Dan denk ik: niet speciaal genoeg als 2e fun auto. Slechte bandjes en gewoon af en toe rebels zijn zoals met de 130i (tot artikel 5 / rijbewijs kwijt en dan bmw station kopen)
Wat ruk is, geen trekhaak voor de circuit tool
Dan denk ik: niet speciaal genoeg als 2e fun auto. Slechte bandjes en gewoon af en toe rebels zijn zoals met de 130i (tot artikel 5 / rijbewijs kwijt en dan bmw station kopen)
Ik heb helemaal niks met het mk4 model. Kleur is wel waanzinnig. 11 jaar geleden kon ik deze kleur kopen als mk3 facelift met recaro's.Arthur schreef: 29 jun 2025, 11:23 Deze ook te klein, denk ik?
https://link.marktplaats.nl/m2279540929 ... ios_tablet
Beginnen bij eind 40, ook een prachtige auto. Kwa lijnen mooier dan de Yaris. Er was een tijdje in het nieuws dat die blokken niet zo betrouwbaar waren, geen idee of dat een maandagochtend model was of een rijdersfout...ging toen even viral.
Roy vond hem fantastisch. Geeft wel aan dat als je hem gaat dailyén dat het een "normale" Yaris wordt. Dat is uiteraard met elke auto. Het "speciale" gaat eraf, maar voor mij is dat niet echt een ding.Godspeed schreef: 29 jun 2025, 13:26 GR Yaris is wel heel vet, Stefan! Maar ik geloof ook dat 'ie misschien te goed is voor het reguliere werk en daardoor saai is. Al lul ik nu gewoon mensen na, want ik heb er nog nooit in gereden. Roy kan je dat natuurlijk beter vertellen, maar heeft ook een wat ander referentiekader.
Dat 1 pedal drive wen je wellicht sneller aan dan je denk, voor een daily en zelfs voor iemand die graag met links remt is het best primaStefanW schreef: 27 jun 2025, 11:31
Vorige week wel even met een nieuwe Tesla 3 gereden op mijn werk. De goedkoopste is tegenwoordig net onder de 40k en haalt 500 wltp. Als ik zonnepanelen en een laadpaal thuis installeer, dan zou ik gratis kunnen rijden in de zomer. Maar voor mij was het grootste irritatie punt; one pedal drive. Je kunt het niet uitzetten op de nieuwe 3. Ik vind het heel irritant, wellicht is het wennen, maar ik vind het niks.
Daarna bedacht ik ook; ik ga niet elektrisch, dat komt over 10 jaar wel.
Raar. Als ik met de auto naar kantoor rij stap ik niet achterin hoor.
Ja, dat is zeker waar! De 130i was ook een 3deurs. Die grote deuren zijn echt irritant.Martijn_bmw schreef: 01 jul 2025, 09:27 Belangrijkste reden mis je nog, de deuren zijn bij een 3-deurs idioot lang waardoor ze maar heel minimaal open kunnen in parkeervakken voordat je de auto naast je raakt en daarmee dus uitstappen veel lastiger dan bij een 5-deurs
nou valt dit bij een B-segment auto nog wel enigszins mee maar toch, ik zou ook altijd voor een 5-deurs gaan bij daily auto
Als lang persoon vind ik het daarentegen erg irritant om tegen de B-stijl aan te zitten, dus voor mij heeft een 3-deurs altijd de voorkeur!Martijn_bmw schreef: 01 jul 2025, 09:27 Belangrijkste reden mis je nog, de deuren zijn bij een 3-deurs idioot lang waardoor ze maar heel minimaal open kunnen in parkeervakken voordat je de auto naast je raakt en daarmee dus uitstappen veel lastiger dan bij een 5-deurs
nou valt dit bij een B-segment auto nog wel enigszins mee maar toch, ik zou ook altijd voor een 5-deurs gaan bij daily auto
Helemaal mee eens, Bram.
Is zelfs ideaal wat mij betreft. In het begin echt even wennen. Dan kunnen de passagiers misselijk worden. Maar na een paar dagen perfect.Kasteel schreef: 30 jun 2025, 13:14Dat 1 pedal drive wen je wellicht sneller aan dan je denk, voor een daily en zelfs voor iemand die graag met links remt is het best primaStefanW schreef: 27 jun 2025, 11:31
Vorige week wel even met een nieuwe Tesla 3 gereden op mijn werk. De goedkoopste is tegenwoordig net onder de 40k en haalt 500 wltp. Als ik zonnepanelen en een laadpaal thuis installeer, dan zou ik gratis kunnen rijden in de zomer. Maar voor mij was het grootste irritatie punt; one pedal drive. Je kunt het niet uitzetten op de nieuwe 3. Ik vind het heel irritant, wellicht is het wennen, maar ik vind het niks.
Daarna bedacht ik ook; ik ga niet elektrisch, dat komt over 10 jaar wel.
(ik vind bij de overige elektrische auto's het vaak juist een gemis als het niet zo remt als de Tesla bij gaslos)
M2-N55 heeft de dubbele olie-pickup van de S55, blijft dus wél heel bij circuit/driften/donuts. Nog wel steeds kans op kapotte excentrische as, maar S55 is ook niet heilig. N55 klinkt overigens wel een stuk beter!StefanW schreef: 01 jul 2025, 14:53 Sinds 2018 rij ik eigenlijk 3 deurs, dus het gaat opzich prima.
Is de N55 in de M2 een prima motor? Of is het verstandiger om voor de S55 te gaan?
Puma is volgens mij nog stijver om te compenseren voor het hogere zwaartepunt.Knot schreef: 01 jul 2025, 14:10 Puma ST als daily heel zo verkeerd niet, in basis een fiesta natuurlijk maar wel net iets ruimer en nog wel speels.
De Fiesta ST vond ik TE hard, hou van sportief maar dit was niet fijn meer, misschien is de Puma net wat softer?
Met Mountune M235 en inlaat etc ging ie goed van zn plek en liep met gemak 260 teller.
M2 blijft wel mijn droomauto. Standaard goed onderstel en sper, dus hoef er eigenlijk niks aan te doen.Godspeed schreef: 01 jul 2025, 20:14 M2 is wel echt koning, Stefan! Ik dacht alleen dat het praktische oogpunt voor jou zwaarder woog.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Estoque, Fabian, Hans44, Marc Sierra, Marc42, mark123, Martijn_bmw, Ralph Wolf, sitechris, Spinazie, vigilante en 12 gasten