Ha, wat 'wij' toen ik 30-35 jaar terug in de (tweedehands) autohandel zat deden met extremere rook- en hondenlucht); paar autobanden in interieur/achterbank neerleggen voor een paar etmalen. Had je de rubbergeur, maar de rook/hondengeur was weg!:)Fabian schreef: 13 aug 2025, 10:38 Nee, nog nooit (in mn 25 jarige carrieere in de auto's) meegemaakt dat het echt succesvol was. Ozon maskeert het leuk, maar het komt altijd terug. Ook na alles shamporellen etc, als je er enigzins gevoelig voor bent dan ruik je het. De een ruikt het als er 1x in een auto is gerookt, de ander nog niet als hij doorrookt is....Ik zou er iedere auto op laten staan.
rooklucht (en hondenlucht etc) is zo individualistisch als de pest. Verkocht aan 6 maanden oude 1-serie aan een BMW-dealer, kreeg hem terug want er was in gerookt. Ik rook het al toen ik naar de auto toeliep (met de ramen op), er waren zelfs sigaren in gerookt. Ik moest bijna kokhalzen, zo erg was het. Ik vraag de inspecteur om even te komen ruiken en die zegt doodleuk: ik ruik niets hoor
.... Ik had een identieke 1-serie staan (1 kentekennummertje verschil), die rook als nieuw. De inspecteur ruikt daarin en zegt doodleuk: ik ruik geen verschil
.... Nou succes
![]()
M'n vriendin had het ooit ook bij een gebruikte Twingo, na meermaals ozon etc rook je het toch een beetje als ie een dag in de zon had gestaan.Fabian schreef: 13 aug 2025, 10:38 Nee, nog nooit (in mn 25 jarige carrieere in de auto's) meegemaakt dat het echt succesvol was. Ozon maskeert het leuk, maar het komt altijd terug. Ook na alles shamporellen etc, als je er enigzins gevoelig voor bent dan ruik je het. De een ruikt het als er 1x in een auto is gerookt, de ander nog niet als hij doorrookt is....Ik zou er iedere auto op laten staan.
Er werd in die auto (oud collega) de ene sigaret met de andere aangestoken.Knot schreef: 18 aug 2025, 11:28 Dat is nog erger want dicht bij je eigen neus... dat het zo in dat leer gaat zitten van het stuur joh... pfff.
In Belgïe en Nederland word elke zakelijk ingeschreven auto aanzien als werkplek en is het dus wettelijk verboden om te roken in de auto...Knot schreef: 18 aug 2025, 12:03 Tsja, ik vind het ook erg ranzig maar je kunt een bestuurder het niet verbieden toch? In de lease ook slecht verkoopbaar lijkt me, dat daar niet voor rookgebruik een hoger tarief/boete op komt ofzo.
Een werkgever kan zijn werknemers wel verbieden om te roken in de auto. Prive is het je eigen keus.Knot schreef: 18 aug 2025, 12:03 Tsja, ik vind het ook erg ranzig maar je kunt een bestuurder het niet verbieden toch? In de lease ook slecht verkoopbaar lijkt me, dat daar niet voor rookgebruik een hoger tarief/boete op komt ofzo.
Gebruikers op dit forum: Inflatable, Semrush [Bot] en 2 gasten