Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
- Martijn M
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Veel plezier daar in Zweeten!
- Ferdi
- Berichten: 3090
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Veel plezier in Zweden, benieuwd naar de avonturen!
De voorpret is al mooi
De voorpret is al mooi

- Jules
- Berichten: 1905
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Mooi avontuur!
Aan kamperen heb ik nog niet zo'n hekel maar rijden met bepakking ben ik wel redelijk allergisch voor, hopelijk heb je er niet al te veel last van.
Tas op een uitlaat word je inderdaad niet vrolijk van
We hadden met onze motorvrienden eenmalig besloten een keer niet de trailer te pakken voor ons jaarlijkse motor tripje.
Op de heenweg compleet doorweekt van stromende regen, staat ineens de motor van 1 van de jongens in de brand.
Bleek z'n tas naar beneden gezakt te zijn op zijn uitlaat, compleet gesmolten, wat kleding gesmolten en alles stonk naar brand.
Hier nog een leuke foto van het blussen met een fles water haha.
Aan kamperen heb ik nog niet zo'n hekel maar rijden met bepakking ben ik wel redelijk allergisch voor, hopelijk heb je er niet al te veel last van.
Tas op een uitlaat word je inderdaad niet vrolijk van

We hadden met onze motorvrienden eenmalig besloten een keer niet de trailer te pakken voor ons jaarlijkse motor tripje.
Op de heenweg compleet doorweekt van stromende regen, staat ineens de motor van 1 van de jongens in de brand.
Bleek z'n tas naar beneden gezakt te zijn op zijn uitlaat, compleet gesmolten, wat kleding gesmolten en alles stonk naar brand.
Hier nog een leuke foto van het blussen met een fles water haha.
- Bijlagen
-
- IMG_3752.jpeg (151.92 KiB) 7588 keer bekeken
- Estoque
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Nog nooit met echte bepakking gereden. Enkel een keer met een enkele tas naar Noorwegen op de Duc.

Rest van de bepakking kon ik toen lekker bij m'n broer in z'n Triumph gooien

Rest van de bepakking kon ik toen lekker bij m'n broer in z'n Triumph gooien

- Ferdi
- Berichten: 3090
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Het is stil hier!
- Estoque
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Klopt, ik ben al 2x begonnen aan met recap. Moet het alleen nog aftypen. Ben er nog niet aan toe gekomen. Ben niet dood oid 

-
- Berichten: 4356
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Dat is goed nieuws. We wachten geduldig af tot je klaar bent met typen....

- Ferdi
- Berichten: 3090
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Dat is zeker goed nieuws 

- Sabberjoch
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Last van writer's block vermoed ik. 

- Estoque
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]

Ik moest motorrijden dit weekend. Sorry.
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Ben echt wel benieuwd naar het avontuur in het noorden... toch niks gebeurt?
- Estoque
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Ik heb echt al 10x m'n Word-bestand geopend om verder te typen. Dus als de samenhang in onderstaande bericht niet helemaal netjes opvolgend is, vergeef het mij. De tijden om epistols van zulke formaten te schrijven tijdens werktijd liggen inmiddels al weer een aantal jaartjes achter mij. Dus ik moet het doen in m'n vrije tijd 
--------
Wir sind wieder da! of zoals wij in Twente zouden zeggen: "Wir sind wieder da, onnie dan" Inmiddels al bijna 3 maand geleden dat het avontuur zich voltrokken heeft, maar nagenieten kan een hele tijd.
Na 3001km, 2 nachten op een boot geslapen te hebben, 4 tent overnachtingen en 1 hotel overnachting en heel wat schik, zijn we allen weer veilig thuis gekomen op 2 wielen.
Afgelopen trip is een waas geweest van motorrijden, ouwehoeren en overleven. Dus moest wel even aan de hand van foto's terugdenken over wat we nu allemaal gedaan hebben.
Allereerst het vertrek op Zaterdag 2 Mei:


Frisse Mitas E-07's eronder, bagage gepakt en een grote glimlach op het gezicht. 8 uur melden bij de rest van de groep voor een bak koffie, slap geouwehoer en het vertrek.
2 van de 8 rijders zijn vanwege een crematie die zaterdag met de auto/aanhanger vertrokken richting Travermunde. Dus die zouden we treffen bij het opgaan van de boot die ons overnacht naar Malmö zou brengen.

Na het vaststellen van de route richting Travermunde, waar we ongeveer 11 uur de tijd voor hadden, begonnen aan een trip door Nederland en Duitsland.
Eerst richting het noorden door Nederland met diverse zandpaden, om vervolgens diagonaal Duitsland door te steken op zoek naar offroad-paden en kronkelweggetjes. Veel zand is er niet in aan het begin in Duitsland, maar die paden die er liggen zijn ook nog eens kaarsrecht en saai. Maar prima voor een eerste kennismaking voor het rijden met +- 40kg bagage.
Hoe dichter we bij Hamburg kwamen, hoe mooier de zandpaden die er waren werden. Vlakke platen veranderden in smalle paadjes, met gras overgroeide singletracks die vol met stenen lagen. Echt wel heerlijk martelen.
Na 20 jaar geschreeuwd te hebben dat Motoren met koffers en bepakking lelijk zijn en mij er geen voorstelling van kunnen maken dat het nog lekker rijdt, toch tot de conclusie gekomen dat het prima rijden is met die extra bepakking. 2 tikjes voorspanning op de achterveer erbij en hoppa!

Onderweg weinig gestopt, 2x voor een plas/rookpauze en 1x voor Brandstof. En we moesten met een pondje het water over. Prima tijdverdrijf om een koude "Frikadelle mit Senf" naar binnen te werken.

Na het pondje was het nog zo'n 100km naar de boot die ons uiteindelijk naar Zweden zou brengen. Na 3 regendruppels op de Autobahn was het tijd om zo snel mogelijk naar de boot te geraken. En hoe hard loopt een Tenere met bagage? 180kmh!

Vervolgens met de 2 andere reizigers die met de auto naar de haven zijn gekomen getroffen en de boot opgereden, brommers vastgeknoopt en onder een warme douche doorgelopen om de stank van 1 dag motorrijden van je af te wassen. 's Nachts wat biertjes gedronken, geslapen en wachten tot Zweden verscheen!
Om m'n verhaal iets “behapbaarder” te maken, zal het een samenvatting worden van de dagen die tussen de bootreizen in zat. Want er zit ontzettend veel overlap in de dagen. Leuke overlap!
De eerste dag in Zweden was regenachtig. Regenpakken erbij, zandwegen op en blij zijn dat regenpakken ook modder tegenhouden. De eerste gravelpaden gingen allemaal nog wel, maar zodra het iets meer zand begon te worden, werd het qua wegdek allemaal een extra tricky. En dat zijn dan eigenlijk de eerste meters die je maakt met bepakking in het nat. Alles even aftasten, controleren of het vastzit en of niet alles onder de modder kwam.


Richting einde van dag één begonnen de zenuwen wat op te lopen. Gaat het tent-opzetten lukken? Krijgen we eten? Hoe kut wordt het slapen? Waarom doen we dit eigenlijk?
Allereerst de campingplek. In Zweden heb je tamelijk veel "trekhutten" en in tegenstelling tot sommige caravans van niet specifieker te benoemen personen, heeft dit niks met 18+ hobbies te maken. Dit zijn namelijk tijdelijke onderkomens, veelal met vuurplek, waar je gratis mag overnachten voor 1 nacht. Enige stelregel: Netjes achterlaten voor de volgende.
En dat gaat verrassend goed! De eerste avond moesten we ongeveer 1.5km het bos in om bij zo'n hutje te geraken, waar een nette houten hut stond met vuurplek, eromheen voldoende ruimte voor tenten en bomen voor op het vuur. Echt een waanzinnig mooie plek en toen de motoren op de plek stonden werd er al snel een plan gemaakt.
2 man > Boodschappen
2 man > Vuur maken
2 man > Boom omhakken
2 man > Boom kloven
En daar kwamen alle bijlen tevoorschijn. 3 stuks!
Na ruim 10 minuten kwam de eerste boom naar beneden. Vrij veel werk nog na een dag motorrijden. Tot één van de heren die boodschappen ging halen terug kwam en met z'n Temu-handketting-zaag op de proppen kwam.
Met ongeloof hebben we staan kijken hoe zo'n kutzaag van €1,53 een boom van dik 20cm doorsnee door had. Heel bizar.
Beetje bijschaven qua techniek en met een noodgang hadden we een kampvuur!
Hamburgerrekkie met baco als tegengewicht en hoppa, eindelijk eten!

Verder de rest van de avond uiteraard volbracht met sterke verhalen, 2% halve literblikken en kut roepen. Heerlijk!
Tot het moment van slapen kwam.

Godsklere wat kut is slapen in een tent. Ondanks alle voorbereidingen, heb ik het nog nooit zo tering koud gehad 's nachts.
Dus terwijl ik in de tent lag, m'n kleren weer aangetrokken en hooguit 2 uurtjes slaap gehad. Wat een hel. Mijn slaapzak was tot 0 graden, maar gezien het -5 was, toch ietsjes verkeken.
De volgende ochtend lekker slaapbrak aan het water gaan zitten met een bak slechte koffie. De eerste van velen die dag.

Om het verhaal niet per dag het zelfde te laten lezen, want eigenlijk waren in de basis de opvolgende 4 dagen het zelfde. Minus de regen.
Regen hebben we de hele week niet meer gehad en ook de temperaturen gingen 's nachts steeds iets omhoog.
Verder was het vooral heel veel mooie wegen, lange glooiende grindpaden waarbij je echt lekker kon spelen met het achterwiel van de motor.
De Tenere is echt fantastisch hiervoor. Voldoende power om de band op het grind te laten spinnen (mag uiteraard meer) en op de snelweg is 180km/h te halen. Frame is lekker stabiel en de veren fantastisch. Met de 22 liter tank kom je overal en hoef je eigenlijk nergens opzoek naar een tankstation.
Hieronder foto's in chronologische volgorde:






Niet schrikken, blikken zijn 's ochtends altijd keurig opgeruimd.






En zo zijn de eerste 3 dagen verstreken.
Veel kilometers, veel ouwehoeren, veel muziek luisteren op de motor, veel kijken, veel grind & gravel, veel bomen zagen en hakken en kut slapen.
Tot het noodlot toesloeg..

Ja, dat zie je goed. Kloofbijl kapot. Grote ellende, grote probleem. Want in plaats van 3 kloofbijlen, hadden we er nu nog maar 2.
En dat kan natuurlijk niet.
Dus toen de McGuyver themesong opgezet, m'n eigen kennis van Zweden van de afgelopen 3 Carbageruns aangesproken en op zoektocht gegaan... naar de Biltema! HEUJ!

Alsof het een Factory-accessoire is <3
Tegelijkertijd ook een andere slaapzak tot -20 meegenomen bij de Biltema, voor 40 euro ga ik niet nog een nacht kou lijden. Dus vanaf dat moment was alles weer mooi en leuk en goed en prima en fijn en comfortabel en en en en en ik wil nog steeds nooit meer kamperen in een tent.
Resterende dagen waren ook echt mooi, zeker gezien de nachtrust nu beter werd.
Toch nog een slippertje gemaakt, omdat we moesten wachten en ik dus maar een willekeurige sloot in reed op lage snelheid. Om even lekker te martelen met zo'n zware kutbrommer.


Verdere foto's:


1 dag stof rijden doet dit met je luchtfilter.
Laatste slaapplek buiten de vaste muren:

En vervolgens de vakantie afgesloten met een avond stappen in Gotheburg.
Foto's van die stapavond ga ik niet delen. Maar douchen na 5 dagen motorrijden, stof en zand is wel heeeeeel fijn.

Route van hotel terug naar boot:


--------
Wir sind wieder da! of zoals wij in Twente zouden zeggen: "Wir sind wieder da, onnie dan" Inmiddels al bijna 3 maand geleden dat het avontuur zich voltrokken heeft, maar nagenieten kan een hele tijd.
Na 3001km, 2 nachten op een boot geslapen te hebben, 4 tent overnachtingen en 1 hotel overnachting en heel wat schik, zijn we allen weer veilig thuis gekomen op 2 wielen.
Afgelopen trip is een waas geweest van motorrijden, ouwehoeren en overleven. Dus moest wel even aan de hand van foto's terugdenken over wat we nu allemaal gedaan hebben.
Allereerst het vertrek op Zaterdag 2 Mei:


Frisse Mitas E-07's eronder, bagage gepakt en een grote glimlach op het gezicht. 8 uur melden bij de rest van de groep voor een bak koffie, slap geouwehoer en het vertrek.
2 van de 8 rijders zijn vanwege een crematie die zaterdag met de auto/aanhanger vertrokken richting Travermunde. Dus die zouden we treffen bij het opgaan van de boot die ons overnacht naar Malmö zou brengen.

Na het vaststellen van de route richting Travermunde, waar we ongeveer 11 uur de tijd voor hadden, begonnen aan een trip door Nederland en Duitsland.
Eerst richting het noorden door Nederland met diverse zandpaden, om vervolgens diagonaal Duitsland door te steken op zoek naar offroad-paden en kronkelweggetjes. Veel zand is er niet in aan het begin in Duitsland, maar die paden die er liggen zijn ook nog eens kaarsrecht en saai. Maar prima voor een eerste kennismaking voor het rijden met +- 40kg bagage.
Hoe dichter we bij Hamburg kwamen, hoe mooier de zandpaden die er waren werden. Vlakke platen veranderden in smalle paadjes, met gras overgroeide singletracks die vol met stenen lagen. Echt wel heerlijk martelen.
Na 20 jaar geschreeuwd te hebben dat Motoren met koffers en bepakking lelijk zijn en mij er geen voorstelling van kunnen maken dat het nog lekker rijdt, toch tot de conclusie gekomen dat het prima rijden is met die extra bepakking. 2 tikjes voorspanning op de achterveer erbij en hoppa!

Onderweg weinig gestopt, 2x voor een plas/rookpauze en 1x voor Brandstof. En we moesten met een pondje het water over. Prima tijdverdrijf om een koude "Frikadelle mit Senf" naar binnen te werken.

Na het pondje was het nog zo'n 100km naar de boot die ons uiteindelijk naar Zweden zou brengen. Na 3 regendruppels op de Autobahn was het tijd om zo snel mogelijk naar de boot te geraken. En hoe hard loopt een Tenere met bagage? 180kmh!

Vervolgens met de 2 andere reizigers die met de auto naar de haven zijn gekomen getroffen en de boot opgereden, brommers vastgeknoopt en onder een warme douche doorgelopen om de stank van 1 dag motorrijden van je af te wassen. 's Nachts wat biertjes gedronken, geslapen en wachten tot Zweden verscheen!
Om m'n verhaal iets “behapbaarder” te maken, zal het een samenvatting worden van de dagen die tussen de bootreizen in zat. Want er zit ontzettend veel overlap in de dagen. Leuke overlap!
De eerste dag in Zweden was regenachtig. Regenpakken erbij, zandwegen op en blij zijn dat regenpakken ook modder tegenhouden. De eerste gravelpaden gingen allemaal nog wel, maar zodra het iets meer zand begon te worden, werd het qua wegdek allemaal een extra tricky. En dat zijn dan eigenlijk de eerste meters die je maakt met bepakking in het nat. Alles even aftasten, controleren of het vastzit en of niet alles onder de modder kwam.


Richting einde van dag één begonnen de zenuwen wat op te lopen. Gaat het tent-opzetten lukken? Krijgen we eten? Hoe kut wordt het slapen? Waarom doen we dit eigenlijk?
Allereerst de campingplek. In Zweden heb je tamelijk veel "trekhutten" en in tegenstelling tot sommige caravans van niet specifieker te benoemen personen, heeft dit niks met 18+ hobbies te maken. Dit zijn namelijk tijdelijke onderkomens, veelal met vuurplek, waar je gratis mag overnachten voor 1 nacht. Enige stelregel: Netjes achterlaten voor de volgende.
En dat gaat verrassend goed! De eerste avond moesten we ongeveer 1.5km het bos in om bij zo'n hutje te geraken, waar een nette houten hut stond met vuurplek, eromheen voldoende ruimte voor tenten en bomen voor op het vuur. Echt een waanzinnig mooie plek en toen de motoren op de plek stonden werd er al snel een plan gemaakt.
2 man > Boodschappen
2 man > Vuur maken
2 man > Boom omhakken
2 man > Boom kloven
En daar kwamen alle bijlen tevoorschijn. 3 stuks!
Na ruim 10 minuten kwam de eerste boom naar beneden. Vrij veel werk nog na een dag motorrijden. Tot één van de heren die boodschappen ging halen terug kwam en met z'n Temu-handketting-zaag op de proppen kwam.
Met ongeloof hebben we staan kijken hoe zo'n kutzaag van €1,53 een boom van dik 20cm doorsnee door had. Heel bizar.
Beetje bijschaven qua techniek en met een noodgang hadden we een kampvuur!
Hamburgerrekkie met baco als tegengewicht en hoppa, eindelijk eten!

Verder de rest van de avond uiteraard volbracht met sterke verhalen, 2% halve literblikken en kut roepen. Heerlijk!
Tot het moment van slapen kwam.

Godsklere wat kut is slapen in een tent. Ondanks alle voorbereidingen, heb ik het nog nooit zo tering koud gehad 's nachts.
Dus terwijl ik in de tent lag, m'n kleren weer aangetrokken en hooguit 2 uurtjes slaap gehad. Wat een hel. Mijn slaapzak was tot 0 graden, maar gezien het -5 was, toch ietsjes verkeken.
De volgende ochtend lekker slaapbrak aan het water gaan zitten met een bak slechte koffie. De eerste van velen die dag.

Om het verhaal niet per dag het zelfde te laten lezen, want eigenlijk waren in de basis de opvolgende 4 dagen het zelfde. Minus de regen.
Regen hebben we de hele week niet meer gehad en ook de temperaturen gingen 's nachts steeds iets omhoog.
Verder was het vooral heel veel mooie wegen, lange glooiende grindpaden waarbij je echt lekker kon spelen met het achterwiel van de motor.
De Tenere is echt fantastisch hiervoor. Voldoende power om de band op het grind te laten spinnen (mag uiteraard meer) en op de snelweg is 180km/h te halen. Frame is lekker stabiel en de veren fantastisch. Met de 22 liter tank kom je overal en hoef je eigenlijk nergens opzoek naar een tankstation.
Hieronder foto's in chronologische volgorde:






Niet schrikken, blikken zijn 's ochtends altijd keurig opgeruimd.






En zo zijn de eerste 3 dagen verstreken.
Veel kilometers, veel ouwehoeren, veel muziek luisteren op de motor, veel kijken, veel grind & gravel, veel bomen zagen en hakken en kut slapen.
Tot het noodlot toesloeg..

Ja, dat zie je goed. Kloofbijl kapot. Grote ellende, grote probleem. Want in plaats van 3 kloofbijlen, hadden we er nu nog maar 2.
En dat kan natuurlijk niet.
Dus toen de McGuyver themesong opgezet, m'n eigen kennis van Zweden van de afgelopen 3 Carbageruns aangesproken en op zoektocht gegaan... naar de Biltema! HEUJ!

Alsof het een Factory-accessoire is <3
Tegelijkertijd ook een andere slaapzak tot -20 meegenomen bij de Biltema, voor 40 euro ga ik niet nog een nacht kou lijden. Dus vanaf dat moment was alles weer mooi en leuk en goed en prima en fijn en comfortabel en en en en en ik wil nog steeds nooit meer kamperen in een tent.

Resterende dagen waren ook echt mooi, zeker gezien de nachtrust nu beter werd.
Toch nog een slippertje gemaakt, omdat we moesten wachten en ik dus maar een willekeurige sloot in reed op lage snelheid. Om even lekker te martelen met zo'n zware kutbrommer.


Verdere foto's:


1 dag stof rijden doet dit met je luchtfilter.
Laatste slaapplek buiten de vaste muren:

En vervolgens de vakantie afgesloten met een avond stappen in Gotheburg.
Foto's van die stapavond ga ik niet delen. Maar douchen na 5 dagen motorrijden, stof en zand is wel heeeeeel fijn.

Route van hotel terug naar boot:

- Arthur
- Berichten: 43037
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Lezen duurt me nu ff te lang, doe ik nog, maar de foto’s spreken voor zich



- Sabberjoch
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Zo'n lang verhaal ga ik niet lezen hoor
- Martijn M
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Mooi verhaal! Foto's zien er top uit, motor moet daar echt goed tot z'n recht komen op die paden ja.
Kom je nou nog anderen (auto's/motoren) tegen op zulke paden?
Kom je nou nog anderen (auto's/motoren) tegen op zulke paden?
-
- Berichten: 4356
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- MartijnGizmo
- Berichten: 13001
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Mooi avontuur, wel bizarre hoeveelheid troep in dat filter! 

- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Heel tof! thanks voor het delen. leuk verhaal ook 

- Estoque
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Hij had 40pk meer mogen hebben. En dat bepaal ik puur vanwege het feit dat er een KTM 790 adventure mee was en zo'n ding is gewoon veel feller, sneller en speelser. Dat ding heeft 100pk t.o.v. mijn 65pk.Martijn M schreef: 16 jul 2025, 12:34 Mooi verhaal! Foto's zien er top uit, motor moet daar echt goed tot z'n recht komen op die paden ja.
Kom je nou nog anderen (auto's/motoren) tegen op zulke paden?
Rest van de heren reden allemaal op offroad/cross banden. De welbefaamde "Kloetensmieters" (Snelcursus Twents: kloet = kluit modder | Smieten = werpen) en die gooide echt stenen ohne ende achter zich neer. Beide knipperlichten aan m'n voorzijde zijn kapot gegaan door de stenen die hij opwierp

Ik vind de 790's vooral lelijk en daarom niet gekocht, maar qua rijden en vermogen is zo'n 790 wel meer geschikt voor hooligan-gedrag en waarschijnlijk dus ook leuker.
Mijn Mitas E-07's deden het perfect voor Zweden. Op zand in combinatie met water, waren ze niet zo fantastisch. Maar verder! POAAH

3000km op 1 achterband, met zoveel gedrift. Ik vind het echt heel netjes voor zo'n band. En op asfalt, grip ohne ende!
Qua verkeer & mensen; Bijna niet. Ik denk dat we op de drukste dag zo'n 15 auto's/vrachtwagens zijn tegen gekomen op de binnenwegen. Verder is het veelal dieren of een wegenschaaf die een gravelpad aan het bijwerken is. Dus echt veel mensen overdag zie je niet buiten de winkelcentra / supermarkten.
-
OnlineDimitri
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Mis wel een foto van de nieuwe kloofbijl
- Sabberjoch
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
ik zie ook alleen een heel klein vrouwelijk hakbijltje
-
- Berichten: 4356
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Ruttie's Offroad Avonturen [Klaarmaken voor avontuur!]
Veertig erbij zal het niet opleveren maar is je Teneré al wel getuned?:
https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... tenere-700
En eventueel wat kortere eindoverbrenging?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten