Máár de S55 is zo easily aanpasbaar. Raket op wielen

Gas erop!StefanW schreef: 02 jul 2025, 09:57M2 blijft wel mijn droomauto. Standaard goed onderstel en sper, dus hoef er eigenlijk niks aan te doen.Godspeed schreef: 01 jul 2025, 20:14 M2 is wel echt koning, Stefan! Ik dacht alleen dat het praktische oogpunt voor jou zwaarder woog.
Wat Philip zegt...zolang er no geen kids zijn, gewoon genieten!
Wat een waardeloos advies. Daar heb je geen plezier van als er geen kinderen zijn, noch als er wel kinderen zijn..JP schreef: 02 jul 2025, 11:29 Ik lees een relaas van, nu genieten want als de kinderen komen (en die heb je sneller dan de postcodeloterijstraatprijs) is het voorbij. Neem dan beter een goudvis![]()
Als je de prijs van een leuke 340 plus de onderstelaanpassingen, die Stefan gegarandeerd gaat doen, kan je alsnog beter een M2 halenMarc Sierra schreef: 02 jul 2025, 16:34 Ik zou denk ik ook voor de F30 340i gaan. Van wat ik er over gelezen heb zou de B58 volgens mij beter moeten presteren (met wat aanpassingen) en betrouwbaarder zijn dan de N55 en ook dan de S55. Daarnaast mag een 340i ook gewoon nog 1800 kg trekken, dus ideaal om de 106 op een trailer mee te nemen lijkt me. Een M2 ziet er natuurlijk wel dikker uit en zal ook wel leuker rijden, maar als daily lijkt me een 340i praktischer en ook een stuk goedkoper.
S55 has a better cooling system than B58 for track work. I’ve worked on both, and now own a M4. Have you seen how many radiators the S55 has?!B58 doesn’t even have a standalone oil cooler, S55 has an oil cooler the size of the main engine radiator on some cars lol.
B58 is the better street engine out of the two, S55 is a top-end engine, it lacks the low end torque of the B58. S55 also drives a lot more harsh, and feels brutal above 5,000rpm. It’s more high sprung engine!
If you’re going to track the car A LOT, S55 hands down, if you’re going to do a mix of track and street (predominantly), than B58 is my choice.
But as a pure Motorsport bred turbocharged engine, S55 is the clear winner. Not to mention all the other goodies you get in S55 cars, rear subframe bolted directly to the chassis with no bushings, wider track that allows you to run significantly wider tyres, larger sway bars, a variable electromechanical LSD, 7 speed DCT transmission… etc. B58 powered cars can’t touch the lap times of S55 cars without a ton of money dumped in them.
Heel gaaf, maar raak het maar weer kwijt....SlowCo schreef: 03 jul 2025, 11:20 Guilty pleasure met lekkere V8:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cad ... s-geleverd
![]()
Wat een smerig hokSlowCo schreef: 03 jul 2025, 11:20 Guilty pleasure met lekkere V8:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cad ... s-geleverd
![]()
Gebruikers op dit forum: Dickh., Marc Sierra, ron36, wjt en 14 gasten