de Racevijf, nu echt klaar?
-
OnlineLuco
Re: de Racevijf, Trail and error
Ik had nog een tank liggen, alleen had die de bekende lekkageplek, deze op kunnen lossen.
Alleen een hitteschild is niet meer te krijgen, maar nog een verroeste gevonden op zolder, dus deze ga ik bekleden met isolatiemat met een laag aluminium, dan wordt die weer stevig en beschermt die de tank bater.
Ook nog twee luchthabbers monteren in de bodemplaat, een aan het begin van de uitlaat en een waar de uitlaat dicht bij de tank zit.
Gelijk genoeg materiaal besteld om de tunnel te bekleden want die wordt ook bloedheet.
Alleen een hitteschild is niet meer te krijgen, maar nog een verroeste gevonden op zolder, dus deze ga ik bekleden met isolatiemat met een laag aluminium, dan wordt die weer stevig en beschermt die de tank bater.
Ook nog twee luchthabbers monteren in de bodemplaat, een aan het begin van de uitlaat en een waar de uitlaat dicht bij de tank zit.
Gelijk genoeg materiaal besteld om de tunnel te bekleden want die wordt ook bloedheet.
-
OnlineLuco
Tank die ik had hersteld, vlotter erin en hitteschild bekleed.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat is trail? 

-
OnlineLuco
-
Het pad naar de error

- Arthur
- Auto: Nr.51
-
OnlineLuco
Gisteren de tank en het hitteschild gemonteerd, en vanochtend de uitlaat er weer onder gehangen.
Zou nu goed moeten blijven, voor de zekerheid maak ik denk ik nog een luchthapper in de bodem gericht op de uitlaat in de buurt van de tank.
Zou nu goed moeten blijven, voor de zekerheid maak ik denk ik nog een luchthapper in de bodem gericht op de uitlaat in de buurt van de tank.
-
Dat zou toch voldoende bescherming moeten zijn, lijkt me.
-
NASA zou trots op je zijn! 

-
OnlineLuco
Ik dacht de lekkage opgelost te hebben, helaas toch was het smelten van de bekende lekkende dop niet goed gegaan, dus toch weer lekkage, weer tank leeg, weer uitlaat eronderuit voor wat ruimte.
Tank los gemaakt en een stukje opgeschoven, had ik precies genoeg ruimte om er een benzinebestendige slang op te schuiven met een alu stop van 40mm doorsnede en 1 cm dik ertussen te frommelen en vast te zetten, tank weer opgeschoven zodat ik hem vast kon zetten, nu zit de slang met dop met de dop klem tegen een balk van de achteras dus kan die er echt nooit meer af, slangenklem aangedraaid, tank weer vol en nu maar twee dagen afwachten voor ik alles weer terug ga bouwen.
Tank los gemaakt en een stukje opgeschoven, had ik precies genoeg ruimte om er een benzinebestendige slang op te schuiven met een alu stop van 40mm doorsnede en 1 cm dik ertussen te frommelen en vast te zetten, tank weer opgeschoven zodat ik hem vast kon zetten, nu zit de slang met dop met de dop klem tegen een balk van de achteras dus kan die er echt nooit meer af, slangenklem aangedraaid, tank weer vol en nu maar twee dagen afwachten voor ik alles weer terug ga bouwen.
-
OnlineLuco
Zo te zien blijft die nu dicht.
Ook nog een modificatie gedaan aan de kunststof bescherming voor de bumper, bij insturen liep dat toch iets aan en dan komt er uiteindelijk een gat in, nu wat aangepast zodat de flap wat verder naar achteren kan.
- Martijn_bmw
Hopelijk blijft ie nu dicht ook met rijden. Trillingen, bochten enz is nog wel wat anders dan stilstaan denk ik 

-
OnlineLuco
tank zit aan chassis vast en de "dop"kan er niet afschuiven omdat die tegen de balk van de achteras zit, als het goed is beweegt het dus niet, maar ga wel eerst even zonder bodem testrijden 

- Martijn_bmw
Zou ik idd even doen, scheelt een hoop sleutelwerk als je er toch nog bij moet 

-
Lekker aan het sleutelen geweest Luco. Hopelijk alles nu opgelost.
-
OnlineLuco
Gisteren proefrit gedaan, alles ok, loopt niet meer aan tegen de spatlappen die voorkomen dat er troep in de bumper komt, alleen bij volledig insturen loopt de band nog tegen de remkoeling aan, nou prima.
Alleen geeft de tankvlotter nu niet de juiste liters aan, lijkt vast te zitten, dus die moet er weer even uit
en voor de zekerheid een sideduct in de bodem maken zodat er wat lucht op de tank en uitlaat wordt geblazen (just to be sure)
Alleen geeft de tankvlotter nu niet de juiste liters aan, lijkt vast te zitten, dus die moet er weer even uit

en voor de zekerheid een sideduct in de bodem maken zodat er wat lucht op de tank en uitlaat wordt geblazen (just to be sure)
-
OnlineLuco
Vlotter is dus kapot, andere getest en die was goed, dus die zit er nu in.
-
OnlineLuco
Re: de Racevijf, nu echt klaar?
Nou, na veel gezeur met de tank en weer de ring die lek was, nog een keer benzine eruit, ring er weer uit, schoongemaakt, flink veel vet eraan, betere tool gemaakt om aan te draaien is die nu eindelijk weer dicht, wat een ellende
Maar goed hij is dicht, nog een keer bodem eronder, side airducts erin, verlichting aangepast en montagepunten aan de voorzijde gemaakt voor uitlijnset, de vier boutjes (moeten beugels voor gelast worden en dat kan ik niet) en dan kan die zonder wat van de auto te halen uitgelijnd worden, altijd handig.
Stoel er weer in, helmbak er weer in.
Nu is die hopenlijk echt klaar en komen er geen onverwachte mankementjes naar boven.

Maar goed hij is dicht, nog een keer bodem eronder, side airducts erin, verlichting aangepast en montagepunten aan de voorzijde gemaakt voor uitlijnset, de vier boutjes (moeten beugels voor gelast worden en dat kan ik niet) en dan kan die zonder wat van de auto te halen uitgelijnd worden, altijd handig.
Stoel er weer in, helmbak er weer in.
Nu is die hopenlijk echt klaar en komen er geen onverwachte mankementjes naar boven.
-
Klinkt als laatste stapjes naar 99% (want je weet het nooit) betrouwbaar met regulier onderhoud.
En nu kilometers maken voor de lol over dijkjes en landwegen?
En nu kilometers maken voor de lol over dijkjes en landwegen?
- Erminio
Ik zou hem wel goed belasten, om zeker t weten dat alles goed vast zit en vast blijft zitten 
-
OnlineLuco
@Emiel, af en toe een tochtje of meeting.
@Erminio, heb er al een paar keer flinke afstanden mee gereden, enige wat losliep waren de moeren van de uniballs van de rollcenteraanpassing, daar inmiddels borgmoeren achter gezet.
@Erminio, heb er al een paar keer flinke afstanden mee gereden, enige wat losliep waren de moeren van de uniballs van de rollcenteraanpassing, daar inmiddels borgmoeren achter gezet.
- EricYellow
Verrek, is die bij Rob geweest voor een uitlaatje?
-
OnlineLuco
Al een tijd geleden, uitlaat was goed, maar ik wilde een vlakke bodem en moest die omgelegd worden.
Heb hem nu een keer gestart met alleen de midden demper en zonder einddemper en eigenlijk klonk dat wel vet, dus misschien een keer terug voor een kleinere einddemper of helemaal geen einddemper

- EricYellow
Toch mooi om te zien, de auto staat te koop maar er wordt continue aan door geschroefd 

-
OnlineLuco
yep nieuwe stoel er ook in weer fia gekeurd