[Wintertopic] BMW E30 325i Cup Racer

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 31 okt 2007, 23:24

Maak t maar en je hebt denk 100 e30 eigenaren die 100 euro betalen.

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 31 okt 2007, 23:42

Toevallig heb ik net een 325i in mijn garage staan (ook een witte :lol: ).
Zal morgen eens even kijken hoe je dat zou kunnen doen. Is natuurlijk ook leuk voor de mini.

Voor mijn begrip: De koele lucht wordt op de remklauw gedirigeerd door een soort trechter die vastzit aan de remklauw?

Heb je een plaatje van een set die erop zit?

Rob

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 31 okt 2007, 23:49

De lucht wordt dus tussen as en remklauw in 'gespoten'?:
[img:1296:972]http://www.hostdub.com/albums/MikeForge ... C00638.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.hostdub.com/albums/MikeForge ... .sized.jpg[/img]
Rob

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 31 okt 2007, 23:56

Ik denk dat ik even wacht tot we die rooie gestripped hebben, dan kan ik het namelijk gewoon buiten de auto doen, aan de losse veerpoot.

Rob

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 01 nov 2007, 00:20

Hmmm, hoe groot is groot genoeg?
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/in ... =1317_1320

32 tot 76mm. 102mm lijkt me wat overdreven. Ik zal binnenkort even kijken wat er tussen past.

Rob

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 nov 2007, 12:52

copy-paste msn:
Heej Rob, zou erg gaaf zijn als je van die brakeduct aansluitingen kon maken. Ik wil ze dan wel bestellen voor onze 325.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 01 nov 2007, 14:30

Zou dit legaal zijn bij de ZAC?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 nov 2007, 15:01

Dat zijn altijd discussiepunten. Als iedereen het voor <100 euro kan aanschaffen wel. Scheelt gewoon in de duurzaamheid van je remsysteem. Veel tijd zul je er niet mee winnen in de ZAC.

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 01 nov 2007, 15:15


Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 01 nov 2007, 15:17


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 nov 2007, 15:22

Lang leve de huidige dollarkoersen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 nov 2007, 15:58

Denk eerlijk gezegd niet dat het een voordeel of nadeel oplevert. Als je nu geen last van fading hebt in elk geval, hooguit gaan je blokken langer mee waardoor het een kostenbesparing op lange tijd is.

Normaal in de WTCC proberen ze met zo weinig mogelijk radiatoropening en remmenkoeling te rijden omdat dit een aerodynamisch voordeel heeft. Maar dat is een iets ander niveau :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 01 nov 2007, 16:27

Bij Bas destijds ook nog naar gevraagd toen er een E36 op de brug stond met zo'n setje. Werd door hun zelf niet gebruikt omdat het kwa remmen niets uit zou maken. Voor de levensduur van de remmerij maakte het niet uit. Het gaat niet langer mee maar het gaat net zo snel stuk... Dat begreep ik uit zijn woorden.

Stel dat je je in die uitspraak zou kunnen vinden, dan is weglaten een lichtere auto?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 nov 2007, 19:12

Dit soort gadgets hebben in sprintraces ook helemaal geen nut. Ze hebben nu tijdens lange afstandsraces. Het ligt ook aan de circuits. Rijd je 24 uur op Zolder, dan wil je volgens mij wel van deze dingen hebben. Daarom heeft het ook geen prioriteit, maar ik zou het gewoon willen hebben. Vind 't mooi en het lijkt me duurzamer.

Fading in de E30 komt echt niet voor. Dus daar is het niet voor bedoeld. Maar de (redelijk standaard) schijven worden wel gloeiend heet, ik denk dat ze dankzij brakeducts toch langer meegaan.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 01 nov 2007, 19:54

Ze zijn net vertrokken voor de 24 uurs van Oschersleben. Gisteren even snel onder de auto (ex ab e30) doorgelopen maar eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren dat ze daar wel onder zitten. Zal er nog wel eens onder duiken als ze terug zijn (tenzij dat niet meer mogelijk is omdat de remmen het begaven) :lol:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 01 nov 2007, 20:08

Ik heb persoonlijk goede ervaring met remkoeling in tegenstelling tot zonder remkoeling rijden. Op de e30 ook twee slangen zitten maar gewoon bevestigd aan de plaat achter de remschijven. Gat erin en vast maken.

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 01 nov 2007, 21:28

Die andere brakedukts uit america zijn veel simpler van opbouw... Dat is gewoon een ring in een plaat gelast. Dat is echt zo gedaan. Meteriaalkosten 5 euro per kant ofzo.. Je moet ze alleen TIG lassen.. Dat kan ik (nog) niet omdat ik geen TIG lasapparaat heb. Je moet alleen een aluminium plaat kopen, en wat buis in de goeie diameter (dezelfde als je ducts) Van karton de plaat maken, dan op aluminium overtekenen, uitknippen (of laser CNC laten snijden voor een klein bedrag) en het stuk buis erop lassen. Klaar.

Rob

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 nov 2007, 09:58

Tom944 schreef:Ik heb persoonlijk goede ervaring met remkoeling in tegenstelling tot zonder remkoeling rijden. Op de e30 ook twee slangen zitten maar gewoon bevestigd aan de plaat achter de remschijven. Gat erin en vast maken.
Dat is natuurlijk ook makkelijk.

@Rob: ga maar bakken, zou ik zeggen. :)

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 02 nov 2007, 10:20

Hoe groot wil je de buis nou hebben dan? Wat voor maat gebruiken ze normaal? Het moet natuurlijk ook op dat plastike ding aan de voorkant passen.

Welke diameter wordt daar meestal voor gebruikt?

Rob

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 nov 2007, 10:35

Voor de brakeduct inlets (goede benaming?) aan de voorzijde zijn voor de E30 standaard inzetstukken beschikbaar, die ook op straatauto's zaten. Echter heb ik het gewoon open en doe zoals de meeste raceauto's: gewoon die slang laten eindigen in dat gat, dan maakt de maatvoering daar ook niet uit. Er kan dus nog lucht omheen.

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 02 nov 2007, 11:46

Welke diameter heeft de slang dan? Die moet ik natuurlijk matchen aan de wielzijde.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 02 nov 2007, 11:58

Geen idee. Moeten we maar een keer uittesten. Ik denk iets van 8 cm doorsnee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo, maurizio en 3 gasten