Autoverzekering(en)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Autoverzekering(en)

Bericht door duifjes.com. » 21 aug 2017, 08:32

Even de volgende vraag.

Waar hebben jullie je auto's verzekerd?

Ik zit nu nog bij Allsecur, omdat ik dacht lekker handig alles online regelen, maar ze doen vreselijk moeilijk met het feit dat ik 3 auto's heb, soms 1 of 2 schors en na de zomer weer wil verzekeren.

Wat ik zou willen is:

Mercedes E-klasse uit 1995 in youngtimer verzekering, met taxatiewaarde.
Saab 9-3 Cabrio 1999, youngtimer vezekering alleen zomers
Mini R53, maart tm oktober verzekeren

Wie weet een goed bedrijf hiervoor?

Fuifjes.cum

ErikS
Berichten: 18536
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door ErikS » 21 aug 2017, 08:48

Ik heb een goede tussen persoon, en hoor dus nooit wat over dit soort gezeik.
Dat tackelen ze al voordat het mij bereikt....

Zal me echt bommen dat het net een tikje duurder zou zijn.
Een keer ingebroken in mijn auto, zonder aangifte & de hele zooi kreeg ik gewoon de max (in de auto, geen schade aan de auto) vergoed.
Wat niet genoeg om alle kosten te dekken, maar kon er een mooie nieuwe jas & Tom Tom mee kopen.

Ideaal.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door duifjes.com. » 21 aug 2017, 08:51

Erik, dat zoek ik dus ook :)

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Martin van der Zwaard » 21 aug 2017, 08:54

Een tussenpersoon werkt altijd net even wat fijner. Goed persoonlijk contact, zeker bij een wat kleiner kantoor.
Plus je kan nog eens wat onderhandelen.

Ben via tussenpersoon verzekerd bij Alliance en dat werkt perfect. Al een paar keer wat aan de hand gehad en het is altijd snel en netjes opgelost. En premie is niks duurder dan direct bij de maatschappij.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door JP » 21 aug 2017, 09:05

Dat laatste ben ik niet mee eens. Bij mijn (vorige) tussenpersoon was ik > €90 kwijt all risk voor mijn Golf GTi.,Toen ik overstapte naar mijn nieuwe tussenpersoon zei deze eerlijk dat zij a) niet met alle verzekeringen zaken deden, en b) als ik zelf ging verzekeren, met betere voorwaarden zoals aanschafwaarderegeling, ik maar €46 kwijt zou zijn.
Want van elke verzekering krijgt je tussenpersoon 25-35% elke maand. Door mij dit advies te geven verdiende zij dan wel niets aan deze verzekering (alle anderen lopen wel via hun) maar hij vond het eerlijk om te zeggen dat je niet alles in een verzamelpakket hoeft te stoppen om goedkoper uit te zijn.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Knot » 21 aug 2017, 09:06

Allsecur begon bij mij te miepen dat ik tevaak wisselde en dat 16 dagen na-recht als de nieuwe eigenaar de auto niet verzekerd moeten hun het risico dragen etc. Auto moet je bij hun minimaal een half jaar houden dus ook schorsen snap ik dat ze niet happig op zijn, ze willen minimale wijzigingen.

Bij aegon zit ik nu goed, de M235i kon ook precies in de allrisk grens zonder klasse 5 alarm omdat hij net geen 70.000 euro was.

Via tussenpersoon ben ik niet happig op, ik kan het prima zelf uitzoeken en hou van korte lijnen.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Martin van der Zwaard » 21 aug 2017, 09:07

JP schreef: 21 aug 2017, 09:05 Dat laatste ben ik niet mee eens.
Kan je het niet mee eens zijn maar het is toch echt zo in mijn geval.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door duifjes.com. » 21 aug 2017, 09:14

Knot schreef: 21 aug 2017, 09:06 Allsecur begon bij mij te miepen dat ik tevaak wisselde en dat 16 dagen na-recht als de nieuwe eigenaar de auto niet verzekerd moeten hun het risico dragen etc. Auto moet je bij hun minimaal een half jaar houden dus ook schorsen snap ik dat ze niet happig op zijn, ze willen minimale wijzigingen.

Bij aegon zit ik nu goed, de M235i kon ook precies in de allrisk grens zonder klasse 5 alarm omdat hij net geen 70.000 euro was.

Via tussenpersoon ben ik niet happig op, ik kan het prima zelf uitzoeken en hou van korte lijnen.
Klopt, ze zeuren nu over dat ik de E-klasse 3 maanden geschorst had, de auto dan uit de verzekering wordt gegooid en 2 maanden moet wachten om hem weer te kunnen verzekeren daar. Zomerperiode is beetje over wil dus de Saab Cabrio schorsen en de E-klasse weer op naam zetten, maar dat gaat lastig zo ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door JP » 21 aug 2017, 09:32

Martin van der Zwaard schreef: 21 aug 2017, 09:07
JP schreef: 21 aug 2017, 09:05 Dat laatste ben ik niet mee eens.
Kan je het niet mee eens zijn maar het is toch echt zo in mijn geval.
Verkeerd gelezen/geïnterpreteerd :bloemetje:

Vwb Duifjes geval; misschien dat wat je meer betaalt via een tussenpersoon dat je dat terugverdient als je de autoverzekeringen heel jaar rond zelf regelt?

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door duifjes.com. » 21 aug 2017, 10:21

JP schreef: 21 aug 2017, 09:32
Martin van der Zwaard schreef: 21 aug 2017, 09:07
JP schreef: 21 aug 2017, 09:05 Dat laatste ben ik niet mee eens.
Kan je het niet mee eens zijn maar het is toch echt zo in mijn geval.
Verkeerd gelezen/geïnterpreteerd :bloemetje:

Vwb Duifjes geval; misschien dat wat je meer betaalt via een tussenpersoon dat je dat terugverdient als je de autoverzekeringen heel jaar rond zelf regelt?
Klopt, bedrag moet niet te gek zijn, maar betaal liever iets meer dan dit gedoe ;) Inmiddels met lokale ondernemer contact dus gaat goed komen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Luco » 21 aug 2017, 10:40

Aab in Arnhem ff bellen

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door daNpy » 21 aug 2017, 12:46

Je kan je auto toch gewoon verzekerd houden ook al is hij geschorst?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Arthur » 21 aug 2017, 12:58

Ik doe dat wel, omdat ie in de, externe, stalling staat. Je kunt hem ook bij de brandverzekering opzetten dan, maar dat scheelde niet zoveel volgens mij. Voor de zekerheid houd ik hem gewoon All-risks. Maar als je hem thuis in de garage hebt is het mss makkelijker om het anders te doen. Maar in zo'n schuur vind ik dat toch anders.

Verder, mbt verzekeringen, had ik ook een tussenpersoon maar sinds ik 3 auto's heb ben ik zelf overgestapt naar Unive. Die tussenpersoon gehad geen verzekering voor me waar ik 3 auto's tegen dezelfde no-claim kon verzekeren (??). Toen ben ik zelf de boer op gegaan en bij Unive uitgekomen. Maar mss toch maar weer eens verder kijken want ik kom hier (DF) soms bedragen tegen voor auto's, dat overstappen mss toch loont. Turien bijvoorbeeld. Voorwaarde moet wel zijn dat de 3 auto's dezelfde no-claim krijgen, max in mijn geval.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Luco » 21 aug 2017, 13:09

Aab doet veel met turien zit ik ook

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door MarkS » 21 aug 2017, 13:44

En Turien werkt alleen via tussenpersonen ...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27991
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Luco » 21 aug 2017, 13:59

Ik vond het belangrijk dat ze ook soepel zijn met wagenwisseling en niet te duur met de wat meer speciale voertuigen.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door duifjes.com. » 24 aug 2017, 10:17

daNpy schreef: 21 aug 2017, 12:46 Je kan je auto toch gewoon verzekerd houden ook al is hij geschorst?
Dat vindt ik een vrij dure hobby ;) 4 voertuigen totaal.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door duifjes.com. » 24 aug 2017, 10:20

Arthur schreef: 21 aug 2017, 12:58 Ik doe dat wel, omdat ie in de, externe, stalling staat. Je kunt hem ook bij de brandverzekering opzetten dan, maar dat scheelde niet zoveel volgens mij. Voor de zekerheid houd ik hem gewoon All-risks. Maar als je hem thuis in de garage hebt is het mss makkelijker om het anders te doen. Maar in zo'n schuur vind ik dat toch anders.

Verder, mbt verzekeringen, had ik ook een tussenpersoon maar sinds ik 3 auto's heb ben ik zelf overgestapt naar Unive. Die tussenpersoon gehad geen verzekering voor me waar ik 3 auto's tegen dezelfde no-claim kon verzekeren (??). Toen ben ik zelf de boer op gegaan en bij Unive uitgekomen. Maar mss toch maar weer eens verder kijken want ik kom hier (DF) soms bedragen tegen voor auto's, dat overstappen mss toch loont. Turien bijvoorbeeld. Voorwaarde moet wel zijn dat de 3 auto's dezelfde no-claim krijgen, max in mijn geval.
Morgen ga ik naar een tussenpersoon, heeft mooi voorstel gedaan, sterker nog de Saab en Mini de helft goedkoper dan bij Allsecur! En schors ze zet ze in mijn eigen schuur en alles kan via hem bij mijn inboedelverzekering :) Ik betaal straks voor de Saab 18 euro ipv 34, de Mini kan voor 41 euro all-risk verzekerd worden, betaal nu 43 euro WA bij Allsecur, alleen de Mercedes ga ik wat meer betalen maar dan wel all-risk tegen taxatiewaarde :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Niels » 24 aug 2017, 10:50

Ik heb ze bij Unive en schors wel maar stop de verzekering dan niet. Bij de inboedel op was wel een optie geweest misschien. Unive bevalt mij altijd goed, heb genoeg andere verzekeraars gehad maar veel goedkoper wordt het meestal niet terwijl de service en voorwaarden wel een stuk minder zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39883
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Arthur » 24 aug 2017, 11:49

Nou, autoverzekeringen kunnen toch wel goedkoper dan Unive heb ik het idee. Bij mij was het dus de 3 auto's tegen 80% wat de doorslag gaf. Heb daarna niet meer gekeken naar andere verzekeringen maar ben nu dus alweer 4 jaar bij Unive, mss toch weer eens vergelijken.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Tim N » 25 aug 2017, 00:08

Ik ben opzoek naar een verzekeraar die de youngtimer voor meer dan 7500km per jaar wil verzekeren.
Met de Touring red ik dat gewoon niet omdat ik hem ook voor de vakantie meeneem. dat tikt met 2500-3000km al behoorlijk aan op de jaarlijkse marge bij bvb Turrien van max 7500km.

tallbloke
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door tallbloke » 28 aug 2017, 19:09

Mijn oldtimers zijn verzekerd via de KNAC en mijn youngtimers deels via de KNAC en deels via Assicuro.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door Tim N » 28 aug 2017, 22:37

Bedankt ik zal er morgen eens naar kijken.

Nog andere opties?

tallbloke
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door tallbloke » 29 aug 2017, 23:15

GIO adviesgroep en Kuiper Verzekeringen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autoverzekering(en)

Bericht door JP » 24 aug 2023, 15:31

Autoverzekeringen, het lijkt wel alsof de premies exploderen. Voor een wat meer vermogendere motor betaal je al snel de hoofdprijs.

Al jaren heb ik ANWB, en die waren flink goedkoper dan de rest, nu ben ik een beetje voorwerk aan het doen en dan schrik ik wel. Nu zal de lokatie ook wel meespelen, maar hij staat juist veilig geparkeerd in de garage (met camerabewaking)

In dit fictieve voorbeeld neem ik even de T-571-PG, toevallig een i30N.

Op Independer moet je een alarm selecteren en krijg ik zelfs met klasse 3 geen aanbieders

Bij de ANWB kom ik met 23 schadevrije jaren (en 10% Goldmember-korting) op €121, 3 jaar aankoopwaarde is nog €4 meer.

Bij Nationale Nederlanden kom ik zelfs maar uit op €62 en dat is inclusief 2 jaar aankoopwaarderegeling. Geen alarmeis

Ik heb NN al voor de inboedel en zo, waar me al opviel dat ze 'goedkoop' zijn. Iemand meer deze ervaring ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten