Gefeliciteerd! Veel rijplezier ermee gewenst

Laadpaal is altijd 3 fase en max 11kwh bij een normale thuis aansluiting dus dat is sowieso AC/DC laden en dus niet snel-laden.Eeuwe schreef: 21 jul 2025, 09:30 Vraagje voor de (PH)EV rijders onder ons. Ben aan het oriënteren voor een laadpaal. Laad de auto nu 220v op wat prima voldoet, alleen de auto is zakelijk en wil de laadkosten declareren aan de zaak. Zoek dus een laadpaal die ik met een tag/brandstofpas bedienen kan. Daarnaast wil ik ook dat de laadpaal in verschillende voltages laden kan, snel laden hoeft namelijk zelden dus wil de accu dan niet onnodig belasten. Wie o wie heeft er goed advies voor mij? 380v stroom is aanwezig.
Afgelopen zaterdag is bij mij thuis de Easee Charge Up + Easee Equalizer (Load Balancer) geplaatst.Eeuwe schreef: 21 jul 2025, 09:30 Vraagje voor de (PH)EV rijders onder ons. Ben aan het oriënteren voor een laadpaal. Laad de auto nu 220v op wat prima voldoet, alleen de auto is zakelijk en wil de laadkosten declareren aan de zaak. Zoek dus een laadpaal die ik met een tag/brandstofpas bedienen kan. Daarnaast wil ik ook dat de laadpaal in verschillende voltages laden kan, snel laden hoeft namelijk zelden dus wil de accu dan niet onnodig belasten. Wie o wie heeft er goed advies voor mij? 380v stroom is aanwezig.
Hadden geen zin om de oprit open te halen. Maar wel goed punt. Daar had ik nog niet zo bij stil gestaan.Martijn_bmw schreef: 21 jul 2025, 16:21 Had je de laadpaal niet beter verderop de oprit kunnen plaatsen dan?
Elke keer die vieze natte 15m lange laadkabel oprollen lijkt mij geen pretje
Ik parkeer zelf op de oprit naast de laadpaal en heb een korte kabel zodat deze niet vies wordt en elke keer hoef op te rollen.
Vandaar dat er ook een Long Range laadkabel bij hoort natuurlijk...
Dat werkt omdat je verrekend met jezelf.Luco schreef: 21 jul 2025, 20:34 om te verrekenen heb ik gewoon een verzegelde kwh teller tussen de automaat en laadpaal, geen abbo en hosting nodig en kost nog geen 80 euro.
Of die kabel nu voor of na de laadpaal zit zal niet uitmaken. Als de laadpaal verderop was gemonteerd was de kabel tussen meterkast en laadpaal langer geweestKnot schreef: 21 jul 2025, 20:27 Maakt het eventueel nog uit voor verliezen omdat ie 15 m achter de laadpaal hangt?
dat ligt helemaal aan de afspraken, zeker als je alleen maar een ev van je werkgever hebt en zelf niet dan zou het geen probleem moeten zijn, maar ik snap wat je bedoelt.Martijn_bmw schreef: 21 jul 2025, 20:37Dat werkt omdat je verrekend met jezelf.Luco schreef: 21 jul 2025, 20:34 om te verrekenen heb ik gewoon een verzegelde kwh teller tussen de automaat en laadpaal, geen abbo en hosting nodig en kost nog geen 80 euro.
Maar als werknemer die de stroom vergoed krijgt van werkgever (zoals vroeger de tankpas) is dat niet voldoendeDan moet je echt werken met een laadpaal en individuele transacties.
Dat is helemaal niet slecht. Scherpe aanbieding, maar ik ren nu niet hard naar de Tesla vestiging hier. Ze willen het parkeerterrein weer leeg hebben denk ik.Knot schreef: 21 jul 2025, 22:25 Toch is die 40k voor een Model 3 std rwd niet duur, gewoon standaard wit met 18inch nemen.
Evt 4K premie bij levering voor 30 aug, mag je dan elk barrel (Picasso) inleveren?
Gebruikers op dit forum: tomgtr en 21 gasten