Door remmen / gas los momenten komt er wel weer wat stroom in de accu wat weer helpt met optrekken als ondersteuning voor de benzine motor. Daarmee drukt het wat verbruik en is er instant koppel. Dus voelt zeker niet als 320i.Arthur schreef: 24 aug 2024, 10:39 Is dat Tansanit? Hele mooie kleur en mooie wagen. 330e word ik dan niet warm van, alhoewel de accu wel iets groter is geworden.
Maar hoe werkt dat PHEV nu precies in de praktijk? Accu leeg is accu leeg? Die accu is bv niet groot genoeg om mijn woon-werk te dekken. Dan is halverwege m’n accu leeg. Rijd ik dan rond in een 320i (want dat is het, maar dan met een accu) die 100-200kg zwaarder is?
Kijk, en dat wil ik dus niet, dat uurtje overleven. Daar zullen jij en ik in verschillen. Ik ga ook niet in huis zitten met 17 graden en een vest of trui aan. Ik wil het aangenaam hebben, en dat is voor mij tussen 19 en 20 graden.Knot schreef: 24 aug 2024, 11:05 Een 330e is altijd wel oke, enkel bij een 320e merk je het best wel als de accu echt helemaal leeg is, dan is de motor zelf net wat aan de tamme kant met die extra kilo's, maargoed hoe vaak gebeurt het dat je m helemaal leeg hebt en dan nog overleef je dat uurtje ook wel denk?
Dat hoeft ook helemaal niet zeker voor die ene wintersport als je kiest voor hybride rijden direct vanaf huis hou je gewoon altijd accu en dus power als het nodig is. (Tenzij je uren topsnelheid gaat planken) ik heb met mijn CLA250e op vakanties altijd zo gereden en en hielt altijd accu over. Mijn voornaamste reden om dat te doen was dat de voorclima bleef werken dus in de zomer lekker koud instappen en in de winter alvast warmArthur schreef: 24 aug 2024, 12:11Kijk, en dat wil ik dus niet, dat uurtje overleven. Daar zullen jij en ik in verschillen. Ik ga ook niet in huis zitten met 17 graden en een vest of trui aan. Ik wil het aangenaam hebben, en dat is voor mij tussen 19 en 20 graden.Knot schreef: 24 aug 2024, 11:05 Een 330e is altijd wel oke, enkel bij een 320e merk je het best wel als de accu echt helemaal leeg is, dan is de motor zelf net wat aan de tamme kant met die extra kilo's, maargoed hoe vaak gebeurt het dat je m helemaal leeg hebt en dan nog overleef je dat uurtje ook wel denk?
Wintersportvakantie bv. Is de accu al leeg voordat je de bergen ingaat. Sterker nog, al leeg voor ik de A31 opdraai. De 530i bleef al schakelen. Moet er niet aan denken dan met een 320e of 330e onderweg te zijn. De 330i was al erg goed, de 340i helemaal.
En nee, niet iedereen heeft die “luxe” (wil of kan dat niet) en je kunt je erop instellen natuurlijk, je verwachtingen aanpassen, maar zo lang dat nog niet hoeft…
Fraai.Fedmas schreef: 23 aug 2024, 16:16 Een maandje later, Adrie op 101k, ligt er inmiddels een offerte voor een 330e. Nu intern kijken, wil eigenlijk dit jaar nog bestellen. A5 wordt me te duur en is niet meer met te openen pano.
![]()
Mijn '24 heeft het niet... Maar in sport hou je altijd ~25% waardoor je eigenlijk nooit vermogen tekort komt.Fedmas schreef: 24 aug 2024, 18:36 Degene met welke ik had proefgereden had wel een re-gen functie. Dunno dan. WLTP is 100 meen ik. Zal ongetwijfeld minder zijn, maar als het 70-80 is, vind ik het prima.
Dan zal hij het niet meer hebben, ik had een oudere. Nou is er nu weer een update, dus weet niet wat het nu wordt. We zien het wel. Eerst maar eens kijken wanneer we gaan bestellen.Wimo schreef: 25 aug 2024, 00:17Mijn '24 heeft het niet... Maar in sport hou je altijd ~25% waardoor je eigenlijk nooit vermogen tekort komt.Fedmas schreef: 24 aug 2024, 18:36 Degene met welke ik had proefgereden had wel een re-gen functie. Dunno dan. WLTP is 100 meen ik. Zal ongetwijfeld minder zijn, maar als het 70-80 is, vind ik het prima.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 2 gasten