EV auto's (elektrische)
- Knot
Re: EV auto's (elektrische)
Die krijgen ze niet 
-
Actie is niet voor alle autos.. voor een x1 kreeg andre maar 2k terug.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Twingo meenemen, krijg je minstens het dubbele!
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Bedankt voor de input allen! Weer wat wijzer geworden en met name dat stukje load balancing vind ik interessant (en was ik nog niet goed van op de hoogte). Ik vind de lader van Rivanov wel mooier om te zien. Ik ga hier even verder induiken en laat weten wat het geworden is.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Zit er ook wel eens naar te kijken als opvolger van de corporate car. M3 Long range RWD met kleurtje, wit interieur en trekhaak (maar wel 18" want range) kost net geen 50k, lijkt mij echt een goede deal voor een EV. Alternatieven voor dat geld is misschien EX30 of Scenic. EX30 vind ik wel mooi maar interieur is wel érg minimalistisch, Scenic vind ik oprecht een erg fraaie auto met een mooier interieur dan de M3 maar die komt in de praktijk ook niet zo ver als de M3 lees ik her en der + FWD spreekt mij minder aan als ik toch de keuze heb.Knot schreef: 21 jul 2025, 22:25 Toch is die 40k voor een Model 3 std rwd niet duur, gewoon standaard wit met 18inch nemen.
Evt 4K premie bij levering voor 30 aug, mag je dan elk barrel (Picasso) inleveren?
- Kasteel
En ze leveren volgens mij snelMartin* schreef: 21 jul 2025, 22:53Dat is helemaal niet slecht. Scherpe aanbieding, maar ik ren nu niet hard naar de Tesla vestiging hier. Ze willen het parkeerterrein weer leeg hebben denk ik.Knot schreef: 21 jul 2025, 22:25 Toch is die 40k voor een Model 3 std rwd niet duur, gewoon standaard wit met 18inch nemen.
Evt 4K premie bij levering voor 30 aug, mag je dan elk barrel (Picasso) inleveren?
Volgens de voorwaarden op de website van Tesla staat niets apart vermeld over de inruiler. Dus Knot, pak een krot die rijdt en sla je slag.

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
De kop zegt het al:
https://www.nu.nl/economie/6363568/euro ... -trek.html

https://www.nu.nl/economie/6363568/euro ... -trek.html
Wow. Ben er even stil van. Bijna 16 % van alle nieuw verkochte auto's in geheel Europa....de EV's komen nu écht in een stroom(...)versnelling!Van alle verkochte auto's in het eerste half jaar was 15,6 procent een volledig elektrische auto.

-
-
Arjens laadpas werd gekopieerd door criminelen en volop gebruikt in buitenland: fraude blijkt doodeenvoudig
Het risico op fraude met laadpassen voor elektrische auto’s leek lange tijd laag. Nu dringt bij aanbieders het besef door dat ze hun passen en druppels beter moeten beveiligen. Want frauderen blijkt doodeenvoudig.
„Achter elke pas zit een uniek identificatienummer, dat aan het account van de pashouder is gekoppeld. Hou je de pas voor de paal, dan herkent die dat nummer en begint het laden voor rekening van de pashouder. We vermoeden dat die codes op het darkweb worden verhandeld.”
- Martijn_bmw
^^ ik heb mij idd altijd verbaasd over het gemak waarmee je betaald bij de laadpaal in de zin van gevoel nauwelijks beveiliging aanwezig.
-
https://www.telegraaf.nl/financieel/gel ... 35022.html
Nog even je laadpas kopiëren en je vakantie pret is compleet!
Nog even je laadpas kopiëren en je vakantie pret is compleet!
- JP
Uit dat artikel….
Is dat niet af en toe lastig, laden met zo’n sleurhut d’r achter ?Iets meer dan de helft van de elektrische rijders legt gemiddeld minder dan 500 kilometer af op een reisdag, terwijl 15 procent meer dan 750 kilometer rijdt. Ongeveer een vijfde van alle mensen die met een stekkerauto de Europese wegen op gaan, doet dat met een caravan aan de trekhaak
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Als de sleurhut vol met batterijen ligt, niet 

- Martijn_bmw
Zeker wel lastig idd, de meeste laadplekken zijn er niet op ingericht.JP schreef: 04 aug 2025, 12:35 Uit dat artikel….
Is dat niet af en toe lastig, laden met zo’n sleurhut d’r achter ?Iets meer dan de helft van de elektrische rijders legt gemiddeld minder dan 500 kilometer af op een reisdag, terwijl 15 procent meer dan 750 kilometer rijdt. Ongeveer een vijfde van alle mensen die met een stekkerauto de Europese wegen op gaan, doet dat met een caravan aan de trekhaak
Dus of die hut moet van de haak of je bezet twee plekken in je eentje.
Ik ben geen caravan liefhebber maar met een EV lijkt mij het echt niks, de range van een gemiddelde EV zonder caravan vind ik persoonlijk acceptabel i.c.m. vakantie tripje maar de range gedeeld door twee door de sleuthut erachter en dat i.c.m. lastig kunnen laden lijkt mij geen pretje. (Het rijden ansich met plenty koppel en geen schakelovergangen is uiteraard wél heel fijn i.v.m. een ICE motor en iets aan de haak)
@Romo

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Gaat prima hoor. Een grote sleurhut achter je EV. 
Persoon met de KIA EV9 gaf aan dat ie iedere 180/200km moest laden.
Maar dat is ook met 2500kg op de haak.

Foto's van Tweakers.

Persoon met de KIA EV9 gaf aan dat ie iedere 180/200km moest laden.
Maar dat is ook met 2500kg op de haak.

Foto's van Tweakers.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Hoe ga je dat doen bij een Tesla supercharger?
- Rivanov
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ik snap je antwoord, maar het ging mij om dit:
Aan de andere kant, welk percentage "laders" rijdt met caravan?
Laden met een sleurhut achter je EV wil dus niet bij Tesla. Dan heeft Fastnet het beter begrepen. Ik zie in Duitsland ook veel oplaadpunten wat eigenlijk gewoon parkeerplaatsen zijn. Dat gaat ook niet werken met je caravan en als je een trekhaakkoffer hebt (zag ik ook best veel achter Tesla's in Duitsland) dan wordt dat ook moeilijker.Gaat prima hoor. Een grote sleurhut achter je EV.
- Rivanov
Klopt, bij dergelijke laadpunten is het lastig.EvdP schreef: 04 aug 2025, 13:14 Ik snap je antwoord, maar het ging mij om dit:
Laden met een sleurhut achter je EV wil dus niet bij Tesla. Dan heeft Fastnet het beter begrepen. Ik zie in Duitsland ook veel oplaadpunten wat eigenlijk gewoon parkeerplaatsen zijn. Dat gaat ook niet werken met je caravan en als je een trekhaakkoffer hebt (zag ik ook best veel achter Tesla's in Duitsland) dan wordt dat ook moeilijker.Gaat prima hoor. Een grote sleurhut achter je EV.
Maar ik zie steeds meer EV's met een caravan overigens. Weet geen percentage natuurlijk, maar het valt mij de laatste tijd wel op.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dus elke 180/200km afkoppelen en een klein half uurtje laden? Dat schiet toch niet op man 
Ik ben net terug van een vakantietrip met caravan. Het tanken heeft mij tov eerdere jaren geen extra tijd gekost. Volgooien wanneer we stoppen, dat was ook al het motto toen we nog zonder caravan reden.
Nu ging er alleen een paar liter extra in. Al was het met nonstop 110 op de cruise control en een verbruik van 1:7,7 qua verbruik ook weer niet heel veel slechter dan non stop 180+ door Duitsland rijden, dan haal je de 1:10 ook niet denk ik. Gemiddelde snelheid ligt dan wel wat hoger uiteraard.
Ik heb bij elke stop expres gelet op laadpalen. Die zijn er genoeg en vaak genoeg ook genoeg beschikbaarheid. Laadpalen waar je met je caravan aangekoppeld kunt staan? Die zijn bijzonder schaars. Althans, dat is mijn waarneming.
Parkeerplaatsen waar je met je combinatie kunt parkeren zijn op momenten ook al lastig te vinden omdat het te druk is, zeker in het hoogseizoen, waar zet je dan je afgekoppelde caravan neer terwijl je staat te laden?
Ik ben er van overtuigd dat je met een EV zorgeloos op vakantie kunt naar Zuid Europa, laden lukt echt altijd en overal. Met een EV plus caravan? Dat lijkt me ronduit waardeloos...

Ik ben net terug van een vakantietrip met caravan. Het tanken heeft mij tov eerdere jaren geen extra tijd gekost. Volgooien wanneer we stoppen, dat was ook al het motto toen we nog zonder caravan reden.
Nu ging er alleen een paar liter extra in. Al was het met nonstop 110 op de cruise control en een verbruik van 1:7,7 qua verbruik ook weer niet heel veel slechter dan non stop 180+ door Duitsland rijden, dan haal je de 1:10 ook niet denk ik. Gemiddelde snelheid ligt dan wel wat hoger uiteraard.
Ik heb bij elke stop expres gelet op laadpalen. Die zijn er genoeg en vaak genoeg ook genoeg beschikbaarheid. Laadpalen waar je met je caravan aangekoppeld kunt staan? Die zijn bijzonder schaars. Althans, dat is mijn waarneming.
Parkeerplaatsen waar je met je combinatie kunt parkeren zijn op momenten ook al lastig te vinden omdat het te druk is, zeker in het hoogseizoen, waar zet je dan je afgekoppelde caravan neer terwijl je staat te laden?
Ik ben er van overtuigd dat je met een EV zorgeloos op vakantie kunt naar Zuid Europa, laden lukt echt altijd en overal. Met een EV plus caravan? Dat lijkt me ronduit waardeloos...
-
Een EV met een caravan lijkt mij ook alles behalve prettig.
Ik ervaar nu voor het eerst vakantie waar ik niet op mijn locatie kan laden. Dat vind ik best onhandig, dan moet je er dus echt over nadenken.
Een EV zonder thuislaadmogelijkheid zijn dan voor mij ook een no-go zijn.
De rit naar Spanje zelf vind ik echt prima. Ja, minder praktisch dan een benzine auto maar meer dan prima.
Ik ervaar nu voor het eerst vakantie waar ik niet op mijn locatie kan laden. Dat vind ik best onhandig, dan moet je er dus echt over nadenken.
Een EV zonder thuislaadmogelijkheid zijn dan voor mij ook een no-go zijn.
De rit naar Spanje zelf vind ik echt prima. Ja, minder praktisch dan een benzine auto maar meer dan prima.
- Rivanov
Inderdaad, als ik zelf thuis geen laad mogelijkheid kon creeëren dan was het voor mij ook een grotere drempel. Heb om die reden ook collega's die nu afzien van een leaseauto, vanwege de verplichting voor EV, aangezien zij niet direct aan huis kunnen laden en afhankelijk zijn van publieke laadpalen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Als je niet thuis kunt laden, dan gaat er wel een groot voordeel (altijd volle accu) verloren inderdaad en geeft het nadeel dat je elders moet laden. Wat veel langer duurt dan ouderwets tanken.
Op je vakantieadres niet kunnen laden is toch ook geen ramp? Tegenwoordig staan die palen bij elke supermarkt of andere plek als je een dagje weg gaat.
Op je vakantieadres niet kunnen laden is toch ook geen ramp? Tegenwoordig staan die palen bij elke supermarkt of andere plek als je een dagje weg gaat.
-
Ik vind dat echt gedoe, de keren dat ik in 1,5 jaar EV rijden bij een ander laadpunt dan thuis of een Tesla supercharger heb geladen zijn op 1 hand te tellen.
Dus dat gebrek aan ervaring zal zeker meespelen
Dus dat gebrek aan ervaring zal zeker meespelen

-
Zelfde hier.. heb hem de laatste keer gewoon aan de granny charger gehangen en dat was de eerste keer dat die kabel uit het plastic kwam 
Met de Taycan ooit een keer een fastned ding gebruikt maar verder alles met superchargers.. werkt overal en altijd.

Met de Taycan ooit een keer een fastned ding gebruikt maar verder alles met superchargers.. werkt overal en altijd.