EV auto's (elektrische)
-
Re: EV auto's (elektrische)
Weet zeker dat je het als daily prima gaat bevallen. Het is gewoon een extreem fijne daily, die model Y of model 3.
Verwacht geen driving fun of sportiviteit.
Verwacht geen driving fun of sportiviteit.
-
OnlineMartijn_bmw
Dat is ook zo

-
Zitten er meer of minder knoppen in? Alles via scherm of zijn er wel dedicated knoppen/shortcuts voor temperatuurregeling bijvoorbeeld?Rivanov schreef: 06 jul 2025, 11:05Dank! En met name met de nieuwe Y heeft Tesla weer flink stappen gemaakt t.o.v. vorige Y, qua afwerking in interieur en comfort.Martijn_bmw schreef: 06 jul 2025, 10:15 Ah grappig dan heeft Ayvens dezelfde actie als wij hebben
Veel plezier met de Y op EV techniek blijft Tesla het erg goed doen.
-
OnlineMartijn_bmw
Tesla was idd laatst ook bij ons met roadshow voor de facelift Y en ook nog de 3. Beide even bekeken en eindje rijden was ook mogelijk, ze hebben ontegenzeglijk grote stappen gemaakt in afwerking en materiaal gebruik sinds 2019. Design binnen/buiten blijft persoonlijk maar technisch gezien en prijs kwaliteit gewoon prima daily vervoer zo’n teslaRivanov schreef: 06 jul 2025, 11:05Dank! En met name met de nieuwe Y heeft Tesla weer flink stappen gemaakt t.o.v. vorige Y, qua afwerking in interieur en comfort.Martijn_bmw schreef: 06 jul 2025, 10:15 Ah grappig dan heeft Ayvens dezelfde actie als wij hebben
Veel plezier met de Y op EV techniek blijft Tesla het erg goed doen.

@kadett nee alles via scherm bij een tesla die hebben dat tot extreme doorgevoerd.
-
Alles via het scherm, maar de balanglijke zaken zijn net zo makkelijk via scherm als met een knop te bedienen. Ik mis de knoppen helemaal niet, dat is bij andere autos wel anders.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik mis in elke auto de knoppen, hoe goed een scherm ook is je moet altijd kijken en zien wat je doet.
Fysieke knoppen vind je op de tast en intussen kan je op de weg letten. Naast dat ik het gewoon veel mooier vind staan dan een kale plank met iPad erop maar dat is tegenwoordig helaas bijna de standaard geworden bij nieuwe modellen. Begrijpelijk vanuit de fabriek, mensen vinden het hip en fabrikanten besparen productie kosten.
Fysieke knoppen vind je op de tast en intussen kan je op de weg letten. Naast dat ik het gewoon veel mooier vind staan dan een kale plank met iPad erop maar dat is tegenwoordig helaas bijna de standaard geworden bij nieuwe modellen. Begrijpelijk vanuit de fabriek, mensen vinden het hip en fabrikanten besparen productie kosten.
- JP
Duidelijk wie er bij Martijn in de auto aan de knoppen zit.......

-
Dus zelfs voor/achteruit en gevarenlichten is via touchscherm?
-
OnlineMartijn_bmw
- Rivanov
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Correct. Maar de Model Y heeft in ieder geval nog wel een stalk voor de richtingaanwijzers. Dus dat hoeft niet via het stuur.
En v.w.b. voor- en achteruit.. er zit Auto-Shift op waarbij de Tesla automatisch detecteert hoe je geparkeerd staat en de auto dus vanzelf in z’n vooruit of achteruit zet. Dus als je ingeparkeerd staat waarbij je achteruit moet, dan doet hij dat automatisch. En zodra je de stuurbeweging maakt om weg te rijden, dan gaat hij automatisch in de vooruit.
In begin was ik ook skeptisch, tot ik vorige week een proefrit ging maken. Dan voelt alles al zeer snel zeer natuurlijk aan. Zelfs m’n wederhelft kon er direct moeiteloos mee overweg, dus dat zegt genoeg.

-
Bij de m3 is gevarenlicht nog via een knop.. neem aan bij de y ook? Verder eens over de knoppen.. gebruik die shit op het scherm zelden. Je kunt een knop op het stuur programmeren en verder doe ik alles via het stuur...
Veruit de beste daily die ik heb gehad.. interieurafwerking is vele malen beter dan de nieuwe 5...
Met de performance versie kun je nog best lachen hoor
Veruit de beste daily die ik heb gehad.. interieurafwerking is vele malen beter dan de nieuwe 5...
Met de performance versie kun je nog best lachen hoor

- Rivanov
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Ja, zit tegen het plafond. Idem voor P N R D.Wimo schreef: 06 jul 2025, 14:59 Bij de m3 is gevarenlicht nog via een knop.. neem aan bij de y ook? Verder eens over de knoppen.. gebruik die shit op het scherm zelden. Je kunt een knop op het stuur programmeren en verder doe ik alles via het stuur...
Met de performance versie kun je nog best lachen hoor![]()