Alles over de 1 serie (part I)
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
ik zie onderstuur
ik zie redelijk sterk overhellen van de koets
ik zie die 1500 kg massa verplaatsen en de auto toch redelijk beinvloeden
ik zie waarom deze auto het in de usa goed gaat doen.
ik zie geen gefocuste drivers car
ik zie geen M3 killer
ik zie geen briljante powerslides
ik zie geen reden tot hallelujah verhalen
dat 1 kerel in heel nederland wel een briljante auto van een 1 serie kan maken betekent niet dat alle andere standaart 1 serie's opeens briljant zijn.
rico, hier je M3 op inruilen zou ik nooit doen. er zijn zat andere leuke sportcoupe's.
ik zie redelijk sterk overhellen van de koets
ik zie die 1500 kg massa verplaatsen en de auto toch redelijk beinvloeden
ik zie waarom deze auto het in de usa goed gaat doen.
ik zie geen gefocuste drivers car
ik zie geen M3 killer
ik zie geen briljante powerslides
ik zie geen reden tot hallelujah verhalen
dat 1 kerel in heel nederland wel een briljante auto van een 1 serie kan maken betekent niet dat alle andere standaart 1 serie's opeens briljant zijn.
rico, hier je M3 op inruilen zou ik nooit doen. er zijn zat andere leuke sportcoupe's.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Over die andere poetsers heb je gelijk Brava, die lullen voor eigen parochie. Maar mbt mijn persoon zit je er mooi helemaal naast. Kreeg deze week nog een brief uit München die mijn rol simpel kan verduidelijken. Kijk en huiver!Brava schreef:En ik denk dat jij, André, Hielke en de rest NIET representatief zijn voor de doelgroep die BMW voor ogen heeft. Jullie kunnen jezelf steriel lullen over gewicht, wegligging, circuits, demper, LSD's, etc. maar je zult er ook niets mee veranderen.Rico v Velzen schreef:Ik ben van mening dat BMW marketingtechnisch gezien een kapitale fout maakt.
Zonder een meter er in te rijden zie je (de bekende) zwakheden van die auto..oh's en ah's van de testrijders doen daar niet van af.
Overigens is rood de mooiste kleur voor de Coupé.
Sehr geachteter Herr Oberübertester Kerstma,
In anbetracht der letzten Nachrichten im kwalitätsforum Driving Fun über das Thema BMW Einzer und dann spezifisch das “hinter dem Mesthaufen” Fahrverhalten des 135i’s, möchten wir ihnen bitte sehr danke schöhn nochmals bitten Ihr Meinung über die durch uns falsch gewählte Bereifung zu teilen. Sind sie zum beispiel wirklich der Meinung das wir die platten 245-er statt hinten auf der Vorderachse gelegt hätten sollen und die “Heidi Klum Taillierten” schmalen 215-er auf die Hinterachse? Manche Marketingjünglinge, der 17 Jahrige Heinz “Ich Verkauf Sie mein Grossmutter noch” Trappert und der 18 Jahrige Münchener Hauptzulassung Marketing chef Wilhelm “kann ich’s nicht verkaufen besteht es nicht” Hochwasser, ins besondere, können schon gar nicht mehr schlafen. Bitte geben sie schnell Antwort Herr Oberoberoberübertester, wir sind verzweifelt. München weint!
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Ach so, das hab ich nicht gewußt.Hielke schreef:Over die andere poetsers heb je gelijk Brava, die lullen voor eigen parochie. Maar mbt mijn persoon zit je er mooi helemaal naast. Kreeg deze week nog een brief uit München die mijn rol simpel kan verduidelijken. Kijk en huiver!Brava schreef:En ik denk dat jij, André, Hielke en de rest NIET representatief zijn voor de doelgroep die BMW voor ogen heeft. Jullie kunnen jezelf steriel lullen over gewicht, wegligging, circuits, demper, LSD's, etc. maar je zult er ook niets mee veranderen.Rico v Velzen schreef:Ik ben van mening dat BMW marketingtechnisch gezien een kapitale fout maakt.
Zonder een meter er in te rijden zie je (de bekende) zwakheden van die auto..oh's en ah's van de testrijders doen daar niet van af.
Overigens is rood de mooiste kleur voor de Coupé.
Sehr geachteter Herr Oberübertester Kerstma,
In anbetracht der letzten Nachrichten im kwalitätsforum Driving Fun über das Thema BMW Einzer und dann spezifisch das “hinter dem Mesthaufen” Fahrverhalten des 135i’s, möchten wir ihnen bitte sehr danke schöhn nochmals bitten Ihr Meinung über die durch uns falsch gewählte Bereifung zu teilen. Sind sie zum beispiel wirklich der Meinung das wir die platten 245-er statt hinten auf der Vorderachse gelegt hätten sollen und die “Heidi Klum Taillierten” schmalen 215-er auf die Hinterachse? Manche Marketingjünglinge, der 17 Jahrige Heinz “Ich Verkauf Sie mein Grossmutter noch” Trappert und der 18 Jahrige Münchener Hauptzulassung Marketing chef Wilhelm “kann ich’s nicht verkaufen besteht es nicht” Hochwasser, ins besondere, können schon gar nicht mehr schlafen. Bitte geben sie schnell Antwort Herr Oberoberoberübertester, wir sind verzweifelt. München weint!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Brava of ik representatief ben voor de doelgroep is niet relevant. Waar het mij omgaat is of het een goede package is, en dat is nog afgezien van het feit of ik hem wel of niet koop. Ik wil een auto die zijn verwachtingen waar maakt.Brava schreef:En ik denk dat jij, André, Hielke en de rest NIET representatief zijn voor de doelgroep die BMW voor ogen heeft. Jullie kunnen jezelf steriel lullen over gewicht, wegligging, circuits, demper, LSD's, etc. maar je zult er ook niets mee veranderen.Rico v Velzen schreef:Ik ben van mening dat BMW marketingtechnisch gezien een kapitale fout maakt.
Zonder een meter er in te rijden zie je (de bekende) zwakheden van die auto..oh's en ah's van de testrijders doen daar niet van af.
Overigens is rood de mooiste kleur voor de Coupé.
BMW presenteert de 135i als een auto die zijn verwachtingen zou moeten inlossen. Of dat nu na al deze videobeelden ook daadwerkelijk gaat lukken daar begin ik aan te twijfelen.
Want ik ga niet zoals Andre (om begrijpelijke redenen) een auto half verbouwen om hem toch nog naar het zin te krijgen.
Ik heb de 1 serie coupe hoog, serieus, IK behoor absoluut tot de doelgroep, want ik ben gek genoeg om zo'n ding te kopen. Kocht indertijd ook de 120d (nog wel proef gereden) 130i zo uit de folder.. Als er iemand is die ZO blind die 135i coupe zou kopen dan ben ik het wel. Maar nu ik al die beelden zie maar ook de commentaren lees in de bladen/tests begin ik daar heel anders over te denken.
Als BMW me in de waan had gelaten, had ik hem zonder er in te rijden mischien wel gekocht. Nu niet dus..
Dat noem ik de doelgroep afserveren.. Maar ik heb nog alle behouden aan mijn kant hoor. IRL is het mischien wel een pareltje ?!
Hoe de opties nog open.
Maar hij moet wel heel verdomd goed zijn wil ik hem kopen.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
veel mensen hebben nog geeneens ervaring met .35 motor. Ik denk dat dat een ervaring en een eigenschap opzich is. Normaal echt wel kick in zo'n wagentje. Jammer dattie bijna net zo duur is als een 335i. Als hij het onderstel deelt van de 130i moet het wel knap gaan sturen, ondanks de extra 27kg in het vooronder 
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:800:533]http://images.paultan.org/images/135itestdrive/02.jpg[/img]
[img:800:531]http://images.paultan.org/images/135ite ... 1315-1.jpg[/img]
[img:800:531]http://images.paultan.org/images/135ite ... 1315-1.jpg[/img]
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:800:600]http://images.paultan.org/images/135ite ... 0701-1.jpg[/img]
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Hallo,
der auf der Tokio-Motor Show gezeigte 135 tii wird mit an Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit in 2009 serienmäßig angeboten.
Dafür wird es keine offizielle M-Version geben. Dies ist ein politisches und ein Kostenproblem. Die M-GmbH verfolgt die Philosophie des Hochdrehzahl-Saugmotors. Auf gut deutsch gesagt, passt ihr der Turbo nicht in den Kram.
Man hat auch keinen Motor für einen 1 er M, denn der 6 R-M-Motor ist noch einer vom alten Schlag mit Grauguß-Motorblock (Gewichtsproblem!).Zudem müßte man ihn aufwendig auf die EURO 5 Abgasnorm ab Ende 2009 abstimmen und effizienter machen. Das würde Leistung schlucken.Lange Rede,kurzer Sinn:Für BMW am vorteilhaftesten ist die motorische Aufrüstung des 3.0 Biturbo auf etwa 340-350 PS.Zumal man dadurch soviel Kosten spart, daß für einen Tii noch ein halbwegs vernünftiger Preis rauskommt.
Was die Produktbezeichnung angeht,kennzeichnet das tii traditionell wohl deutlich genug,daß es sich um eine Sportversion handelt.
Trotzdem wird die M-GmbH den größten Batzen der Entwicklung übernehmen.
Sie soll Gewicht abspecken und für die Fahrperformance zuständig sein.
Übrigens ist diese Version auch als Kernwettbewerber zu Audis TT RS mit dem neuen
5 Zyl. Biturbo (lt.Lastenheft 345 PS) geplant, der ebenfalls ab Mitte/Ende 2009 in den Verkauf geht.
Was wird er kosten? Ich gehe mal von 55.000 € plus aus.Weniger geht kaum. Viel teurer darf er auch nicht werden, dann kann man sich ja schon fast einen M 3 holen.
Gruß Kühli
der auf der Tokio-Motor Show gezeigte 135 tii wird mit an Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit in 2009 serienmäßig angeboten.
Dafür wird es keine offizielle M-Version geben. Dies ist ein politisches und ein Kostenproblem. Die M-GmbH verfolgt die Philosophie des Hochdrehzahl-Saugmotors. Auf gut deutsch gesagt, passt ihr der Turbo nicht in den Kram.
Man hat auch keinen Motor für einen 1 er M, denn der 6 R-M-Motor ist noch einer vom alten Schlag mit Grauguß-Motorblock (Gewichtsproblem!).Zudem müßte man ihn aufwendig auf die EURO 5 Abgasnorm ab Ende 2009 abstimmen und effizienter machen. Das würde Leistung schlucken.Lange Rede,kurzer Sinn:Für BMW am vorteilhaftesten ist die motorische Aufrüstung des 3.0 Biturbo auf etwa 340-350 PS.Zumal man dadurch soviel Kosten spart, daß für einen Tii noch ein halbwegs vernünftiger Preis rauskommt.
Was die Produktbezeichnung angeht,kennzeichnet das tii traditionell wohl deutlich genug,daß es sich um eine Sportversion handelt.
Trotzdem wird die M-GmbH den größten Batzen der Entwicklung übernehmen.
Sie soll Gewicht abspecken und für die Fahrperformance zuständig sein.
Übrigens ist diese Version auch als Kernwettbewerber zu Audis TT RS mit dem neuen
5 Zyl. Biturbo (lt.Lastenheft 345 PS) geplant, der ebenfalls ab Mitte/Ende 2009 in den Verkauf geht.
Was wird er kosten? Ich gehe mal von 55.000 € plus aus.Weniger geht kaum. Viel teurer darf er auch nicht werden, dann kann man sich ja schon fast einen M 3 holen.
Gruß Kühli
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik heb gewoon geen zin meer om het door BMW uitgestippelde marketingspad te volgen.
het zogenaamde doorgroei pad.. van eerst het basismodel kopen, dan een lsportievere en dan de meest sportieve variant.
Als nu die tii uit zou komen dan zou ik wel bereid zijn om hem te kopen, maar ik ga niet eerst een 135i kopen met de wetenschap dat het niet het beste is wat ze kunnen/willen.
het zogenaamde doorgroei pad.. van eerst het basismodel kopen, dan een lsportievere en dan de meest sportieve variant.
Als nu die tii uit zou komen dan zou ik wel bereid zijn om hem te kopen, maar ik ga niet eerst een 135i kopen met de wetenschap dat het niet het beste is wat ze kunnen/willen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nou begin dan maar Sonja Bakker tuning
[img:206:220]http://www.nnbh.com/base/08/images/9078211008.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Andre schreef:Ja sonja mag wel even door de 135i heen. Afslankkuurtje:)
Maar rico een 135i is net zo zwaar als die M bratwurst van je:) Ik ga je straks gewoon voorbij op de straights met 400nm koppel. Daar kan je straks niet tegen flipperen:)
Dre challenge accepted
En dat ie net zo zwaar is als mijn M3 bratwurst maakt het alleen maar erger
Gekheid allemaal, moet ook niet gaan lijken dat ik die 135i niks vind, want dat is alles behalve zo.
Maar een vergelijk tussen de e46 M3 en de 135i zal wel een gave vergelijking zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
