Tja...
-
Onlinefrankie
Re: Tja...
Ja klopt, die ja.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Updateje, dik 3 maanden oud. Iets van 4000km er toch al weer op. Er bestaan veel specialere auto's op de wereld en op DF I know en onderweg door NL/Randstad en dit langere weekend België met dat dingetje zie je zoveel dik en nieuw en bijzonder spul (vooral die zwarte EV SUV dingen, zó groot en is het nou een ZeekR of toch een VW/Audi of toch een BYD.....ik volg 't niet meer)
Maar nu ik dat ding onderweg zag(was zelf met de M2 dus twee auto's dit weekend), veel dikker en stoerder dan op foto's met die wielen. Überholprestige is niet van het Merc/BMW/Audi/Porsche niveau, maar hij ziet er in de binnenspiegel inhalen iig minstens zo fanatiek uit als een nieuwe Golf GTI ofzo(vind ik)
Dat vervelende 'filerijden' tussen Brussel en Antwerpen Ring terugweg(drama met die Camions, verkeerde tijdstip zegmaar, >30 graden buiten, aircon is een godsgeschenk) , ook nog steeds bij tijd en wijle klote wegdek. En infra in(vooral Gent lol) en om steden is below zero, maar Brugge Gent en weer Brussel voor de tigste keer :Top
MdV gaf soms wat meer gas op ruime stukken op de snelweg, ik keuvelend met m'n nichtjes en dan moest ik toch ook echt in '7' half en soms bijna volledig 'plank' om 't Coopertje aan te haken. Is natuurlijk geen partij wat dat betreft, maar irl en onoplettendheid en niet gaan racen gaat dat zo. Vooral zuinig ook!
Hier 'n fotootje van het vertrek vrijdagmorgen druilerig, laten we 't erop houden:Niet fotogeniek. Is de M2 in bepaalde hoeken op foto's ook niet, terwijl IRL ik nog smoorverliefd ben op de vormgeving /looks van de mijne, skitterend en zó bloed bloed snel)

MAAR , zondag in m'n MINI app: Startaccu bijna leeg ga 30 minuten rijden om op te laden, sommige app functies werken niet blablabla
Ze had die 2 dagen wel compleet > 500km gereden ofzo! Wat is dit dan?
Bij de Mini in de parkeergarage aangekomen deed easy access het ook niet, heb even een rondje Gent gedaan met dat ding van een dik 30 minuten en hij 'zegt' niks meer , Easy /Comfort Acces werkt weer. PDC voor/achter cameras werkte bij begin ook even niet...
Nu wel weer.
Ik ga deze week even langs Ekris sleutel uitlezen en praatje.
Mijn analyse(en van de MINI Genius, is een kennis van me die ik even belde)
-Vanaf wegrijden koude start slaat motor bij stilstand na bijv 20m verkeerslicht al af en weer aan en weer af en weer aan, start stop engine kan niet geheel uit(?) Dat lijkt mij funest voor de accu
-En dat Easy /Comfort Access als je 1 meter van de auto bent, spiegels klappen uit,verlichting en koplampen en onboard geven een feestelijke welkomstgroet, maar looop jw 2 meter weg, zelfde ritueel andersom , kom je er weer naast, welkomstritueel en dat soms handjevol in in paar minuten, lijkt mij verre van bevorderlijk voor de accu!
Maar MdV wil graag die functie behouden. Ze staat erop(begrijpelijk)
Jullie ideeen?
Maar nu ik dat ding onderweg zag(was zelf met de M2 dus twee auto's dit weekend), veel dikker en stoerder dan op foto's met die wielen. Überholprestige is niet van het Merc/BMW/Audi/Porsche niveau, maar hij ziet er in de binnenspiegel inhalen iig minstens zo fanatiek uit als een nieuwe Golf GTI ofzo(vind ik)
Dat vervelende 'filerijden' tussen Brussel en Antwerpen Ring terugweg(drama met die Camions, verkeerde tijdstip zegmaar, >30 graden buiten, aircon is een godsgeschenk) , ook nog steeds bij tijd en wijle klote wegdek. En infra in(vooral Gent lol) en om steden is below zero, maar Brugge Gent en weer Brussel voor de tigste keer :Top
MdV gaf soms wat meer gas op ruime stukken op de snelweg, ik keuvelend met m'n nichtjes en dan moest ik toch ook echt in '7' half en soms bijna volledig 'plank' om 't Coopertje aan te haken. Is natuurlijk geen partij wat dat betreft, maar irl en onoplettendheid en niet gaan racen gaat dat zo. Vooral zuinig ook!
Hier 'n fotootje van het vertrek vrijdagmorgen druilerig, laten we 't erop houden:Niet fotogeniek. Is de M2 in bepaalde hoeken op foto's ook niet, terwijl IRL ik nog smoorverliefd ben op de vormgeving /looks van de mijne, skitterend en zó bloed bloed snel)

MAAR , zondag in m'n MINI app: Startaccu bijna leeg ga 30 minuten rijden om op te laden, sommige app functies werken niet blablabla
Ze had die 2 dagen wel compleet > 500km gereden ofzo! Wat is dit dan?
Bij de Mini in de parkeergarage aangekomen deed easy access het ook niet, heb even een rondje Gent gedaan met dat ding van een dik 30 minuten en hij 'zegt' niks meer , Easy /Comfort Acces werkt weer. PDC voor/achter cameras werkte bij begin ook even niet...
Nu wel weer.
Ik ga deze week even langs Ekris sleutel uitlezen en praatje.
Mijn analyse(en van de MINI Genius, is een kennis van me die ik even belde)
-Vanaf wegrijden koude start slaat motor bij stilstand na bijv 20m verkeerslicht al af en weer aan en weer af en weer aan, start stop engine kan niet geheel uit(?) Dat lijkt mij funest voor de accu
-En dat Easy /Comfort Access als je 1 meter van de auto bent, spiegels klappen uit,verlichting en koplampen en onboard geven een feestelijke welkomstgroet, maar looop jw 2 meter weg, zelfde ritueel andersom , kom je er weer naast, welkomstritueel en dat soms handjevol in in paar minuten, lijkt mij verre van bevorderlijk voor de accu!
Maar MdV wil graag die functie behouden. Ze staat erop(begrijpelijk)
Jullie ideeen?
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Klinkt als een BMW/MINI dingetje, mijn 240 gaf die melding ook zo nu en dan. Nou reed ik wel regelmatig kortere stukjes, dus gaf hem wel aanleiding. Melding was altijd eenmalig, ook als het ritje daarna slechts 5km was.
Ik heb het maar voor lief genomen, dan worden de knopjes op de sleutel ook nog eens gebruikt
Ik heb het maar voor lief genomen, dan worden de knopjes op de sleutel ook nog eens gebruikt

-
OK Bas, ik hoorde dat niet van de Genius(hijzelf altijd jaren BMW monteur geweest) dat het ook 'n BMW dingetje is?
- Martijn_bmw
klinkt mij idd meer als een software storing dan dat er echt iets met de accu is.
zo'n jonge auto en net zo'n rit België heen en weer moet de accu gewoon voldoende geladen zijn en die licht showtjes met wat ledjes kost echt pinuts aan stroom.
Start/stop kost wel meer stroom uiteraard maar dat systeem werkt alleen als er voldoende kracht in de accu aanwezig is zo niet schakelt hij uit zelf bescherming de start/stop functie (tijdelijk) uit.
zo'n jonge auto en net zo'n rit België heen en weer moet de accu gewoon voldoende geladen zijn en die licht showtjes met wat ledjes kost echt pinuts aan stroom.
Start/stop kost wel meer stroom uiteraard maar dat systeem werkt alleen als er voldoende kracht in de accu aanwezig is zo niet schakelt hij uit zelf bescherming de start/stop functie (tijdelijk) uit.
-
Dat laatste deed hij ook na die melding. Dus de accu was blijkbaar wél aan opladen toe of via een software 'fout' doet ie dat misschien?Martijn_bmw schreef: 01 jul 2025, 08:25 klinkt mij idd meer als een software storing dan dat er echt iets met de accu is.
- Martijn_bmw
Blijft idd lastig gissen, keer de accu laten doormeten / foutcodes uitlezen bij de dealer zou ik sws wel even doen.
Er kan natuurlijk altijd een keer een maandagmorgen accu tussen zitten
Er kan natuurlijk altijd een keer een maandagmorgen accu tussen zitten

-
^^^ Ik heb 't onhandig omschreven volgens mij: Ik bedoelde dus dat na die eerste start na de foutmelding de startstop functie UIT was, dus de accu was leeg/leger blijkbaar, maar dat kan dus ook softwarematig hè; accu niet leeg maar software zegt van wel?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Is het een automaat eigenlijk? Als je dan Sport Individual (heet dat ook zo bij MINI?) alles op comfort programmeert en deze selecteert bij het starten dan doet start/stop niet meer mee.
En wat dat openen en sluiten betreft, kun je geen compromis sluiten en alleen sluiten aanvinken. Dan krijg je dat gejojo ook niet meer. Gaat op slot als je wegloopt en opent zodra je je hand in het handvat doet. Zo heb ik het (beide punten (nee, niet die
)) en bevalt goed.
En wat dat openen en sluiten betreft, kun je geen compromis sluiten en alleen sluiten aanvinken. Dan krijg je dat gejojo ook niet meer. Gaat op slot als je wegloopt en opent zodra je je hand in het handvat doet. Zo heb ik het (beide punten (nee, niet die

-
Ja is 7DCT Maar vooral 2e alinea zal ik eens naar kijken, maar MdV wil dit comfort zo houden, misschien de klapperende buitenspiegels uitzetten, helpt toch beetje.Arthur schreef: 01 jul 2025, 10:22 Is het een automaat eigenlijk? Als je dan Sport Individual (heet dat ook zo bij MINI?) alles op comfort programmeert en deze selecteert bij het starten dan doet start/stop niet meer mee.
En wat dat openen en sluiten betreft, kun je geen compromis sluiten en alleen sluiten aanvinken. Dan krijg je dat gejojo ook niet meer. Gaat op slot als je wegloopt en opent zodra je je hand in het handvat doet. Zo heb ik het (beide punten (nee, niet die)) en bevalt goed.

start stop uit is via menu onuitvoerbaar aldus Genius btw.