Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 08 jun 2025, 18:59

Robin schreef: 08 jun 2025, 15:23 Wie heeft de rest hiervan ? Want Lale is ok( ook qua gedachtengoed en niet alleen in bikini) maar wat is dan de oplossing betr Islamisering?
https://www.facebook.com/share/r/1HuapD ... tid=wwXIfr
Is Lale ok? :hmmm:

jos_br

Bericht door jos_br » 08 jun 2025, 19:08

Luco schreef: 08 jun 2025, 16:19 nog max 25 jaar en we zijn een islamitische staat (of heeft het vreedzame geloof het iig voor het zeggen), zeker met Timmerfrans en consorten.
Gelukkig ga ik daar maar een stukje van meemaken.
Oplossing,
Timmermansop de vlucht.jpg
Timmermansop de vlucht.jpg (29.32 KiB) 2137 keer bekeken
Jos.

Rnd

Bericht door Rnd » 08 jun 2025, 21:49

Luco schreef: 08 jun 2025, 16:19 nog max 25 jaar en we zijn een islamitische staat (of heeft het vreedzame geloof het iig voor het zeggen), zeker met Timmerfrans en consorten.
Gelukkig ga ik daar maar een stukje van meemaken.
Dat zou zomaar kunnen ja en misschien nog wel sneller. De laatste 10 jaar is het heel snel gegaan. Mensen die denken dat het wel meevalt, ga eens een dagje naar de binnenstad in Rotterdam of een andere grote stad in NL. Ik woon in de randstad en het wordt steeds erger. Hele buurten waar je je in het buitenland waant. Het gaat niet lang duren voordat men ons hier islamitische regels gaat opdringen. Ik weet dat het niet leuk is om te horen als je jonge kinderen hebt, maar ik vrees echt voor de toekomst hier.

Elise

Bericht door Elise » 08 jun 2025, 23:52

Luco schreef: 08 jun 2025, 16:19 Gelukkig ga ik daar maar een stukje van meemaken.
Ik ga er helemaal niets van meemaken :angel:
Mijn meisie (gelukkig) maar een klein beetje....

Dat gezegd hebbende, vind ik het bizar om te lezen dat mensen met jonge kinderen gewoon Timmerfanske (oid) stemmen of het erg leuk vinden om in de grote stad internationaal te kunnen eten ipv dat alles room blank is :coffee:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jun 2025, 07:49

Internationaal is niks mis mee, dat zijn alle wereldsteden en deels de Randstad/Amsterdam/Rotterdam/Den Haag, toerisme/internationale politiek etc.

Kijk, we worden al decennia bang gemaakt door/voor 'onzichtbare vijanden' ; nu is het stikstof/CO2/Klimaatverandering. Moeilijk tot niet meetbaar, moeilijk uit te leggen aan de burger, het wordt er dagelijks 24/7 door een groot deel van de politiek en de media totaal ingestampt, al jaren en jaren.

Maar de zichtbare 'vijand', daar doet een groot deel van de politiek/media en aanverwante lacherig over en als we erop doorgaan wordt alles opeens racist/fascist/neonazi...

Het is gewoon die Midden Oosten ideologie die ons de das om gaat doen.

Emiel

Bericht door Emiel » 09 jun 2025, 09:41

Alles is brood en spelen en ondertussen zijn er mensen slim genoeg om te (gaan) profiteren. Van (grote)bedrijven tot bevolkingsgroepen.

jos_br

Bericht door jos_br » 09 jun 2025, 09:58

Weer een geweldig stukje,

Column: "Hugo de Jonge - symbool van bestuurlijke minachting
Max von Kreyfelt
Het moet gezegd: er zit een soort perverse logica in. Als je jarenlang beleid hebt gevoerd dat lak heeft aan burgers, grondrechten, transparantie en gezond verstand, waarom zou je dan ineens bij een CdK-benoeming kiezen voor verbinding, vertrouwen en bestuurlijke waardigheid? Nee, dan kies je gewoon voor Hugo de Jonge. De man die zijn eigen falen tot carrièrepad heeft omgebogen. De gladde messias van het machtsspel. De minister die permanent door het ijs zakte en tóch elke keer boven kwam drijven met een nieuwe titel op zijn visitekaartje.
Zijn benoeming tot Commissaris van de Koning van Zeeland is geen vergissing, maar een afrekening. Niet met De Jonge, die wordt beloond, maar met het publiek. Met iedereen die waarschuwde voor zijn autoritaire corona-aanpak. Met huurders die zich klemgezet voelen door zijn “hervormingen”. Met parlementariërs die herhaaldelijk om transparantie vroegen en in ruil daarvoor sms’jes kregen die per ongeluk verdwenen waren.
Deze benoeming is een bestuurlijke provocatie. Een statement in neonletters: we doen niet aan rekenschap, we doen aan beloning voor loyaliteit. Je kunt liegen, draaien, verdraaien, negeren, polariserend optreden, je dossiers laten ontsporen, en dan word je… het gezicht van het koninkrijk. De ceremoniële belichaming van het bestuur. Alsof een pyromaan wordt gevraagd de brandweer te leiden, niet ondanks zijn staat van dienst, maar dankzij.
De Jonge is niet verbindend. Hij is geen hoeder van vertrouwen. Hij is een gladde campagnevoerder die inhoud verwart met verpakking en gezag met decibel. Zijn benoeming is een pesterige grijns van het kartel: “Wat ga je doen? Stemmen? Klagen? Demonstreren? Veel plezier. Wij benoemen onszelf wel.”
Wat deze stap laat zien, is dat het systeem niet kapot is, het doet precies waarvoor het gebouwd is: de eigen kring beschermen, de status quo behouden, de façade van democratie hooghouden terwijl achter de schermen de poppetjes worden doorgeschoven als in een gesloten toneelstuk. En de burger? Die mag toekijken. Betalen. En vooral: zijn mond houden.
De Jonge is geen incident. Hij is het product van een cultuur waarin falen niet afgestraft wordt, maar gevierd. Een cultuur waarin publieke functies geen verantwoordelijkheid vergen, maar vooral het juiste cv, met de juiste vrienden. Dat hij nu Commissaris van de Koning wordt, is niet schokkend. Het is logisch. In een systeem dat rot is tot op het bot."

Jos.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jun 2025, 10:14

Elise schreef: 08 jun 2025, 23:52
Luco schreef: 08 jun 2025, 16:19 Gelukkig ga ik daar maar een stukje van meemaken.
Ik ga er helemaal niets van meemaken :angel:
Mijn meisie (gelukkig) maar een klein beetje....

Dat gezegd hebbende, vind ik het bizar om te lezen dat mensen met jonge kinderen gewoon Timmerfanske (oid) stemmen of het erg leuk vinden om in de grote stad internationaal te kunnen eten ipv dat alles room blank is :coffee:
Ik zou die koffie ook maar laten staan dan :)

Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2025, 10:19

@jos, ja die Hugo. Ik heb liever Hugo Boss z'n achtergrond zegmaar:)

Hugo heeft een CdK post en Siewert(boef hoor) is de scapegoat...

Ik ga naar 't terras aan de koffie, wordt 'n mooie dag!

Elise

Bericht door Elise » 09 jun 2025, 12:05

Arthur schreef: 09 jun 2025, 10:14 Ik zou die koffie ook maar laten staan dan :)
i like my coffee white :)

jos_br

Bericht door jos_br » 09 jun 2025, 14:28

Nog weer een chemicus die ná zijn pensionering pas iets durft te zeggen, ik geloof hem echter wel.

Jos.

350 Z

Bericht door 350 Z » 09 jun 2025, 16:52

In Italië kan het wél met rechts kabinet: ’Giorgia Meloni zet door’

ROME - Terwijl de rechtse regering-Schoof in Nederland spaak is gelopen en het onmogelijk lijkt om in ons land een kabinet met een duidelijk rechtse koers te varen, lukt het in Italië zonder problemen. In Rome duren regeringen doorgaans kort, maar de rechtse regering-Meloni is inmiddels meer dan tweeënhalf jaar aan de macht en wankelt niet. Het is de meest rechtse Italiaanse regering van na de Tweede Wereldoorlog, die zonder problemen rechtse maatregelen doorvoert.

Zo is een pakket vol typisch rechtse wetsvoorstellen afgelopen woensdag door een grote meerderheid in de Senaat definitief aangenomen. Er komen strengere straffen voor misdrijven zoals van krakers die panden innemen die als woning voor anderen zijn bedoeld, groepen die straten of spoorwegen doelbewust blokkeren, mensen die minderjarigen laten bedelen, die bejaarden oplichten, die (ook online) instructies geven hoe terroristische handelingen te verrichten, die deelnemen aan gewelddadige opstanden in de gevangenis en die geweld plegen of zich verzetten tegen de politie, terwijl politieagenten die worden vervolgd voor incidenten tot 10.000 euro financiële steun kunnen krijgen om hun advocaten te betalen.

Handgemeen
De linkse oppositie was het absoluut niet eens met de wetsvoorstellen en maakte veel kabaal in de Senaat, er ontstond zelfs bijna een handgemeen tussen de senatoren. Ook zijn er verscheidene demonstraties geweest. Maar de voorstellen werden met een grote meerderheid van 109 stemmen voor, 69 tegen en één onthouding aangenomen nadat ze eerder met ruime meerderheid in de Kamer van Afgevaardigden waren aangenomen. Dus het was kinderspel voor premier Meloni om ze door te voeren.

Haar regering is verder eensgezind. Forza Italia is gematigder dan Meloni, de Lega van Salvini is iets radicaler dan Meloni, en zij als leidster van de rechtse partij Fratelli d’Italia, die met ruim 30% nog altijd veruit de grootste partij is volgens de laatste verkiezingspeilingen, fungeert zodoende als balans in het midden van haar coalitiepartijen.

Volgens peilingen van het Italiaanse onderzoeksinstituut Lab 21.01 steunt nog altijd 61% van de Italiaanse bevolking de buitenlandse politiek van de regering-Meloni en 59% de binnenlandse politiek.

Eensgezind blok
„Volgens mij maakt Meloni haar regeringstermijn af. Sterker nog, ze zou zelfs de parlementsverkiezingen na afloop van haar mandaat wel eens opnieuw kunnen winnen”, voorspelt professor van de faculteit politieke wetenschappen aan de universiteit LUISS Giovanni Orsina. „Rechts heeft in Italië circa 45-50% van de stemmen, maar is een eensgezind blok, in tegenstelling tot het sterk onderling verdeelde links dat geen serieus regeringsalternatief biedt.”

Orsina noemt andere rechtse maatregelen die Meloni heeft doorgevoerd. „Bijvoorbeeld door draagmoederschap als een universele misdaad te beschouwen, al heeft dat vooral symbolische waarde. Ook de creatie van twee opvangcentra in Albanië voor immigranten die naar Italië wilden komen, al heeft Meloni daar veel problemen met de rechterlijke macht over gekregen. Maar ze zet door.”

https://www.telegraaf.nl/buitenland/in- ... 23800.html

JP

Bericht door JP » 09 jun 2025, 19:39

VVD-leider Dilan Yesilgöz gooit deur dicht voor Geert Wilders

De VVD zal niet nogmaals in een regering met de PVV stappen. „Geert Wilders is een ongelooflijk onbetrouwbare partner gebleken”, zegt partijleider Dilan Yesilgöz in een interview met De Telegraaf. „Dit land heeft volwassen leiderschap nodig. We gaan niet meer met hem samenwerken.” Nu de liberalen de deur dicht gooien voor Wilders is de kans op een nieuw kabinet met de PVV uiterst klein geworden.
https://archive.is/a1rv8

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 jun 2025, 20:28

De laatste peil.nl van Zaterdag laat zo goed als geen verandering in stemgedrag zien tov voor Geert de stekker eruit trok.

Robin

Bericht door Robin » 10 jun 2025, 07:10

Wie reist hier (vaak) met de trein?
https://nos.nl/artikel/2570550-hele-dag ... g-verwacht

Vrijdag jl was dochter vrij, maar vandaag moet ze voor werk naar Zwolle en ivm dingetjes ben ik degene die haar d'r (graag hoor daar niet van) straks naartoe gaat brengen. Terugweg ook geregeld.

Maar velen in dit land zullen het vandaag weer niet zo makkelijk hebben.

Ik snap stakingen, maar niet dat je 'de burger' ermee pest(zie A12 zitters).

Robin

Bericht door Robin » 10 jun 2025, 08:35

jos_br schreef: 09 jun 2025, 14:28 Nog weer een chemicus die ná zijn pensionering pas iets durft te zeggen, ik geloof hem echter wel.

Jos.
Zit er nu 10 minuten in, duidelijk. En Thatcher stond dus mede aan de wieg van dit beleid? Heb ik wel eens iets vaags over gelezen... Nu heb ik dus helemáál geen vrouwelijk rolemodel maatschappelijk/politiek gezien, meer. :hmmm:

Even verder kijken. Interessant. Dank Jos.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 10 jun 2025, 15:55

Robin schreef: 10 jun 2025, 07:10 Wie reist hier (vaak) met de trein? ...
Uh...dit is DrivingFun forum, niet TrainFun. :lol:

Ik gok...niemand.

Robin

Bericht door Robin » 10 jun 2025, 16:40

:)

Zojuist op de radio. Wilders stijgt in de peilingen van 28 naar 33 zetels VVD en GLPvdA beide rond de 25 begreep ik(beetje daling van 2 a 3 ofzo?)

Dat stemt me dan weer blij. Nu afwachten tot 29 oktober. Zoals 't er nu voor staat: weer Wilders voor mij.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 jun 2025, 16:46

Robin schreef: 10 jun 2025, 07:10 Wie reist hier (vaak) met de trein?
https://nos.nl/artikel/2570550-hele-dag ... g-verwacht

Vrijdag jl was dochter vrij, maar vandaag moet ze voor werk naar Zwolle en ivm dingetjes ben ik degene die haar d'r (graag hoor daar niet van) straks naartoe gaat brengen. Terugweg ook geregeld.

Maar velen in dit land zullen het vandaag weer niet zo makkelijk hebben.

Ik snap stakingen, maar niet dat je 'de burger' ermee pest(zie A12 zitters).
Ik. Je kunt het zien als ‘de burger’ pesten, je kunt het ook zien als je baas een dag geen omzet geven. Vroeger kon je ‘de burger’ dan gratis laten reizen, maar met alle poortjes etc van vandaag gaat dat niet meer.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 10 jun 2025, 18:48

Het recht van staken en protesteren, het is mooi, maar er zitten wel grenzen aan.
Maar ja, je zal er maar afhankelijk van zijn.

Moet altijd denken aan die oude slogan "Waar zouden we zijn, zonder de trein?" Nou, op je plaats van bestemming!

En deze mooie quote, die ik echt 20 jaar geleden, als niet langer is, in de lokale krant heb gelezen. Geen idee wie de schrijver is, maar hij is me altijd bijgebleven als de beste omschrijving ooit van de trein (dan wel OV in het algemeen):
"Het brengt je van een plek waar je niet moet zijn, naar een plek waar je niet moet zijn".
Nou precies dat exact.

Elise

Bericht door Elise » 10 jun 2025, 19:22

Ze moeten al die loonschalen van overheid en semi-overheid verplicht aan elkaar koppelen en geen individuele afspraken meer maken. Loonsverhoging gelijk voor iedereen en een verbod op staken voor deze groepen.

Nu is het de NS die weer aan het actievoeren is, daarna de politie, dan het ziekenhuispersoneel, gevolgd door ....etc. etc.

Robin

Bericht door Robin » 11 jun 2025, 08:16

Laat hem zó maar beetje doorgaan die opportunistische schijnheilige. Het lijkt alsof de 'gewone burger' dit niet pikt. Maar hij moet en hij zal.
https://www.nu.nl/algemeen/6358715/timm ... html#nujij

Nouja dan maar weer Wilders nog groter...en dan? Qua formeren?

Elise

Bericht door Elise » 11 jun 2025, 08:56

Ik zag gisteravond Caroline van der Plas als enige verstandige woorden zeggen; dat ze door moeten, terwijl de anderen in de talkshow (waaronder Klaas Dijkhof) vooral bezig waren om vooral Geert Wilders door het slijk te halen.

Later op de avond zag ik zuigertje :mrgreen: Rutger Castricum nog heel snel voorbij komen terwijl hij Nicoline van Vroonhoven aan het interviewen was: "het is duidelijk, voor ruzie maken hebben jullie Wilders niet nodig" :roflol:

Klein stukje van Vandaag Inside teruggekeken waarin mevrouwtje VVD zat.
bla bla ik had voor Geert nog een 10 stappen plan bla bla maar hij trok de stekker eruit bla bla.
Dilan had gewoon naast Geert moeten gaan staan toen het de noodwet betrof, hadden we nu al deze ellende niet gehad.

De grootste tegenvaller van het afgelopen jaar is toch Omtzigt, daar had ik hoge verwachtingen van maar die is flink door de mand gevallen. Hup, al die NSC'ers en BBB'ers terug naar het CDA zodat dat ook weer een partij van formaat word.

Robin

Bericht door Robin » 11 jun 2025, 10:22

Wilders door het slijk halen (door ex coalitiepartners en de moeder zo ongeveer) (b)lijkt te werken. Voor Wilders:-)

Omtzigt stond aan de wieg van het vallen van het kabinet. Geen goed woord over voor die telraam fetishist.

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2025, 10:55

Elise schreef: 11 jun 2025, 08:56
Dilan had gewoon naast Geert moeten gaan staan toen het de noodwet betrof, hadden we nu al deze ellende niet gehad.
Inderdaad, de VVD heeft tijdens verkiezingen elke keer hetzelfde verhaal over dat ze een strenger asielbeleid willen. Het vorige kabinet zat D66 er nog, maar nu met Wilders was een daadwerkelijk strenger asielbeleid geen probleem geweest. Die noodwet hebben ze laten klappen op wat punten en komma's vermoed ik. Geen idee wat erachter zit (EU of NAVO invloed, het niet gunnen van Wilders' z'n succes etc.) maar doen wat veel kiezers willen is het in ieder geval niet. Nu wederom de PVV uitsluiten is kansloos.

Plaats reactie