Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
Is die techniek niet zo ver dat de brandstofmotor op temp gebracht wordt tijdens het rijden? Of krijgt ‘ie dan echt zo maar koud op z’n donder? Zelf durf ik het ook nog niet aan, denk er wel eens aan maar laat het dan weer varen. Volgens mij moet je er langer in rijden om te kunnen oordelen. Hoe rijdt het als je accu leeg is. Martijn zegt bv dat er altijd wel wat over blijft om mee te helpen. Maar is dat het volle vermogen of… Denk echt dat je er wel een week, 2 week mee moet rijden om te kijken of het je past.
- Knot
Het beetje reserve zal puur voor tussenacceleraties zijn, die paar keer 5 tot 10sec dat je het nodig hebt, niet voor de carwow dragraces natuurlijk.
Zou wel fijn zijn als in ieder geval de koelvloeistof op temperatuur gebracht wordt als ie op de electromotor rijdt. Misschien zit er zelfs een wisselaar in dat de olie ook vast een beetje meekomt maar daar weet ik ook het fijne (nog) niet van.
Zou wel fijn zijn als in ieder geval de koelvloeistof op temperatuur gebracht wordt als ie op de electromotor rijdt. Misschien zit er zelfs een wisselaar in dat de olie ook vast een beetje meekomt maar daar weet ik ook het fijne (nog) niet van.
- Arthur
M’n buurman heeft net deze gekocht, was mss ook wel wat voor jou geweest. Deze heeft alle mods al wel, behoorlijk aangepakt volgens mij. Heb wat YT filmpjes bekeken. Gisteren ff mee gereden, dat gaat wel af en rijdt erg strak.
- Bijlagen
-
- IMG_2374.jpeg (255.63 KiB) 1061 keer bekeken
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik zou altijd de 330i pakken, wellicht met een chipje erin.
M'n pa heeft een 545e en daar heb ik recent ook weer even een tijdje in gereden; maar het kan mij gewoon niet naar het zin worden. Aandrijflijn doet nooit echt wat je wil, elektrisch levert net even te weinig power om vlot van een rotonde te accelereren en dan duurt het net te lang voordat de benzinemotor inschakelt. Doet hij dit wel dan heb je opeens een flinke versnelling alsof je vanuit t niks 2 verzetten teruggaat. En kijk alsjeblieft niet in de kofferbak want je dan schieten de tranen je in de ogen. 4 kratten bier krijg je er met moeite in. Ter vergelijk; er pasten 8 in de kofferbak van mijn E60.
Als beide motoren eenmaal draaien loopt hij wel onwijs hard.
M'n pa heeft ook een G20 330i gehad. Fijne auto, super allrounder maar motor mist een beetje beleving; denk dat dit opgelost is met een chipje.
M'n pa heeft een 545e en daar heb ik recent ook weer even een tijdje in gereden; maar het kan mij gewoon niet naar het zin worden. Aandrijflijn doet nooit echt wat je wil, elektrisch levert net even te weinig power om vlot van een rotonde te accelereren en dan duurt het net te lang voordat de benzinemotor inschakelt. Doet hij dit wel dan heb je opeens een flinke versnelling alsof je vanuit t niks 2 verzetten teruggaat. En kijk alsjeblieft niet in de kofferbak want je dan schieten de tranen je in de ogen. 4 kratten bier krijg je er met moeite in. Ter vergelijk; er pasten 8 in de kofferbak van mijn E60.
Als beide motoren eenmaal draaien loopt hij wel onwijs hard.
M'n pa heeft ook een G20 330i gehad. Fijne auto, super allrounder maar motor mist een beetje beleving; denk dat dit opgelost is met een chipje.
- Knot
Is dat niet de Carrec M1(40i)?Arthur schreef: 13 jun 2025, 11:09 M’n buurman heeft net deze gekocht, was mss ook wel wat voor jou geweest. Deze heeft alle mods al wel, behoorlijk aangepakt volgens mij. Heb wat YT filmpjes bekeken. Gisteren ff mee gereden, dat gaat wel af en rijdt erg strak.
Gaaf ding idd, juiste mods, alleen dat carbon van binnen ben ik niet zo van, maar wat ik niet snap dat hij zoveel sh*t had met de remmen op hoge snelheid terwijl er toch andere blokken/remvloeistof etc in zit.
- Knot
SVB heeft een 330i touring met stage1 en die is er erg over te spreken, je pakt niet het ontzettende voordeel wat je bij de 320i B20B hebt maar hij knapt er sowieso van op natuurlijk, al is het alleen al hoe hij aan het gas hangt, zeker als je ook XHP stage 2 (of 3) erop zet.matthyssie schreef: 13 jun 2025, 11:12 M'n pa heeft ook een G20 330i gehad. Fijne auto, super allrounder maar motor mist een beetje beleving; denk dat dit opgelost is met een chipje.
- Arthur
Klopt, dat is hem. Zit nu een big brakekit onder, op die filmpjes zie je die blauwe klauwen nog, zijn nu gele geworden. Vond hem nu iig heel goed remmen. Maar heb maar een paar keer geprobeerd, dus die werden niet heel heet wssKnot schreef: 13 jun 2025, 11:14Is dat niet de Carrec M1(40i)?Arthur schreef: 13 jun 2025, 11:09 M’n buurman heeft net deze gekocht, was mss ook wel wat voor jou geweest. Deze heeft alle mods al wel, behoorlijk aangepakt volgens mij. Heb wat YT filmpjes bekeken. Gisteren ff mee gereden, dat gaat wel af en rijdt erg strak.
Gaaf ding idd, juiste mods, alleen dat carbon van binnen ben ik niet zo van, maar wat ik niet snap dat hij zoveel sh*t had met de remmen op hoge snelheid terwijl er toch andere blokken/remvloeistof etc in zit.

- Arthur
Ik vond de 330i eigenlijk een hele fijne motor, reageerde goed op het gas. Wat bedoel jij met beleving?matthyssie schreef: 13 jun 2025, 11:12 Ik zou altijd de 330i pakken, wellicht met een chipje erin.
- Martijn_bmw
Gaaf ding die M1 (40) van Carrec die is idd wel helemaal goed aangepakt.
Verder eens met Matthijs dat is ook wel mijn ervaring met phev. Je moet wat meer nadenken om het lekker te laten rijden. Zelf reed ik de CLa in spits/file verkeer als een opa op EV of hybride modus dan heb je geen last van het tussendoor inschakelen van de motor.
Ga je er voor zitten en stukje sturen / sportief rijden ding in sport en dan blijft de motor aan. Heb je geen last van aan/uit gedrag en is het wel echt snel door de electro ondersteuning.
Zo kon je iig de standen kiezen in de MB geen idee of bij BMw hetzelfde werkt (en in sport de ice motor dus niet uit gaat…)
Verder eens met Matthijs dat is ook wel mijn ervaring met phev. Je moet wat meer nadenken om het lekker te laten rijden. Zelf reed ik de CLa in spits/file verkeer als een opa op EV of hybride modus dan heb je geen last van het tussendoor inschakelen van de motor.
Ga je er voor zitten en stukje sturen / sportief rijden ding in sport en dan blijft de motor aan. Heb je geen last van aan/uit gedrag en is het wel echt snel door de electro ondersteuning.
Zo kon je iig de standen kiezen in de MB geen idee of bij BMw hetzelfde werkt (en in sport de ice motor dus niet uit gaat…)
- Knot
Dat zal vast in te stellen zijn toch? Maar wat ik eerder al zei, je moet het doen voor de extra duw in de rug en de ruimere keuze. Je zal per kilometer echt niet heel veel voordeliger zijn door de stekker.
- Martijn_bmw
Klopt als je de stroom gewoon moet afrekenen is financieel het voordeel van phev idd gering zeker icm hogere HSB tov vergelijkbare benzine.
- Knot
De eerste 15 l is gratis, zeg maar elke maand. Alleen als je geen ellende krijgt met het elektrische deel, hou je er een paar tientjes per maand aan over misschien maar ik ben nog niet overtuigd. Zelfs niet als je hem aan je eigen panelen gratis oplaadt of op kantoor.
- Knot
Er is ook een Dragrace van carwow met een gechipte 330e vs 340i vs 340d. Ik had verwacht met die 400 pk in overboost dat die 330e beter mee kon komen, viel me tegen.
-
Bij BMW/Audi/Mercedes heb ik met zoveel vertrouwen als de garantie lang is zeker bij de hybride versies. Prive aanschaf.. Toyota/Lexus met de 2.5 PHEV met 310pkKnot schreef: 13 jun 2025, 19:49 De eerste 15 l is gratis, zeg maar elke maand. Alleen als je geen ellende krijgt met het elektrische deel, hou je er een paar tientjes per maand aan over misschien maar ik ben nog niet overtuigd. Zelfs niet als je hem aan je eigen panelen gratis oplaadt of op kantoor.
- sitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
330i topauto. Dus daarover geen twijfel. En B48 in 330i is echt heel fijn blok. Heb stock nooit vermogen gemist.
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-330 ... ndverslag/
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-330 ... ndverslag/
-
Paar keer mogen rijden met een 2022, 330e van een collega van mij.
Op de snelweg allemaal heel soepel, vraag je wat meer van de auto dan lijken de elektrische aandrijving en benzinemotor niet lekker samen te werken. Nerveus gaspedaal (aan/uit gevoel), dit kan ook met de instelling te maken hebben. Ondanks het vermogen en koppel voelt de auto totaal niet snel aan.
Een ieder kiest/rijdt wat hij wilt natuurlijk, maar een 330e zou niet mijn keuze zijn.
Op de snelweg allemaal heel soepel, vraag je wat meer van de auto dan lijken de elektrische aandrijving en benzinemotor niet lekker samen te werken. Nerveus gaspedaal (aan/uit gevoel), dit kan ook met de instelling te maken hebben. Ondanks het vermogen en koppel voelt de auto totaal niet snel aan.
Een ieder kiest/rijdt wat hij wilt natuurlijk, maar een 330e zou niet mijn keuze zijn.
- Riceaux
Mooi verhaal zit daar achter. Hij zou een M140i van een kennis van me kopen. Maar die heeft Joep (tijdens de aankoopkeuring) volledig afgefakkeld, zou een afgetrapt circuit exemplaar zijn geweest. Ding heeft nooit circuit gezien en had net iets meer dan 50k km op de klok. We hadden al zo’n vermoeden dat Joep z’n eigen M140 met Ali-bende aan probeerde te smeren, wat nu bevestigd is.Arthur schreef: 13 jun 2025, 11:09 M’n buurman heeft net deze gekocht, was mss ook wel wat voor jou geweest. Deze heeft alle mods al wel, behoorlijk aangepakt volgens mij. Heb wat YT filmpjes bekeken. Gisteren ff mee gereden, dat gaat wel af en rijdt erg strak.

- Martijn_bmw
Nou Ali bende die m140i van Joep was toch wel mooi opgebouwd als ik zo de filmpjes zag 

- Arthur
Klopt iddRiceaux schreef: 14 jun 2025, 17:27Mooi verhaal zit daar achter. Hij zou een M140i van een kennis van me kopen. Maar die heeft Joep (tijdens de aankoopkeuring) volledig afgefakkeld, zou een afgetrapt circuit exemplaar zijn geweest. Ding heeft nooit circuit gezien en had net iets meer dan 50k km op de klok. We hadden al zo’n vermoeden dat Joep z’n eigen M140 met Ali-bende aan probeerde te smeren, wat nu bevestigd is.Arthur schreef: 13 jun 2025, 11:09 M’n buurman heeft net deze gekocht, was mss ook wel wat voor jou geweest. Deze heeft alle mods al wel, behoorlijk aangepakt volgens mij. Heb wat YT filmpjes bekeken. Gisteren ff mee gereden, dat gaat wel af en rijdt erg strak.![]()

Dan heeft die Joep dat “goed” gedaan

- Riceaux
Gewoon een smerige actie van Joep. Een auto onterecht wegzetten als circuit auto zodat je je eigen verkoopt. Terwijl Joep dat ding op YouTube gewoon loopt af te beren. En de verkoper van die andere wilde alle kleine punten kosteloos oplossen, maar dat was ook niet goed meer, heeft Joep z’n subjectieve mening toch gewerkt.Arthur schreef: 14 jun 2025, 19:52Klopt iddRiceaux schreef: 14 jun 2025, 17:27Mooi verhaal zit daar achter. Hij zou een M140i van een kennis van me kopen. Maar die heeft Joep (tijdens de aankoopkeuring) volledig afgefakkeld, zou een afgetrapt circuit exemplaar zijn geweest. Ding heeft nooit circuit gezien en had net iets meer dan 50k km op de klok. We hadden al zo’n vermoeden dat Joep z’n eigen M140 met Ali-bende aan probeerde te smeren, wat nu bevestigd is.Arthur schreef: 13 jun 2025, 11:09 M’n buurman heeft net deze gekocht, was mss ook wel wat voor jou geweest. Deze heeft alle mods al wel, behoorlijk aangepakt volgens mij. Heb wat YT filmpjes bekeken. Gisteren ff mee gereden, dat gaat wel af en rijdt erg strak.![]()
Zei m’n buurman ook dat die andere niet goed was en dat deze ook te koop was. Toen was het gauw geregeld had ik het idee
Dan heeft die Joep dat “goed” gedaanDetails heb ik verder niet.

Inderdaad leuk opgebouwd, maar als je op de details gaat letten is er nog zoveel niet goed. Had je buurman beter die van mij kunnen kopen een paar maanden geleden.

- Arthur
Dat laatste geloof ik graag 
Wat de rest betreft weet ik natuurlijk niet maar klinkt als een onfrisse aktie van die Joep. En m’n buurman is ook maar een leek…

Wat de rest betreft weet ik natuurlijk niet maar klinkt als een onfrisse aktie van die Joep. En m’n buurman is ook maar een leek…
-
De andere kant van het verhaal leest als mijn maatje wilde van zijn getunde BMW af en tijdens de aankoopkeuring kwamen enkele onvoorziene mankementen naar voren waarna het garagebedrijf die de keuring uitvoerde een alternatief aanbood. Ik ben dan wel benieuwd naar die kleine mankementen die naar voren kwamen. Wellicht had die oranje 140i die mankementen niet wat de koper over de streep trok?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik denk al die oranje 140i ken ik ergens van: Ik volgde 'alles' toen betreffende dit en al tijden geabonneerd:
Wat er voor de rest met Joep(dat is hijzelf toch?) aan de hand is, geen idee, ik vind 'm prima presenteren altijd: Iedere mening heeft iets subjectiefs en een ieder heeft z'n eigen perspectief.
Mooie kar die oranje 140i.
Wat er voor de rest met Joep(dat is hijzelf toch?) aan de hand is, geen idee, ik vind 'm prima presenteren altijd: Iedere mening heeft iets subjectiefs en een ieder heeft z'n eigen perspectief.
Mooie kar die oranje 140i.
-
Die andere M140i is niet getuned, volledig stock en origineel Nederlands. Een uitermate smerige actie van Joep, met praatjes komen die niet kloppen voor eigen gewin om zijn eigen M140i te kunnen verkopen.HSR schreef: 15 jun 2025, 05:29 De andere kant van het verhaal leest als mijn maatje wilde van zijn getunde BMW af en tijdens de aankoopkeuring kwamen enkele onvoorziene mankementen naar voren waarna het garagebedrijf die de keuring uitvoerde een alternatief aanbood. Ik ben dan wel benieuwd naar die kleine mankementen die naar voren kwamen. Wellicht had die oranje 140i die mankementen niet wat de koper over de streep trok?
- Knot
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat er dan voor kleine aandachtspunten waren en meer info van de 140 die van die kennis is met 50.000 km