Ik zit een beetje met een luxeprobleem. Ik rij nu met goodyear F1 Eagle op mijn M3. Banden die helemaal niet versleten zijn (iets ouder dan 6 maanden) en voor dagelijks gebruik MEER dan goed genoeg zijn. Zowel zomer als winter puike prestaties. De M3 komt tegenwoordig 1 à 2 keer buiten per twee weken.
Nu ik toch meer en meer op de 'Ring ga rijden (vanaf de ~lente volgend jaar), wil ik ook betere banden.
Nu dacht ik aan de volgende mogelijkheden.
1. De goodyears als "winter"banden gebruiken hoewel het geen winterbanden zijn en Michelin PS2 als zomerband gebruiken, Ook voor trackdays dus.
2. De goodyears als winter- en zomerband gebruiken en semi-slicks kopen voor trackdays.
Punt 1 was mijn originele plan. Aan punt 2 begin ik meer en meer te denken. Waarom? Een apart "race"setje en gewone banden om er "dagelijks" mee te rijden. PS2's vind ik eigenlijk een beetje overkill voor mij (als dagelijks gebruik) en ik vind het een beetje dwaas om PS2's te slijten voor nix. Komt er nog eens bij dat ik een all-around band als winterband ga gebruiken. De PS2's en een setje echte winterbanden aankopen terwijl de goodyears daar dan maar gewoon liggen, vind ik ook een beetje verspilling
Wat denken jullie? 't Is misschien een beetje wazig opgesteld, I know...
Graag jullie input