Enkel soms met veel lage zon in de auto, heb daarvoor ook naar tevredenheid een Ray-ban type geen idee hij had carbon pootjes en dat vond ik wel mooi passen bij auto gebruik
Ervaring met nieuwe lenzen?
- Martijn_bmw
Re: Ervaring met nieuwe lenzen?
Ik ben ook geen zonnebril drager.
Enkel soms met veel lage zon in de auto, heb daarvoor ook naar tevredenheid een Ray-ban type geen idee hij had carbon pootjes en dat vond ik wel mooi passen bij auto gebruik
- bartb
Een zonnebril speciaal voor autorijden bestaat niet. Maar bij het bovengenoemde merk zit je qua glazen wel goed, 9 vd 10 zijn mineraal en meekleurend gepolariseerd.Robin schreef: 10 mei 2025, 14:14 Schop.
Ik merk steeds dat ik tijdens autorijden en felle zon bij mij de zonneklep niet voldoende is. Ik ben niet zo van de zonnebrillen, de laatste kocht ik '20 jaar terug' ofzo.
Ik zoek dus een goede zonnebril voor autorijden(meer niet)
Ik had vroeger een Serengeti dacht ik?
Wat is nu een beetje kwaliteits zonnebril 'speciaal' voor autorijden?
Wel even goed om te weten is, is dat een head up display icm polarisatie filter minder goed zichtbaar is.
Mocht je dat niet erg vinden dan is het een aanrader om wel voor een gepolariseerd glas te kiezen, het verminderd namelijk wel de overige vervelende schitteringen. En is daardoor rustiger om doorheen te kijken.
Laatst gewijzigd door bartb op 11 mei 2025, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
^^ idd dat polarisatie filter was voor mij ook dé reden om voor een duurdere zonnebril te gaan ondanks weinig gebruik. Want voor auto’s rijden is dat wel echt een enorm verschil met goedkope glazen die dat filter niet hebben.
- JP
Toen David nog franchise was en in hartje Den Bosch zat, heb ik er een speciale roadview bril gekocht.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb al veel auto’s gehad maar qua zonnebrillen zit ik pas op 2
Eerste was een Ray-ban (beetje zo’n pilotenmodel, geloof ik) en die heb ik 12-13 jaar gehad. Begon te corroderen. Daarna heb ik tijdens een vakantie in Amerika (Florida) een Maui Jim gekocht, die heb ik nu al 24 jaar denk ik… Wil ook wel een ander, heb al verschillende modellen geprobeerd maar heb last van schitteringen in de binnenkant van de glazen als ik links of rechts kijk. Schijnt vaker voor te komen, dus nog steeds niks geschikts gevonden. Mss die Boyfriend Two eens bekijken of het wat is. Anders maar weer een jaartje met de Maui Jim (soort van Horatio Caine bril in latere seizoenen van CSI Miami
)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^Serengeti zou toch iets voor je kunnen zijn, de achterzijde heeft een anti refelcterende coating.
Ik ben er persoonlijk wel een liefhebber van, mn de bruine "Drivers Lens" al dan niet polariserend.
De optiek behoort tot de allerbeste, prettiger kijkend dan een Ray Ban (zelfs met de originele RB met Bausch en Lomb glazen, nu is het een Luxottica merk)
Serengeti;
Ik ben er persoonlijk wel een liefhebber van, mn de bruine "Drivers Lens" al dan niet polariserend.
De optiek behoort tot de allerbeste, prettiger kijkend dan een Ray Ban (zelfs met de originele RB met Bausch en Lomb glazen, nu is het een Luxottica merk)
Serengeti;
Onze minerale glazen zijn gemaakt van optisch borosilicaatglas van Corning®.
Onze minerale glazen, gemaakt van borosilicaatglas, zijn 20% dunner en lichter dan standaard glazen. Dankzij het productieproces, dat normaal is voorbehouden aan corrigerende glazen van oogheelkundige kwaliteit, bieden deze glazen een ongeëvenaarde visuele scherpte en helderheid.
Elk paar minerale Serengeti® -brillenglazen is uniek: elk fotochromisch (meekleurend) brillenglas gaat door een met waterstof aangedreven koeloven, die de Spectral Control®-technologie activeert - met variërende temperaturen die de tint van het brillenglas bepalen.
Ze worden ook chemisch getemperd om kras- en schokbestendigheid te garanderen.
Om deze ongeëvenaarde visuele ervaring te perfectioneren, is de achterkant van het glas voorzien van een antireflecterende coating. Deze coating neutraliseert verstrooid licht en elimineert reflecterende schittering.
- Joy
Uit ervaring kan ik ook bevestigen dat Serengeti erg fijne zonnebrillen maakt. Meest scherp en rustig beeld wat ik heb ervaren tov Ray-Ban etc.
- bartb
Nou Popma, wanneer kom je langs?:)
- tomgtr
Volgens mij lopen Maui Jim en Serengeti niet veel uit elkaar. Beide ontzettend goed, Maui Jim vaak iets minder oudbollig qua styling. Ik heb zowel Serengeti als Maui Jim en ook wat Ray Bans. Voor mij eigenlijk allemaal dikke prima. Kleuren zijn iets mooier kijkend door Maui Jim, Srengeti is vooral als er tunnels op route liggen fijn. Je kan gewoon volgas een tunnel in knallen zonder dat te donker is en tunnel uit meteen weer donkerder. Uit ervaring kan ik vertellen dat je op Maui Jims gewoon kan gaan zitten, niks aan de hand.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Op DE bank, Tom? 
- Martijn_bmw
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- tomgtr
F. Off!

-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
bartb schreef: 11 mei 2025, 14:40
Wel even goed om te weten is, is dat een head up display icm polarisatie filter minder goed zichtbaar is.
Ja dat las ik ergens Bart idd!
Ik zou dus niet polarized moeten hebben? Want de rest vind ik niet zo belangrijk, maar vertekend HUD beeld wil ik niet.
Dát!tomgtr schreef: 11 mei 2025, 20:27 Je kan gewoon volgas een tunnel in knallen zonder dat te donker is en tunnel uit meteen weer donkerder.
- bartb
Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48bartb schreef: 11 mei 2025, 14:40
Ik zou dus niet polarized moeten hebben? Want de rest vind ik niet zo belangrijk, maar vertekend HUD beeld wil ik niet.
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Serengeti is inderdaad top. Verder ook goede ervaringen met BRETT en Masunaga. BRETT positioneert zichzelf ook op het 'driving glasses' aspect.
- Philipoo
Smeer die man gewoon een gouden Dita aan als die langskomt!bartb schreef: 12 mei 2025, 08:27Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48bartb schreef: 11 mei 2025, 14:40
-
OnlineSabberjoch
- Auto: 981C S
Dan zijn jullie de gebroeders TowersPhilipoo schreef: 13 mei 2025, 11:40Smeer die man gewoon een gouden Dita aan als die langskomt!bartb schreef: 12 mei 2025, 08:27Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48
- Philipoo
Exact!
- bartb
Haha Dita, die meuk hoef ik niet.Philipoo schreef: 13 mei 2025, 11:40Smeer die man gewoon een gouden Dita aan als die langskomt!bartb schreef: 12 mei 2025, 08:27Klopt, dan pak je een ongepolariseerd glas. Heeft Serengeti ook in het assortiment, maar wel stukken minder.Robin schreef: 12 mei 2025, 07:48
- Philipoo