Bericht
door Knot » 21 jul 2025, 09:25
Wat is voldoende reserve als Jan Modaal + ? Ook al heb je overwaarde op je huis van 2 of 3 ton je wil liever niet verhuizen.
Verhalen van armoede gezinnen als de wasmachine kapot gaat niet kunnen betalen is andere koek maar wat ik al zei geld is sneller op dan je denkt. Natuurlijk niet even 20k hypotheek extra aflossen, paar dure vakanties en nieuwe auto kopen, dan doe je het zelf en leef je ernaar maar denk serieus dat je als iets boven modaal (waar ik mezelf inschaal als redelijk verdienende parttimer) zeker 50k reserve moet hebben.
Vandaag voor het eerst weer in een auto, de cuore naar werk omdat de kids mee moesten op de heenweg, 3 op een scooter past wel maar mag niet. Dit ding doet het prima, naar de camping kan ook niet, beetje afrolgeluid boven de 80 maargoed, ga er niet mee naar Montpellier knorren natuurlijk.
Denk dat een licht iets meer formaat autotje als een Swift prima is voor gezin en dan zelf wat leuks erbij als een 981 ofzo of andere cabrio of coupe met schuifdak oid. Misschien geeft een MX-5 160 of 184pk ook wel voldoende rijplezier.
De drang zegt ga die 330i van 45k halen maar dat is puur voor de heb en afvinken, feitelijk heb je er als fun auto weinig aan, buiten dat ik het model wel gaaf vind, geef ik het max 1 jaar voor ie weer gaat.