[Wintertopic] BMW E30 325i Cup Racer
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Toevallig heb ik net een 325i in mijn garage staan (ook een witte
).
Zal morgen eens even kijken hoe je dat zou kunnen doen. Is natuurlijk ook leuk voor de mini.
Voor mijn begrip: De koele lucht wordt op de remklauw gedirigeerd door een soort trechter die vastzit aan de remklauw?
Heb je een plaatje van een set die erop zit?
Rob

Zal morgen eens even kijken hoe je dat zou kunnen doen. Is natuurlijk ook leuk voor de mini.
Voor mijn begrip: De koele lucht wordt op de remklauw gedirigeerd door een soort trechter die vastzit aan de remklauw?
Heb je een plaatje van een set die erop zit?
Rob
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
De lucht wordt dus tussen as en remklauw in 'gespoten'?:
[img:1296:972]http://www.hostdub.com/albums/MikeForge ... C00638.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.hostdub.com/albums/MikeForge ... .sized.jpg[/img]
Rob
[img:1296:972]http://www.hostdub.com/albums/MikeForge ... C00638.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.hostdub.com/albums/MikeForge ... .sized.jpg[/img]
Rob
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Hmmm, hoe groot is groot genoeg?
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/in ... =1317_1320
32 tot 76mm. 102mm lijkt me wat overdreven. Ik zal binnenkort even kijken wat er tussen past.
Rob
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/in ... =1317_1320
32 tot 76mm. 102mm lijkt me wat overdreven. Ik zal binnenkort even kijken wat er tussen past.
Rob
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Denk eerlijk gezegd niet dat het een voordeel of nadeel oplevert. Als je nu geen last van fading hebt in elk geval, hooguit gaan je blokken langer mee waardoor het een kostenbesparing op lange tijd is.
Normaal in de WTCC proberen ze met zo weinig mogelijk radiatoropening en remmenkoeling te rijden omdat dit een aerodynamisch voordeel heeft. Maar dat is een iets ander niveau
Normaal in de WTCC proberen ze met zo weinig mogelijk radiatoropening en remmenkoeling te rijden omdat dit een aerodynamisch voordeel heeft. Maar dat is een iets ander niveau

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Bij Bas destijds ook nog naar gevraagd toen er een E36 op de brug stond met zo'n setje. Werd door hun zelf niet gebruikt omdat het kwa remmen niets uit zou maken. Voor de levensduur van de remmerij maakte het niet uit. Het gaat niet langer mee maar het gaat net zo snel stuk... Dat begreep ik uit zijn woorden.
Stel dat je je in die uitspraak zou kunnen vinden, dan is weglaten een lichtere auto?
Stel dat je je in die uitspraak zou kunnen vinden, dan is weglaten een lichtere auto?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Dit soort gadgets hebben in sprintraces ook helemaal geen nut. Ze hebben nu tijdens lange afstandsraces. Het ligt ook aan de circuits. Rijd je 24 uur op Zolder, dan wil je volgens mij wel van deze dingen hebben. Daarom heeft het ook geen prioriteit, maar ik zou het gewoon willen hebben. Vind 't mooi en het lijkt me duurzamer.
Fading in de E30 komt echt niet voor. Dus daar is het niet voor bedoeld. Maar de (redelijk standaard) schijven worden wel gloeiend heet, ik denk dat ze dankzij brakeducts toch langer meegaan.
Fading in de E30 komt echt niet voor. Dus daar is het niet voor bedoeld. Maar de (redelijk standaard) schijven worden wel gloeiend heet, ik denk dat ze dankzij brakeducts toch langer meegaan.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ze zijn net vertrokken voor de 24 uurs van Oschersleben. Gisteren even snel onder de auto (ex ab e30) doorgelopen maar eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren dat ze daar wel onder zitten. Zal er nog wel eens onder duiken als ze terug zijn (tenzij dat niet meer mogelijk is omdat de remmen het begaven) 

- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Die andere brakedukts uit america zijn veel simpler van opbouw... Dat is gewoon een ring in een plaat gelast. Dat is echt zo gedaan. Meteriaalkosten 5 euro per kant ofzo.. Je moet ze alleen TIG lassen.. Dat kan ik (nog) niet omdat ik geen TIG lasapparaat heb. Je moet alleen een aluminium plaat kopen, en wat buis in de goeie diameter (dezelfde als je ducts) Van karton de plaat maken, dan op aluminium overtekenen, uitknippen (of laser CNC laten snijden voor een klein bedrag) en het stuk buis erop lassen. Klaar.
Rob
Rob
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Voor de brakeduct inlets (goede benaming?) aan de voorzijde zijn voor de E30 standaard inzetstukken beschikbaar, die ook op straatauto's zaten. Echter heb ik het gewoon open en doe zoals de meeste raceauto's: gewoon die slang laten eindigen in dat gat, dan maakt de maatvoering daar ook niet uit. Er kan dus nog lucht omheen.
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart