Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 15 aug 2025, 08:39

Klopt Luco, maar dan vind ik het een vreemd 'voorbeeld' van marktwerking/markt op laten lossen.....

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2025, 08:42

Ja laten we eerlijk zijn, bij mij zou de prijs ook omhoog gaan als ik weet dat er schaarste is en men "moet".

Tom

Bericht door Tom » 15 aug 2025, 08:42

Er is bij grote delen van de overheid geen rem of schaamte of tegenmacht meer als het om het uitgeven van belastinggeld gaat. Verantwoording afleggen? We huren wel woordvoerders in, dan hoef je zelf geen moeilijke vragen te beantwoorden.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 15 aug 2025, 09:34

Tom schreef: 15 aug 2025, 08:42 Er is bij grote delen van de overheid geen rem of schaamte of tegenmacht meer als het om het uitgeven van belastinggeld gaat. Verantwoording afleggen? We huren wel woordvoerders in, dan hoef je zelf geen moeilijke vragen te beantwoorden.
Klopt, is echt bij de konijnen af. Ik heb ooit eens voor een project waarbij er werd samengewerkt met de UK (die zat nog in de EU) subsidie in Brussel aangevraagd. Die vonden het een goed idee, dus 2.5 miljoen subsidie. Kregen drie maanden daarna het voorschot van 1.5 miljoen. Ik vroeg of dat op een spaarrekening kon, project zou zeker 3 jaar duren. Kreeg als reactie: welnee, hoezo zouden we dat doen ? Mijn reactie, misschien omdat het drie jaar vast staat voor 3.4% rente ? Ik moest me niet druk maken was toch ons geld niet. Mijn reactie, dan is het zeker ook geen probleem als ik het regel en we van de rente met de Engelsen op teambuildingsuitje gaan van de rente na drie jaar ? Doen we ook een grondige evaluatie van het project en sturen het rapport daarvan naar Brussel. Kreeg duimpje omhoog. Dag erna stond baasje aan mijn bureau. Wat had je eigenlijk in gedachten voor dat teamuitje ? Mijn reactie, 4 weken all inclusive met het hele team naar Saint Lucia. Voor wat er overblijft moet ik nog een bestemming zoeken. Dat mocht dus weer niet…….. straalde niet goed af op andere afdelingen waar ze nog nooit gewerkt hadden, te confronterend. Wel drie fantastische jaren in Londen gehad :tooth:

Plaats reactie