Enkel soms met veel lage zon in de auto, heb daarvoor ook naar tevredenheid een Ray-ban type geen idee hij had carbon pootjes en dat vond ik wel mooi passen bij auto gebruik

Een zonnebril speciaal voor autorijden bestaat niet. Maar bij het bovengenoemde merk zit je qua glazen wel goed, 9 vd 10 zijn mineraal en meekleurend gepolariseerd.Robin schreef: 10 mei 2025, 14:14 Schop.
Ik merk steeds dat ik tijdens autorijden en felle zon bij mij de zonneklep niet voldoende is. Ik ben niet zo van de zonnebrillen, de laatste kocht ik '20 jaar terug' ofzo.
Ik zoek dus een goede zonnebril voor autorijden(meer niet)
Ik had vroeger een Serengeti dacht ik?
Wat is nu een beetje kwaliteits zonnebril 'speciaal' voor autorijden?
Onze minerale glazen zijn gemaakt van optisch borosilicaatglas van Corning®.
Onze minerale glazen, gemaakt van borosilicaatglas, zijn 20% dunner en lichter dan standaard glazen. Dankzij het productieproces, dat normaal is voorbehouden aan corrigerende glazen van oogheelkundige kwaliteit, bieden deze glazen een ongeëvenaarde visuele scherpte en helderheid.
Elk paar minerale Serengeti® -brillenglazen is uniek: elk fotochromisch (meekleurend) brillenglas gaat door een met waterstof aangedreven koeloven, die de Spectral Control®-technologie activeert - met variërende temperaturen die de tint van het brillenglas bepalen.
Ze worden ook chemisch getemperd om kras- en schokbestendigheid te garanderen.
Om deze ongeëvenaarde visuele ervaring te perfectioneren, is de achterkant van het glas voorzien van een antireflecterende coating. Deze coating neutraliseert verstrooid licht en elimineert reflecterende schittering.
bartb schreef: 11 mei 2025, 14:40
Wel even goed om te weten is, is dat een head up display icm polarisatie filter minder goed zichtbaar is.
Dát!tomgtr schreef: 11 mei 2025, 20:27 Je kan gewoon volgas een tunnel in knallen zonder dat te donker is en tunnel uit meteen weer donkerder.
Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48bartb schreef: 11 mei 2025, 14:40
Wel even goed om te weten is, is dat een head up display icm polarisatie filter minder goed zichtbaar is.
Ja dat las ik ergens Bart idd!
Ik zou dus niet polarized moeten hebben? Want de rest vind ik niet zo belangrijk, maar vertekend HUD beeld wil ik niet.
Smeer die man gewoon een gouden Dita aan als die langskomt!bartb schreef: 12 mei 2025, 08:27Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48bartb schreef: 11 mei 2025, 14:40
Ik zou dus niet polarized moeten hebben? Want de rest vind ik niet zo belangrijk, maar vertekend HUD beeld wil ik niet.
Dan zijn jullie de gebroeders TowersPhilipoo schreef: 13 mei 2025, 11:40Smeer die man gewoon een gouden Dita aan als die langskomt!bartb schreef: 12 mei 2025, 08:27Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48
Exact!
Haha Dita, die meuk hoef ik niet.Philipoo schreef: 13 mei 2025, 11:40Smeer die man gewoon een gouden Dita aan als die langskomt!bartb schreef: 12 mei 2025, 08:27Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten