Wat gaat hier fout ? (autobahn crash)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 nov 2007, 10:20

Ravin ///M schreef:Bijzonder hoe de BMW schijnbaar heel zijn weg vervolgt... :shock:
Filmpje klopt gewoon van geen meter.
Moet je hem eens beeldje voor beeldje bekijken met die pauzeknop. Die auto die rechts reed, loopt ineens heel raar synchroom naar buiten zonder geraakt te worden, die BMW is na die klap zelfs schadeloos te noemen.

Ik denk dat er twee shots door elkaar zijn gemonteerd. Eerste filmpje tikt die witte auto volgens mij nog net even zijn voorganger aan, wijkt uit naar links en klapt tegen de vangrail. 2e filpje is gewoon een BMW die van de linker naar de rechter baan gaat...wel op hoge snelheid :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 nov 2007, 10:52

Macboy schreef:Ik denk niet dat het belachelijk is Romo. Bewijs hiervoor is dat je ook 300 kunt rijden zonder ongelukken.

Je mag doen wat je wilt, maar als het misgaat moet jij voor de schade opdraaien. Ik vind dat volkomen logisch.

De overheid moet alleen dingen regelen voor het geval iets misgaat, om alles als overheid in de hand te hebben vind ik overdreven. Vrijheid van de mensen zelf is een groot goed en terecht.

Daar bedoel ik dus mee: niet de overheid moet bepalen wat jij doet. Dat doe je zelf. Als jij dus 200 wilt rijden, vind ik dat dat moet kunnen. Dat hoeft niet strafbaar te zijn. De overheid adviseert alleen om 130 te rijden.

Maak je nu een fout, dan is het dus je eigen probleem, tenzij je alsnog bewijst dat het ook bij lagere snelheid gebeurd zou zijn (omgekeerde bewijslast zoals ik al zei).

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het terecht. Zelfde voor winterbanden.

Als jij zelf denkt geen winterbanden nodig te hebben, prima, maar bij een ongeluk heb je een probleem.

Zo zou onze samenleving altijd moeten zijn, in plaats van alles maar te regelen.
Vind het toch een kromme redenatie van de overheid,; als het fout gaat word je ervoor gestraft. Je geeft mensen de volledige verantwoordelijkheid of niet, niet een beetje er tussen in zitten te hannessen. Daar lijkt dit toch wel op IMHO

RVV

Bericht door RVV » 02 nov 2007, 10:59

Marcel van Meerbeek schreef:
Ravin ///M schreef:Bijzonder hoe de BMW schijnbaar heel zijn weg vervolgt... :shock:
Filmpje klopt gewoon van geen meter.
Moet je hem eens beeldje voor beeldje bekijken met die pauzeknop. Die auto die rechts reed, loopt ineens heel raar synchroom naar buiten zonder geraakt te worden, die BMW is na die klap zelfs schadeloos te noemen.

Ik denk dat er twee shots door elkaar zijn gemonteerd. Eerste filmpje tikt die witte auto volgens mij nog net even zijn voorganger aan, wijkt uit naar links en klapt tegen de vangrail. 2e filpje is gewoon een BMW die van de linker naar de rechter baan gaat...wel op hoge snelheid :D
Blij dat jij op het filmpje ingaat, ik keek ook al beeldje voor beeldje en kon er op die manier ook geen touw aan vastknopen. Dat is ook de aanleiding geweest van plaatsen van dit topic.

Hielke

Bericht door Hielke » 02 nov 2007, 11:28

Met welk proggie bekijken jullie dat filmpje dan beeldje voor beeldje?

Analyse is niet makkelijk. Filmpje is met 3 a 4x de normale snelheid afgespeeld om een vloeiend effect te geven. Dit kun je aan de secondenwijzer links onderin zien. Snelheden van de passerende auto's worden ook op het scherm weergegeven. Per rijbaan. Treintje rijdt met ongeveer 125 km/h en ik schat in dat de snelle auto ongeveer 180 km/h rijdt. Dat het lijkt alsof de snelle auto dwars door alle wrakstukken heen rijdt is gezichtsbedrog. De aangereden auto crasht naast de BMW tegen de vangrail om daarna net achter die BMW weer naar rechts te gaan. BMW heeft puur geluk dat ie zelf niet op de kont wordt aangetikt. Schuldvraag? Bij de BMW. Ook als dit in Duitsland was geweest. Je joekelt simpelweg niet op die snelheid een treintje auto's voorbij dat op zo'n lage snelheid en zo dicht achter elkaar rijdt. Dat is vragen om problemen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 nov 2007, 11:31

welk proggie? Op dat youtube venster zit toch een pijltje als playknop? Als je daar op drukt zie je een pauze tekentje verschijnen..

Die BMW raakt in ieder geval helemaal niets

Hielke

Bericht door Hielke » 02 nov 2007, 11:43

Marcel van Meerbeek schreef:welk proggie? Op dat youtube venster zit toch een pijltje als playknop? Als je daar op drukt zie je een pauze tekentje verschijnen..

Die BMW raakt in ieder geval helemaal niets
Daarmee speel je dat filmpje nog steeds niet, zoals gezegd, beeldje voor beeldje af. En de BMW heeft wel degelijk linksvoor op de bumper contactsporen. Goed lezen en kijken aub! :lol: :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 02 nov 2007, 12:45

haha moeilijk he kijken?

BMW raakt die andere auto, die zijwaarts rijdt en daardoor in een slip terecht komt en over de kop gaat en via de vangrail crashed.

De ravage wordt niet veroorzaakt door de BMW en de klap, maar doordat die andere auto over de kop gaat. Daarom komt de BMW er ook redelijk geschonden door, hij raakt gewoon de achterkant van die andere auto meer niet.

Er is niks mis met de beelden lijkt mij

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 nov 2007, 14:05

Het lijkt me wel degelijk de fout van de auto die wil inhalen. Dit is meer een kwestie geweest van NIET kijken, dan van een inschattingsfout.

In seconde 3 van het filmpje begint de inhaalactie van de witte auto. Hij zet die inhaalactie in op nog geen 50 meter voor de BMW. Natuurlijk is dat veel en veel te laat en op dat soort korte afstanden kan je dondersgoed de snelheid van een andere auto inschatten.

Macboy

Bericht door Macboy » 02 nov 2007, 14:39

Ja Maurice er is NIEMAND die hier ontkent dat het de fout is van degene die van baan wisselt. Lijkt me logisch, maar totaal niet interessant wat je zegt :)

tuurlijk had die auto niet naar links moeten gaan, maar daar gáát het helaas niet om. Het gaat erom wie aansprakelijk is en dan ligt het dus ingewikkelder, want als je te hard hebt gereden zal je moeten bewijzen dat het ongeluk niet zou zijn gebeurd als je 130 reed.

Een schier onmogelijke opgave, omdat als je 130 reed je vermoedelijk makkelijk zou kunnen remmen en een collussie zou kunnen vermijden. Bovendien was je afstand tov de auto bij 130 minder klein geworden dan bij +130 (hoe hard het ook was, maar lijkt toch wel 160+ te zijn).

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 02 nov 2007, 18:43

Je moet gewoon goed oppassen als je hard rijdt, maakt niet uit waar.

Een stukje film met de m5 op de Autobahn waar ik regelmatig minder hard reed anticiperend op een langzamere auto in de bocht of op eentje die opeens naar links zou kunnen gaan om in te halen.

De Head Up Display vervaagt in de camera beeld waarschijnlijk omdat de camera niet hoog genoeg stond.

http://www.youtube.com/watch?v=8Vx2FK8Px40

Plaats reactie