Met het mooie weer opkomst straks lekker rijden
de Racevijf, nu echt klaar?
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: de Racevijf, apk Goedgekeurd
Lekker Luco! 
- Martijn_bmw
Top!! GefeliciteerdLuco schreef: 13 mar 2025, 16:21 Yes, hij is goedgekeurd, vandaag eerst naar Goes om af te stellen, toen weer terug om af te melden, CO zat nu binnen de waarde.
Wel nog achtyer gekom,en dat die bij scherp naar rechts nog aanloopt, dus dat nog fixen.
En ineens op de terugweg gingen er meerder lampjes (knipper, gewoon en groot licht) op dash branden, ergens een draadje niet goed, ook fixen.
- LaurensM
Mooi werk! En nu rijden en genieten. Gefeliciteerd
- Martijn M
Mooi Luco! Fijn dat ie gekeurd is, kun je er eindelijk van genieten en rustig de eerste meters weer maken!
Precies op tijd voor het voorjaar!
Precies op tijd voor het voorjaar!
-
OnlineLuco
De eerste paar ritjes heb ik alleen met de vlakke bodem voor gedaan, eerst even kijken hoe dat ging, tot de 165 blijft de voorkant heel
, en na 500km alles nagetrokken, dus nu de bodem eronder gezet.
Kijken hoe dat gaat.
Kijken hoe dat gaat.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Komt er nog een shakedown op het circuit Luco?
-
OnlineLuco
Misschien, maar eigenlijk wil ik dan een set 17 inch met slicks hebben
, dus waarschijnlijk dit jaar niet.
-
Metchu
Gefeliciteerd luco!
-
OnlineLuco
Das lang geleden Metchu.
-
SlowCo
Mooi weer voor het zijspan, rij je daar ook nog weleens mee?
-
OnlineLuco
Veel te weinig, nu poetsen en schoonmaken voor taxatie woensdag samen met de vijf.
-
OnlineLuco
Taxatie is binnen, ben echt trots op mezelf dat de taxateur het een kwalitatief mooie en goede opgebouwde auto betrof, taxatiewaarde verbaasde mij enorm, maar goed de standaard gt turbo's wordeen ook steeds meer waard.
- Martijn_bmw
Dat is toch een mooie waardering voor al het werk! Gefeliciteerd 
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Djessey
Jammer dat je er zelf niet nog een keer meer over het circuit kan. Zou je eigenlijk wel moeten doen voordat je hem verkoopt!
-
OnlineLuco
Ik verwacht niet dat het storm loopt, staat alleen hier te koop, dus wie weet.Djessey schreef: 27 mei 2025, 16:19 Jammer dat je er zelf niet nog een keer meer over het circuit kan. Zou je eigenlijk wel moeten doen voordat je hem verkoopt!
-
OnlineLuco
de oude OMP stoel hoort eigenlijk bij de vijf omdat er geel in zit, maar helaas wordt de stoel steeds smaller en ging zeer doen.
Dus mezelf maar verwend met een nieuwe stoel en een helmbak, helaas alleen maar zwart, de helmbak is wel in een bijpassende kleur.
Dus mezelf maar verwend met een nieuwe stoel en een helmbak, helaas alleen maar zwart, de helmbak is wel in een bijpassende kleur.
-
SlowCo
-
OnlineLuco
Hij past precies, wel krap zon vijfje voor een moderne Fia stoel met oren.
-
OnlineLuco
Re: de Racevijf, Trail and error
Soms is dingen veranderen en weer aanpassen trail and error.
Om de vlakke bodem te maken moest de uitlaat weer vlak langs de originele tank, uitlaat ingepakt, tank bveschermd, peer keer stuk gereden en ging allemaal prima.
Gisteren met een aantal 5jes naar Meppen, en halverwege de heenweg tanken, loopt er ineens benzine onder de auto uit, vulslang lek ofzo, gewoon doorrijden, vaak ben je te bang.
Maar helaas bleef het lekken, toch door naar Meppen, niet teveel benzine erin, vaker tanken en weer veilig thuisgekomen.
Dus vandaag bodem eronderuit, lekken als een zeef, is gewoon de tank gesmolten door de uitlaat
Dus tank is er nu onderuit en dan maar een tank in de cabine aanschaffen.
Om de vlakke bodem te maken moest de uitlaat weer vlak langs de originele tank, uitlaat ingepakt, tank bveschermd, peer keer stuk gereden en ging allemaal prima.
Gisteren met een aantal 5jes naar Meppen, en halverwege de heenweg tanken, loopt er ineens benzine onder de auto uit, vulslang lek ofzo, gewoon doorrijden, vaak ben je te bang.
Maar helaas bleef het lekken, toch door naar Meppen, niet teveel benzine erin, vaker tanken en weer veilig thuisgekomen.
Dus vandaag bodem eronderuit, lekken als een zeef, is gewoon de tank gesmolten door de uitlaat
Dus tank is er nu onderuit en dan maar een tank in de cabine aanschaffen.
- Martijn_bmw
Wow dan heb je nog mazzel gehad.
Voor zelfde geld ontvlamde de benzine uit de tank op de hete uitlaat en brandde je auto af
moet je niet aan denken na zoveel werk erin gestopt te hebben.
Tank in auto lijkt me een prima veilige oplossing
Voor zelfde geld ontvlamde de benzine uit de tank op de hete uitlaat en brandde je auto af
Tank in auto lijkt me een prima veilige oplossing
-
OnlineLuco
Positieve noot was dat zelfs met de buitentemperatuur van zaterdag en nog met een afdekplaat voor de radiateur, de temperaturen van olie en water niet boven de 87 graden uitkwamen, afdekplaat kan dus nog groter.
Twijfel wel heel erg of ik er een fia cell met alu bak in zet of een alu tank (geen fia keur) maar scheelt toch zon 700 euro en fia keur is maar 5 jaar geldig.
Twijfel wel heel erg of ik er een fia cell met alu bak in zet of een alu tank (geen fia keur) maar scheelt toch zon 700 euro en fia keur is maar 5 jaar geldig.
-
Arstey
Als je zelf de FIA-keur de eerste 5jaar hoogst waarschijnlijk niet nodig hebt zou ik eentje zonder plaatsen...
De investering voor 1 met keur is dan voor een latere koper die er wel competitie wil me rijden.
De investering voor 1 met keur is dan voor een latere koper die er wel competitie wil me rijden.
-
Emiel
Fijn zonder keur Luco. Tenzij je echt zeker weet dat je gaat racen, anders is het evt. voor de volgende eigenaar.
- Ignition62
- Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Wat enorm zonde dat die te koop is net nadat die 'klaar' is, ik zou er op z'n minst nog even mee de baan op gaan idd !
Maar jeetje dat is wel even schrikken zeg !!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, voor het zelfde geld had je samen met de taxatiewaarde even de verzekering kunnen bellen
Ik zou zelf ook voor eentje gaan zonder Fia keur, of is de rest van de auto wel opgebouwd volgens alle Fia regeltjes ?
Dan is het natuurlijk wel een overweging, mocht je er ook echt competitie mee gaan rijden natuurlijk.
Maar jeetje dat is wel even schrikken zeg !!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, voor het zelfde geld had je samen met de taxatiewaarde even de verzekering kunnen bellen
Ik zou zelf ook voor eentje gaan zonder Fia keur, of is de rest van de auto wel opgebouwd volgens alle Fia regeltjes ?
Dan is het natuurlijk wel een overweging, mocht je er ook echt competitie mee gaan rijden natuurlijk.