Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Martijn_bmw » 18 mei 2025, 15:00

Robin schreef: 17 mei 2025, 10:37 Ook mooi, 36.000.000.000.000 US$ staatsschuld lol

https://www.ad.nl/buitenland/amerika-ve ... ~a73eab39/

Wesley for President:)
Zie deze nu pas, niet best voor USA na 100+ jaar de AAA rating kwijt

Enrico

Bericht door Enrico » 19 mei 2025, 22:34

Elise schreef: 18 mei 2025, 08:39
Enrico schreef: 18 mei 2025, 00:31 Abortus is een zeer complex gebeuren.

Stel een vrouw raakt zwanger en wil een abortus maar de man wil en kan het kind groot brengen. Welke recht heeft hij om het leven van dat wezen te kunnen beschermen? Tenslotte is de baby 50/50 maar groeit enkel in de lichaam van de vrouw.
Stel je hebt een relatie, raakt zwanger en dan blijkt de vader nog een relatie met iemand anders te hebben. Je verbreekt de relatie, maar dan vind jij dat die man nog rechten heeft?

Ik ben voorstander van baas over eigen lichaam, of het nu gaat over abortus of euthanasie.
Als je het kind houdt heeft de man weldegelijk juridische rechten, en plichten..... mijn punt is over de beslissing of het kind dood moet of niet. grof gezegd, mocht de vader hem toch wel willen en kunnen groot brengen.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2025, 07:17

Enrico schreef: 19 mei 2025, 22:34
Enrico schreef: 18 mei 2025, 00:31 Abortus is een zeer complex gebeuren.

Stel een vrouw raakt zwanger en wil een abortus maar de man wil en kan het kind groot brengen. Welke recht heeft hij om het leven van dat wezen te kunnen beschermen? Tenslotte is de baby 50/50 maar groeit enkel in de lichaam van de vrouw.
Stel je hebt een relatie, raakt zwanger en dan blijkt de vader nog een relatie met iemand anders te hebben. Je verbreekt de relatie, maar dan vind jij dat die man nog rechten heeft?

Ik ben voorstander van baas over eigen lichaam, of het nu gaat over abortus of euthanasie.
Als je het kind houdt heeft de man weldegelijk juridische rechten, en plichten..... mijn punt is over de beslissing of het kind dood moet of niet. grof gezegd, mocht de vader hem toch wel willen en kunnen groot brengen.
Dus jij vindt dat als de vader (wellicht even een DNA testje uitvoeren op het ongeboren kind) het wel leuk zou vinden om het kind te hebben/krijgen, zonder dat de moeder dat wil, de moeder verplicht moet worden om de zwangerschap, al snel een half jaar, door te zetten? Lijkt mij een redelijk onwenselijke situatie.
Zou dat gebeuren heb je dus als kind een vader, dat later weet dat het niet gewenst was door de moeder. Ik zou zeggen een leuke basis voor een hoop ellende en de GGZ heeft het al zo druk.

Baas in eigen buik!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 mei 2025, 08:22

Tja:) ^^^^

De situatie lijkt dan redelijk onwenselijk, maar kan wel degelijk realiteit zijn. Zonder geboorte(door de vrouw) geen kind, zonder verwekking(door zaad van de man) geen zwangerschap. Neemt de man een keer z'n verantwoording(wil een kind, vaderschap) is 't weer niet goed? Daar moeten beide partners 't over eens zijn natuurlijk, maar om het in dit wat extremere geval als 'baas in eigen buik' te zien gaat mij wat ver. De man dan geen inspraak?

frankie

Bericht door frankie » 20 mei 2025, 09:08

Lijkt me van niet nee. De bijdrage van de man staat natuurlijk in geen verhouding tot een zwangerschap en geboorte doorstaan. Niet alleen qua tijd (30 seconden vs 9 maanden), maar ook qua heftigheid en aanslag op het lichaam.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 20 mei 2025, 09:42

Niemand mag inspraak hebben over een anders lichaam. Geen persoon die een vrouw zou mogen vertellen of ze wel of niet zwanger mag zijn. Ook niet de mogelijke vader van het ongeboren kind.

Robin

Bericht door Robin » 20 mei 2025, 10:08

Duidelijk.

Elise

Bericht door Elise » 20 mei 2025, 11:42

frankie schreef: 20 mei 2025, 09:08 30 seconden
:hosanna:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 mei 2025, 12:43

Philipoo schreef: 20 mei 2025, 09:42 Niemand mag inspraak hebben over een anders lichaam. Geen persoon die een vrouw zou mogen vertellen of ze wel of niet zwanger mag zijn. Ook niet de mogelijke vader van het ongeboren kind.
Dit. Dat we het hierover hebben in 2025.

Robin

Bericht door Robin » 20 mei 2025, 12:53

Hier staat één en al inderdaad zo uitgelegd. Ik had een vaag vermoeden, maar wist niet dat de man 'zero inspraak' heeft. Maar logisch achteraf.
https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/manne ... en%20komen.

Enrico

Bericht door Enrico » 21 mei 2025, 03:29

Elise schreef: 20 mei 2025, 07:17

Dus jij vindt dat als de vader (wellicht even een DNA testje uitvoeren op het ongeboren kind) het wel leuk zou vinden om het kind te hebben/krijgen, zonder dat de moeder dat wil, de moeder verplicht moet worden om de zwangerschap, al snel een half jaar, door te zetten? Lijkt mij een redelijk onwenselijke situatie.
Zou dat gebeuren heb je dus als kind een vader, dat later weet dat het niet gewenst was door de moeder. Ik zou zeggen een leuke basis voor een hoop ellende en de GGZ heeft het al zo druk.

Baas in eigen buik!
Ik kan er altijd om lachen dat als iemand een vraag stelt (ik) iemand zich genoodzaakt vind om er een mening aan te breien op een passief agressief manier. Alsof mijn vraag belachelijk is.

Mijn mening is dat de vrouw uiteindelijk beslist wat er met haar ligaam gebeurt. Maar kan mij voorstellen dat het voor een man lastig kan zijn.

Ik ken iemand waarvan zijn vriendin achteraf vertelde dat ze zwanger van hem was en het kind liet verwijderen. Hij heeft er nog moeite mee dat het kind zonder overleg van de wereld verwijderd is.

Ik heb daar ook begrip voor.

Enrico

Bericht door Enrico » 21 mei 2025, 03:31

tomgtr schreef: 20 mei 2025, 12:43
Philipoo schreef: 20 mei 2025, 09:42 Niemand mag inspraak hebben over een anders lichaam. Geen persoon die een vrouw zou mogen vertellen of ze wel of niet zwanger mag zijn. Ook niet de mogelijke vader van het ongeboren kind.
Dit. Dat we het hierover hebben in 2025.
Het mooie van vrijheid is dat je een discussie over wat dan ook altijd mag hebben. Ook in 2026

Luco

Bericht door Luco » 21 mei 2025, 05:55

Elise schreef: 20 mei 2025, 11:42
frankie schreef: 20 mei 2025, 09:08 30 seconden
:hosanna:
Zozo, die houdt het lang vol :tooth:

Elise

Bericht door Elise » 21 mei 2025, 08:05

Enrico schreef: 21 mei 2025, 03:29

Baas in eigen buik!
Ik kan er altijd om lachen dat als iemand een vraag stelt (ik) iemand zich genoodzaakt vind om er een mening aan te breien op een passief agressief manier. Alsof mijn vraag belachelijk is.

Mijn mening is dat de vrouw uiteindelijk beslist wat er met haar ligaam gebeurt. Maar kan mij voorstellen dat het voor een man lastig kan zijn.

Ik ken iemand waarvan zijn vriendin achteraf vertelde dat ze zwanger van hem was en het kind liet verwijderen. Hij heeft er nog moeite mee dat het kind zonder overleg van de wereld verwijderd is.

Passief agressief? Ik neem even een bakkie :coffee:

Je zult maar bezig zijn met je studie en/of een carrière aan het opbouwen en raakt zwanger, en je hele geplande toekomst bij het grofvuil kunt zetten omdat meneer zo graag het kind wil hebben/opvoeden? Kom op zeg.

JP

Bericht door JP » 21 mei 2025, 08:13

Tsja, tijdens het leren zul je niet snel zwanger worden, en als dat wel zo is, dan heb je ook geen double dutch gedaan als vrouw.

Robin

Bericht door Robin » 21 mei 2025, 08:20

Wat hebben we vandaag geleerd? Het ligt altijd aan de man die het niet begrijpen kan:)

JP

Bericht door JP » 21 mei 2025, 08:32

Afbeelding

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 21 mei 2025, 09:22

Elise schreef: 21 mei 2025, 08:05
Enrico schreef: 21 mei 2025, 03:29

Baas in eigen buik!

Passief agressief? Ik neem even een bakkie :coffee:

Je zult maar bezig zijn met je studie en/of een carrière aan het opbouwen en raakt zwanger, en je hele geplande toekomst bij het grofvuil kunt zetten omdat meneer zo graag het kind wil hebben/opvoeden? Kom op zeg.
Ik ben me ervan bewust dat ik hopeloos ouderwets ben. Natuurlijk is de vrouw altijd de enige die de beslissing neemt, moet ook zo blijven. Het gaat alleen niet over een verkeerd gekocht rolletje drop, maar over een leven van een mens(je). Daar heb ik toch wat andere gevoelens bij. De zin over de vraag of het kind dood moet vat het mooi samen. Ik zou daar wel slecht van slapen.

Gr Ron

Elise

Bericht door Elise » 21 mei 2025, 09:54

RS-Ron schreef: 21 mei 2025, 09:22 Ik ben me ervan bewust dat ik hopeloos ouderwets ben. Natuurlijk is de vrouw altijd de enige die de beslissing neemt, moet ook zo blijven. Het gaat alleen niet over een verkeerd gekocht rolletje drop, maar over een leven van een mens(je). Daar heb ik toch wat andere gevoelens bij. De zin over de vraag of het kind dood moet vat het mooi samen. Ik zou daar wel slecht van slapen.

Gr Ron
Een abortus mag tot het moment dat de vrucht buiten het lichaam zou kunnen overleven.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... veel-weken

Groot verschil of je over een vrucht spreekt of het duidt als een mens(je) / dood kind.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 21 mei 2025, 13:08

Ik heb het niet over een kind, ik citeer alleen.

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 22 mei 2025, 13:42

Hebben we al een vakantie draadje? Gezocht, maar niet gevonden....(?), ja 'met de auto'
Elise schreef: 05 feb 2025, 10:05 Iemand al zijn vakantie geboekt naar de Rivièra van het Midden-Oosten?
Vandaag de kogel/het mes/bomgordel door/in de kerk/moskee en geboekt.

Iets dichterbij huis, maar wel dichtbij Gaza topografisch. Nog nooit in Turkije geweest, maar ik hoorde er goede verhalen over en dit leek mij een leuke all in tent vlakbij 't strand. Eind september 9 dagen hier naartoe:

Edit, weten jullie dat? De currency is de Turkse Lira; Exchange kantoortjes berekenen woekerprijzen, alles per pin of???? Hoe werkt dat daar?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 22 mei 2025, 14:00

Wij zijn 3 keer in Turkije geweest, toen de kinderen nog klein waren, zou er nu niet zo snel meer heen gaan.

1e keer zijn we ook in Alanya geweest, is op zich wel mooi daar en zoals je op het filmpje kunt zien ook vreselijk toeristisch(waar wij niet van houden), maar ook een paar dagen een auto gehuurd en de bergen in gegaan, lekker rustig en een mooie omgeving en geen toeristen.
Nadeel van Alanya vonden wij toen wel de afstand tot het vliegveld(in Antalya) en de best wel redelijk lange zit in de bus, nadat je net al een poosje in het vliegtuig hebt gezeten....was toen ook om een uur of 5 in de ochtend dat we daar toen landen en eer dat je dan je koffer hebt en onderweg bent naar het hotel ben je alweer een uur verder en dan nog eens ruim 2 uur in de bus zitten, dus dat viel een beetje tegen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 mei 2025, 14:38

Je kunt er ook gewoon met euro’s betalen. Of dat dan een gunstige Exchange is, is de vraag. Maar dan hoef je niet moeilijk te doen met lira’s. En pinnen is sowieso het gunstigst. Maar je zit all-in, dus als je op het resort blijft hoef je niks uit te geven 😅
Cash euro’s mee is sowieso wel handig. Personeel wil nog wel eens hun euromunten (fooi) omwisselen, bij jou, voor briefjes. En kun jij die munten weer als fooi gebruiken :)

Robin

Bericht door Robin » 22 mei 2025, 15:57

@Ron dank voor de feedback wordt gewaardeerd, het is (NIET!) Alanya Airport en in dit geval Antalya Airport(EDIT het is wél ANTALYA met Corendon :bag: ) blijkbaar, dus 1 UUR 45 min (125KM) las ik?

(Maar als ze elk gezelschap bij elk resort af moeten zetten, ja dat duurt even) ---> NVT want auto wordt gehuurd, afstand blijft wel 125km, ik zie een recht stuk weg. Maar da's anders dan Fuerteventura/GC vorige keren waar je met een half uurtje er was.

Ieder's perspectief/beleving is anders, wij gaan eind september, misschien iets minder 'schoolvakantie' massaal?

Ik hoorde m'n schoonzus erover die was begeistert(ander resort/hotel)

@Arthur ok dank!
Maar All In(clusive) betekent niet dat ik daar 24/7 blijf, auto huren moet ik nog regelen, maar hebben de tijd:)

Nu alvast even Düsseldorf Airport een parking op P3(daar nooit op die Airport geweest) '9 dagen' geboekt. €164,50 . Ik was €180 kwaijt voor de 'deur' op Eelde '8 dagen'....
Laatst gewijzigd door Robin op 22 mei 2025, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 mei 2025, 16:02

^^ beide best veel? Vorig jaar op Schiphol P3 14dgn 70EUR

Plaats reactie