Knot schreef: 20 jul 2025, 15:01
Is eigenlijk voer voor een ander topic maargoed, als je je kinderen wat na wil laten moet je optijd beginnen, elk jaar een beetje overhevelen voor zolang dat nog mogelijk blijft. Als ik ergens een t****hekel aan heb is het loonbelasting betalen, daarna erfbelasting en dan weer btw bij aankopen, ga maar een andere kip plukken.
Meest verstandige is volgens mij ook nog een bulk cash totdat het pinnen helemaal belast gaat worden of de limieten nog verder omlaag gaan. Beter geen 2% rente pakken maar wel 50% erfbelasting mislopen.
Martijn_bmw schreef: 21 jul 2025, 06:47
Rogerb schreef: 20 jul 2025, 21:50
Eric Z schreef: 20 jul 2025, 21:17
Meer kinderen krijgen zodat ze per stuk minder erven
Mooie quote van Won Yip in een podcast “als ze 5 Euro vinden ben ik die vergeten op te maken”

mooi als je dat kan maar ik ben zelf toch meer “kamp knot” liever een appeltje voor de dorst achter de hand om geen stress te hebben tijdens bijvoorbeeld de zoveelste reorganisatie waarbij je je baan kan verliezen en het gezin / wonen wel door moet draaien.
Appeltje voor de dorst, of moeilijke tijden, zeker mee eens. En wij helpen de kinderen schuldenvrij door hun studie. Maar om nu zoveel apart te leggen, of straks m’n overwaarde gebruiken, om ze aan een huis te helpen? Zijn wij, eerlijk gezegd, niet van plan. Als het kan willen we ze dan jaarlijks best belastingvrij schenken. Ze leven nu al, min of meer zorgeloos, qua financiën. Ze hebben wel een bijbaantje maar we hebben een “spaarpotje” voor de studie. En als dat op is passen we het bij tot einde studie. Daarna hopen we dat ze op eigen benen staan en willen we best als vangnet fungeren maar niet als financier. Dus doen we nu ook de dingen die we zelf leuk vinden en besteden ons geld zoals we zelf willen. Met de, voor ons, passende Knot-Martijn buffer
Maar ik wijk af: Knot, doe eens gek in excel en halen die dikke kar