Autoverzekering(en)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Arthur » 29 mar 2025, 09:54

Zeg dat!

Deze Ferrari 296 GTS ook; https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173333 ... e-gewonden Al wordt dit mss gewoon vergoed, dat vertelt het verhaal niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 mar 2025, 11:42

De ESP en TC die de 'nietsvermoedende' bestuurder tegenwerkte? 296 gaat erg hard, maar hoe dit nu weer kan in moderne tijden:)

(sarcasme)

JP

Bericht door JP » 29 mar 2025, 12:26

Is dat een GL63 op de achtergond ? :hmmm:

Elise

Bericht door Elise » 19 jul 2025, 08:34

Chris’ auto werd van zijn oprit gestolen, maar verzekeraar keert niets uit en dat komt door deze verstopte voorwaarde
Bij Van der Hoest was er geen sprake van zuinigheid: hij had een allriskverzekering en dacht daarmee gedekt te zijn tegen diefstal. Maar als hij Centraal Beheer na de diefstal aanschrijft, komt er vervelend nieuws: „U hebt niet aan de aanvullende beveiligingseisen voldaan”, zo leest hij in een brief. „Uw auto is jonger dan vijf jaar en heeft een hogere waarde dan 75.000 euro. De auto moet daarom ook voorzien zijn van een voertuigvolgsysteem.”

Zo’n verhaal komt verzekeringsadviseur Werner Docters van Ratium bekend voor. „Verzekeraars verwachten bij bepaalde auto’s dat er een extra alarmsysteem of volgsysteem wordt ingebouwd door een gecertificeerd bedrijf. Gebeurt dat niet, dan keren ze niets uit.” Volgens Docters is het aan de verzekeraar zelf hoe daarover wordt gecommuniceerd. „Sommige verzekeraars waarschuwen er actief voor, anderen melden het op de offerte en het polisblad of alleen in de polisvoorwaarden.

..
...
Hij wijst er ook op dat een nieuw alarmsysteem vaak drie jaar ’geldig’ is, maar dat het daarna ieder jaar gekeurd moet worden. „Veel consumenten hebben ook daar geen weet van. Een verzekeraar zal je er waarschijnlijk niet op wijzen, en ook lang niet iedere verzekeringsadviseur doet dat.”

Kadett

Bericht door Kadett » 19 jul 2025, 09:25

Elise schreef: 19 jul 2025, 08:34 Chris’ auto werd van zijn oprit gestolen, maar verzekeraar keert niets uit en dat komt door deze verstopte voorwaarde
Bij Van der Hoest was er geen sprake van zuinigheid: hij had een allriskverzekering en dacht daarmee gedekt te zijn tegen diefstal. Maar als hij Centraal Beheer na de diefstal aanschrijft, komt er vervelend nieuws: „U hebt niet aan de aanvullende beveiligingseisen voldaan”, zo leest hij in een brief. „Uw auto is jonger dan vijf jaar en heeft een hogere waarde dan 75.000 euro. De auto moet daarom ook voorzien zijn van een voertuigvolgsysteem.”

Zo’n verhaal komt verzekeringsadviseur Werner Docters van Ratium bekend voor. „Verzekeraars verwachten bij bepaalde auto’s dat er een extra alarmsysteem of volgsysteem wordt ingebouwd door een gecertificeerd bedrijf. Gebeurt dat niet, dan keren ze niets uit.” Volgens Docters is het aan de verzekeraar zelf hoe daarover wordt gecommuniceerd. „Sommige verzekeraars waarschuwen er actief voor, anderen melden het op de offerte en het polisblad of alleen in de polisvoorwaarden.

..
...
Hij wijst er ook op dat een nieuw alarmsysteem vaak drie jaar ’geldig’ is, maar dat het daarna ieder jaar gekeurd moet worden. „Veel consumenten hebben ook daar geen weet van. Een verzekeraar zal je er waarschijnlijk niet op wijzen, en ook lang niet iedere verzekeringsadviseur doet dat.”
Nalatigheid van 3 kanten.

Verkopende dealer/garage had dit moeten aangeven want elke auto tegenwoordig boven 100k moet er 1 opzitten.

Verzekeraar zouden verplicht moeten zijn dit actief met klant te communiceren. Danwel email danwel briefpost. Schuilen achter polisvoorwaarden vind ik voor dit onderdeel niet kunnen.

Maar ook wel beetje dom/naiëf van de auto bezitter. Je mag toch aannemen van iemand die meer dan 100k uitkan geven aan een auto zich wel inleest in garantie//verzekerings voorwaardes.

Laat ik het anders zeggen. Toyota is vaak genoeg in nieuws geweest vanwege diefstal van de CHR/RAV4. Als er dan geen lampje bij jezelf gaat branden van hoe goed is mijn auto verzekert danwel beveiligd... ik had op zijn minst een third party startonderbreker of iets als een BearLock laten installeren.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 19 jul 2025, 09:45

Independer, goedkoopste optie en dan is het geregeld. De voorwaarden leest niemand.
Zelf wel gezocht naar optie waar geen extra meuk vereist is, hier komt het vaak zat langs. Maar als je puur a naar b autorijder bent moet je het echt uit de voorwaarden of berichten van de verzekeraar meekrijgen.

Arthur

Bericht door Arthur » 19 jul 2025, 10:19

Mijn dealer wees er toevallig wel op en heb bewust geen klasse-5 alarm genomen. Auto is wel boven de 100k maar ABN/Amro heeft de condities zo dat als de auto toch gestolen wordt en je voldoet niet dan heb je een eigen risico van 2,5% cataloguswaarde. En toen ik afsloot was de grens 125k. Ik heb nu een clausule in m’n polis dat ik nog helemaal verzekerd ben tegen normaal eigen risico tarief. Dus m’n volgende 100k nieuwwaarde auto verzeker ik ook bij hen. Risico bij diefstal durf ik wel aan. Enige jammere is dat als je alleen maar schade hebt agv diefstal dat je ook 2,5k kwijt bent, of schade tot 2,5k voor jezelf is. 🤞🏼

Niet voldoende beveiligd, wel gedekt tegen diefstal
Met een ABN AMRO autoverzekering ben je gedekt tegen diefstal, ook al voldoet je auto niet aan de beveiligingseisen. Wel heb je dan een eigen risico van 2,5% van de cataloguswaarde (met een minimum van € 375). Bij de meeste verzekeraars ben je dan niet gedekt tegen schade door diefstal!

Heb je de juiste beveiliging, maar toch schade door inbraak, diefstal of een poging daartoe? Dan heb je bij ons geen eigen risico.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jul 2025, 11:09

Ik vind 't al/nog steeds irri als m'n Emmetje een handvol nachten per jaar ergens 'buiten' op een parking ofzo staat. Altijd in de garage dat ding. Klasse 5 en Voertuigvolgsysteem. Maarja ik zit zelf in een vakgebied waar veiligheid en 'achter slot en grendel' noodzaak is. Dat heb ik ook met m'n auto.

Arthur

Bericht door Arthur » 19 jul 2025, 11:13

Heb ik geen last van, mijne staat altijd en overal buiten. Alleen als ze hem stelen hoop ik dat ie nooit terug gevonden wordt. Het is wel ff balen maar als ze hem stelen dan direct maar goed.

JP

Bericht door JP » 19 jul 2025, 15:22

Ja want daarom heb je de aankoopwaarderegeling :peace:

Plaats reactie