We worden al in die richting gemanipuleerd;

https://archive.ph/lktpX
Het gaat gewoon gebeuren :peace:

Arthur

Bericht door Arthur » 23 aug 2025, 18:24

Elise schreef: 23 aug 2025, 17:40
Arthur schreef: 23 aug 2025, 11:01
Vreselijk filmpje dit, krijg je braakneigingen van :kotsen:
Sorry :bloemetje:

Filmpje is 9 jaar geleden op YouTube gepost.
Kende hem wel hoor maar wist niet dat dat al 9 jaar oud was. Vandaar de vraag hoe ze er nu over denken.

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2025, 08:50

Tjongejonge wat een dwazen aan 't woord.....en niet willen benoemen dat als je (even zwartwit) armoe importeert je ook criminaliteit importeert. De arme/derde wereld landen staan niet bekend om hun maatschappelijke stabiliteit. Of wel? Dat was een retorische vraag...

350 Z

Bericht door 350 Z » 25 aug 2025, 09:40

Tering die stonden niet vooraan toen ze hersenen uitdeelden.

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2025, 11:08

Terwijl de linkerkant alles 'vergoelijkt' en rechts bestaat uit neonazis/fascisten en mysogyne dommerikken, is het Wilders die al jaren 24/7 beveiliging moet hebben alsmede toen Ayaan Hirsi Ali. Of Salman Rushdie....Wie ook beveiliging hadden moeten hebben waren blijkbaar Pim en Theo, maar zoals ik het gisteren er weer eens met een Timmerfrans fan over had zijn die laatsten volgens hem 'nu even niet relevant'.....

Deze blijft ook 'geinig'.

Afbeelding

De samenleving moet idd veel (vrouw)veiliger en dat bereik je niet écht en écht níet door MO ellende hier binnen te blijven halen.

Maar de blanke 'westerse' man wordt in het Lisa verhaal eigenlijk als schuldige aangezien en ook in de rest van de wereldproblematiek, dus daar berust ik dan maar in terwijl ik beter weet en het met de dag een groter zootje wordt in dit landje.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2025, 11:11

Dochterlief werkt bij IND in Zwolle, daar maak je ook wat mee, een uitgeprocedeerde Egyptenaar(veiligelander hier bijna 3 jaar rondhangen, nul perspectief, werk niks nul) viel haar vorige week bijna aan. Beveiliging er net op tijd bij(haar woorden, twee Peppi & Kokki figuren als beveiligers...)en daar betalen we met z'n allen voor. Zij heeft d'r kijk op vluchtelingen geneuzel al 180 graden veranderd. Totale kromme bureaucratische bende zegt ze...

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 aug 2025, 11:53

Beveiliging is het tegenwoordig ook van belang dat die de papiertjes op orde hebben.
Het zijn bij het COA e.d. over het algemeen niet de kleerkasten die je in het uitgaansleven tegen komt zal ik maar zeggen. Daar gaan ze er toch iets creatiever mee om.

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2025, 12:12

Dit verhaal is van 17 augustus, dus 2,5 dagen vóór de moord op Lisa. En die aged like milk zo lijkt 't wel...

https://archive.is/0wHYE
Wit, hoogopgeleid en slachtoffer van femicide

AuteursDanielle Pinedo vanuit Den Haag
Gepubliceerd op
17 augustus 2025

Leestijd
2 minuten

Wie aan femicide denkt, zegt Marieke Liem, hoogleraar veiligheid en Interventies aan de Universiteit Leiden, denkt al snel aan eerwraak. Vrouwen die vermoord worden door hun broer, vader, neef of echtgenoot, omdat ze hun familie te schande zouden hebben gemaakt.
Als ze mensen vertelt over de Femicide Monitor, de door haar geïnitieerde databank met informatie over de omstandigheden waaronder vrouwen door hun (ex)-partner zijn vermoord, is vaak de reactie: dat komt toch alleen in „andere culturen” voor?

Ze wist al dat dat niet klopt, vertelt Liem in haar lichte woonkamer in het Haagse Benoordenhout. Maar vier maanden na de lancering van de Monitor is ze ervan overtuigd dat het gangbare beeld van „vrouwenmoord” – een term die ze prefereert, want minder omfloerst – nodig moet worden bijgesteld.

Met een student-assistent interviewde Liem (42) familieleden van twintig vermoorde vrouwen, mensen die zich ooit bij de Federatie Nabestaanden Geweldslachtoffers hebben gemeld. Wie waren de slachtoffers? Wat voor relatie hadden ze met de dader? Hoe liep het volgens hen zo gruwelijk mis? Het duo was verrast over de grote gelijkenissen tussen de verhalen.
De vrouwen waren „hoog empathisch”, daardoor bagatelliseerden ze het gedrag van hun (ex)-partner
Bijna al deze slachtoffers waren witte, hoogopgeleide vrouwen, zegt Liem. Een onderdirecteur van een basisschool. Een ondernemer. Een psycholoog. Een restauranthouder. Een paar studenten. Ze varieerden in leeftijd, van zestien tot 55. Nabestaanden typeerden de vrouwen als „hoog empathisch”.

Mede door die kwaliteit bagatelliseerden de slachtoffers het gedrag van hun (ex)-partner, zegt Liem. „Hij heeft me wel tegen een muur geduwd en mijn keel dicht geknepen, maar hij slaat me niet in mijn gezicht.” Of: „Ik keur niet goed wat hij doet, maar door te blijven praten kan ik hem helpen.”

Nóg een overeenkomst: als kind kregen de vrouwen niet met huiselijk geweld te maken, zoals veel slachtoffers van kleur die in hun jeugd soms al in een ‘blijfhuis’ hadden gezeten, met hun moeder, zegt Liem.

Een aantal van de omgebrachte vrouwen werd volgens nabestaanden emotioneel verwaarloosd, maar ze werden niet geslagen, en hadden geen controlerende ouders. „Daardoor wisten ze niet wat huiselijk geweld is, en zagen ze zichzelf niet als slachtoffer.”
Voor hun gevoel hadden de vrouwen veel te verliezen. Zoals de onderdirecteur van de basisschool, die veel aanzien had in het dorp. Ze zat niet te wachten op een politieauto voor de deur, want stel dat dat tot geroddel zou leiden? Het schaamtegevoel was groot, vertelden veel nabestaanden.

Het zijn eerste indrukken, benadrukt Liem. Het onderzoek voor de Femicide Monitor duurt vier jaar. De anekdotische informatie die nu is verzameld, moet nog worden afgezet tegen informatie uit toekomstige gesprekken met nabestaanden van vrouwen van kleur. En dát moet weer aan CBS-data worden gekoppeld, om te beoordelen wat de rol van opleiding en inkomen is bij femicide. Liem: „Zo lang dat niet in kaart is gebracht, wil ik daar geen harde uitspraken over doen.”
Dat neemt niet weg, zegt ze, dat hoogopgeleide witte vrouwen een onderbelichte groep vormen in het femicide-discours. Wie tot die groep behoort, en dagelijks met geweld, manipulatie, controledwang of gedwongen seks te maken krijgt, moet volgens haar „op een andere manier” worden benaderd.

Wat ze vrouwen aanraadt die dit lezen, en in die situatie zitten? „Neem iemand in vertrouwen. Huiselijk geweld gedijt in de donkerte.”

Eigenlijk worden die hoogopgeleide witte vrouwen als naief afgeschilderd, althans zo lees ik 't een beetje. Maarja hoogopgeleid.. NL wordt geregeerd door de leu...ik bedoel hoogopgeleiden. Toppie hoor!

JP

Bericht door JP » 25 aug 2025, 12:40

Die Bal maakt het Bont…..
CDA wil inkomensafhankelijke ’vrijheidsbijdrage’ om leger te kunnen spekken
https://www.telegraaf.nl/politiek/cda-w ... 11000.html

Elise

Bericht door Elise » 25 aug 2025, 12:49

^^
Partij mikt ook op rentree stikstoffonds, snijden in zorg en streep door hypotheekrenteaftrek
:thumbup:

JP

Bericht door JP » 25 aug 2025, 14:20

Waarom zouden we de oorlogsindustrie nog aanwakkeren? Er zit toch vrede in de pijpleiding ? :coffee:

Arthur

Bericht door Arthur » 25 aug 2025, 15:44

Oké, mijn stem krijgt ‘ie niet :coffee:

Plaats reactie