Horloge / Horloges topic
-
Re: Horloge / Horloges topic
Ahaaaaa, duidelijk! Thanks, weer wat geleerd!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
9 augustus is dus aanstaande zaterdag. Wie gaan er weer in de rij staan?
https://www.fratellowatches.com/introdu ... hine-gold/

- JP
Wel mooi, al verbaasd het me wel eens hoe weinig Swatch-stores er zijn voor zo'n betaalbaar merk......hun onderliggende dealernetwerk zal minder keus hebben vermoed ik ? 

- MParallel
- Auto: BMW
-
Heel vet. Die ga ik kopen voor de klein man zijn 1ste verjaardag!Robin schreef: 04 aug 2025, 08:33 9 augustus is dus aanstaande zaterdag. Wie gaan er weer in de rij staan?
![]()
-
https://www.swatch.com/nl-nl/stores?collection=sp
Dit keer dus NIET in de Kalverstraat, maar in de PC.
-
Zeg, ik lees net dat bij de vorige limited edition mensen de hele nacht voor een Swatch zaak hebben staan wachten? En dat die zaken vaak niet meer dan 10 tot 15 horloges kregen. WTF? voor een plastic ding voor 'kinderen'? Of is het zo sneu gesteld in het horlogewereldje dat het rendeert om te scalpen en een hele nacht te wachten voor een mark up van 400 euro?Robin schreef: 05 aug 2025, 06:45 https://www.swatch.com/nl-nl/stores?collection=sp
Anyway, kan ik zaterdag een wachtrij verwachten of zal het in NL niet zo'n vaart lopen?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik had mijn zinnen ook gezet op een MoonSwatch, gewoon voor erbij cq de heb. Geduldige gewacht totdat ik eens in R'dam kwam en hem in het echt kon zien.
Duur zijn ze niet, maar dat zie je er inderdaad ook wel aan af. Uiteindelijk dus niet gekocht.
Ik spaar nog wel even door voor een echte Omega. Al zit ik de laatste tijd ook erg veel naar Meistersingers te kijken. Geen idee of bij de laatste de prijs/kwaliteit in verhouding is overigens.
Duur zijn ze niet, maar dat zie je er inderdaad ook wel aan af. Uiteindelijk dus niet gekocht.
Ik spaar nog wel even door voor een echte Omega. Al zit ik de laatste tijd ook erg veel naar Meistersingers te kijken. Geen idee of bij de laatste de prijs/kwaliteit in verhouding is overigens.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het zijn wel mooie/leuke horloges, die Meistersingers. De prijzen die ik gezien heb zijn wel te overkomen, toch? Als je dat mooi vindt zou je het gewoon kunnen doen 

-
@HSR geen idee betr een wachtrij zaterdag. Swatch had die enorme hype toendertijd ook zelf niet verwacht. De mensen in die rijen, grotendeels 'flippers' die een slagje wilden slaan had ik 't idee, ook veel mensen die alles verzamelen/flippen/verkopen in de 'limited' sferen(zoals sneakers en dat soort dingen) . Anyway: Swatch was weer op de kaart gezet.
Ik heb zelf een rood witte Mission to Mars, tijdje geleden in de Kalverstraat gekocht, nooit gedragen overigens. Het is mij wat te plastiekerig:)
Ik ben zelf Meistersinger dealer, leuk en goed niche merk.
Ik heb zelf een rood witte Mission to Mars, tijdje geleden in de Kalverstraat gekocht, nooit gedragen overigens. Het is mij wat te plastiekerig:)
-
Ok duidelijk. Ik rijd zaterdagochtend wel ff naar de PC en kijk wel of er een rij staat.Robin schreef: 06 aug 2025, 13:01 @HSR geen idee betr een wachtrij zaterdag. Swatch had die enorme hype toendertijd ook zelf niet verwacht. De mensen in die rijen, grotendeels 'flippers' die een slagje wilden slaan had ik 't idee, ook veel mensen die alles verzamelen/flippen/verkopen in de 'limited' sferen(zoals sneakers en dat soort dingen) . Anyway: Swatch was weer op de kaart gezet.
- MParallel
Heel benieuwd ja of het weer zo'n gekte wordt. Mijn (ex) zwager wilde er toen eentje pakken in Rotterdam. Alleen toen stond er een rij vanaf centaal tot aan de Koopgoot. (nou ja, in elk geval een hele lang rij en toen dacht die bekijk het maar lekker).
Vorig jaar bij bezoekje Düsseldorf lagen alle modellen vrij beschikbaar in de Swatch store daar.
Vorig jaar bij bezoekje Düsseldorf lagen alle modellen vrij beschikbaar in de Swatch store daar.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat ga ik even in mijn achterhoofd houden

- JP
Die Moonswatch "mission earthfase to no wat" was alleen gisteren te koop in de winkels ? Getuige daarom dat ze redelijk massaal op MP gedumpt worden met vraagprijzen van €700->1200 ?
https://jfk.men/style/swatch-moonswatch ... hine-gold/
-
Haha voor zo'n plastic ding hou toch op:)JP schreef: 10 aug 2025, 13:21 Die Moonswatch "mission earthfase to no wat" was alleen gisteren te koop in de winkels ? Getuige daarom dat ze redelijk massaal op MP gedumpt worden met vraagprijzen van €700->1200 ?
https://www.chrono24.nl/swatch/mission- ... jlQz&pos=1
-
Lol al die scalpers, kansloos.
Ik heb em in ieder geval niet gekocht omdat mijn vrouw het zonde vond om €400 euro te betalen voor een ''plastic childrens watch''. Haar woorden
Ik heb em in ieder geval niet gekocht omdat mijn vrouw het zonde vond om €400 euro te betalen voor een ''plastic childrens watch''. Haar woorden

-
Maar had je zo'n ding vrij makkelijk kunnen bemachtigen dan? Of stond er weer een enorme rij?HSR schreef: 10 aug 2025, 20:00 Lol al die scalpers, kansloos.
Ik heb em in ieder geval niet gekocht omdat mijn vrouw het zonde vond om €400 euro te betalen voor een ''plastic childrens watch''. Haar woorden![]()
-
Anyway, ik ken deze man niet, 'kleine' Youtuber nog, maar ik herken dit wel, scratch magenet van de bezel én in dit geval een ETA movement in zo'n chique merk als Cartier; merk met enorme horlogehistorie, niet weg te cijferen, maar ik ben er (nog) niet klaar voor qua modellen en looks...
Ik had in 2007 ofzo een nieuwe stalen AP RO(ref even niet bij de hand), te gek natuurlijk, ook leuke prijs(9 mille ofzo
) , na een paar weken dikke scratch op de bezel. Ziek van:)
Verkocht met wat winst.
Qua Holy Grail een Patek 5004, dat blijft bij dromen,
hier een der laatste 50 stuks batch (toen meteen uitverkocht in een paar uur voor 270k CHF )5004A (staal dus), die zijn dus duurder dan de meer geproduceerde gouden versies.

...maar in Seiko land wil ik m'n Uemura SLA051J1 wel ruilen voor een SLA033, ben ik al jaren onbewust naar op zoek:

Dan 'moet' er nog steeds in m'n collectietje een aut chrono komen: Daytona top, maar mij te prijzig nog/nu, want dan investeer ik en zo'n ding verkoop ik dan nooit meer(weet ik van mezelf), is toch weer een hoop 'dood' geld.
Dus dat zal wel iets als dit worden, maar ook weer 'veel geld' , maar misschien een van m'n klokken flippen, maar welke?:)

https://www.zenith-watches.com/en_us/pr ... 00-21-m384
Wat is jullie Grail Watch en herkennen jullie het 'probleem' van de man in de video?
Ik had in 2007 ofzo een nieuwe stalen AP RO(ref even niet bij de hand), te gek natuurlijk, ook leuke prijs(9 mille ofzo

Verkocht met wat winst.

Qua Holy Grail een Patek 5004, dat blijft bij dromen,
hier een der laatste 50 stuks batch (toen meteen uitverkocht in een paar uur voor 270k CHF )5004A (staal dus), die zijn dus duurder dan de meer geproduceerde gouden versies.

...maar in Seiko land wil ik m'n Uemura SLA051J1 wel ruilen voor een SLA033, ben ik al jaren onbewust naar op zoek:

Dan 'moet' er nog steeds in m'n collectietje een aut chrono komen: Daytona top, maar mij te prijzig nog/nu, want dan investeer ik en zo'n ding verkoop ik dan nooit meer(weet ik van mezelf), is toch weer een hoop 'dood' geld.
Dus dat zal wel iets als dit worden, maar ook weer 'veel geld' , maar misschien een van m'n klokken flippen, maar welke?:)

https://www.zenith-watches.com/en_us/pr ... 00-21-m384
Wat is jullie Grail Watch en herkennen jullie het 'probleem' van de man in de video?
-
Geen idee, ben lekker in bed blijven liggenRobin schreef: 11 aug 2025, 09:01Maar had je zo'n ding vrij makkelijk kunnen bemachtigen dan? Of stond er weer een enorme rij?HSR schreef: 10 aug 2025, 20:00 Lol al die scalpers, kansloos.
Ik heb em in ieder geval niet gekocht omdat mijn vrouw het zonde vond om €400 euro te betalen voor een ''plastic childrens watch''. Haar woorden![]()

- MParallel
Zennith is nice. Heeft Tissot ook niet zoiets?
Cartier Santos wel toffe klok, maar als er een standaard ETA in zit, dan voor het geld toch jammer.
Wat was de MRRP van die Swatch Moonfase?
Cartier Santos wel toffe klok, maar als er een standaard ETA in zit, dan voor het geld toch jammer.
Wat was de MRRP van die Swatch Moonfase?
-
€385 meen ik
-
- Auto: Volkswagen Golf
Grail watch denk ik toch een Credor, de Eichi IIRobin schreef: 11 aug 2025, 09:25 Wat is jullie Grail Watch en herkennen jullie het 'probleem' van de man in de video?

Heb nog nooit een grail watch gekocht en herken het probleem van de man in de video niet.
-
OK, bijzonder ding ^
- Martijn_bmw
-
Ik zag 'm in een Omega FB group. Die lui in alle staten:)
RM wordt daar met de grond gelijk gemaakt(en dat snap ik) RM is natuurlijk bijzonder, maar ook bagger voor de centen.
RM wordt daar met de grond gelijk gemaakt(en dat snap ik) RM is natuurlijk bijzonder, maar ook bagger voor de centen.