EV auto's (elektrische)
-
Re: EV auto's (elektrische)
Vast wel.. of niet. Tijd voor een poll!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik doelde op wat Martijn zei dat grotere bedrijven jou toch wel ‘ dwingen’ EV te blijven rijden om de bekende redenen
Ik ben ook bang dat we de kant van wat Wimo zegt uitgaan… nog duurder alles, nouja met een wat rechtser geluid in vele EU landen hoop ik toch dat het wat minder idioot gaat wat dat betreft…
Ben heel blij met de 3 Pitter van de missus;-)
https://www.nu.nl/nujij/6350273/overwee ... appen.html
Ik ben ook bang dat we de kant van wat Wimo zegt uitgaan… nog duurder alles, nouja met een wat rechtser geluid in vele EU landen hoop ik toch dat het wat minder idioot gaat wat dat betreft…
Ben heel blij met de 3 Pitter van de missus;-)
https://www.nu.nl/nujij/6350273/overwee ... appen.html
-
Wimo schreef: 24 mar 2025, 11:47 En dan verhogen we de accijnzen op benzine en diesel met 300%. Opgelost.
Gaat hard zo...Als het kabinet de regeling niet verlengt, schiet de literprijs benzine op 1 januari met 25,8 cent omhoog, meldde minister Barry Madlener (PVV, Verkeer) deze week. Die nieuwe berekeningen zorgen voor kopzorgen in de coalitie: terugdraaien kost namelijk 1,6 miljard euro.
En de minister schetste een nog somberder vergezicht: in 2027 en 2030 gaan de prijzen nóg twee sprongen maken, omdat er dan Europese regels veranderen waardoor oliebedrijven de prijzen nog verder omhoog gaan doen. Bij elkaar opgeteld zou een liter benzine daardoor de komende jaren met bijna 50 cent kunnen stijgen, alleen maar door stijgende belastingen.
- JP
Alles wordt wel duurder maar we kunnen niet zeggen dat dat belastinggeld niet verstandig gebruikt wordt 

-
Goed voor de concurrentiepositie van Nederland.
Goed bezig
Goed bezig

-
Top dit land! Trots op!
-
Jaartje later, inmiddels zitten voorraad auto's met het 98kwh accupakket onder de 45.000,- inclusief correctie van de fiscale waarde.Luco schreef: 06 apr 2024, 20:21Naamloze basisuitvoeringBMWDennis schreef: 06 apr 2024, 19:31April 2023Kadett schreef: 06 apr 2024, 19:09 Over welke bedragen praten we met prijsverlaging van die M3/Buzz/Mustang? 5k?
De vanafprijs van de Ford Mustang Mach-E daalt met ruim €4.000 tot €53.900. Voor dat bedrag krijg je de Ford Mustang Mach-E in naamloze basisuitvoering, met de bekende 75-kWh accu en de 269 pk sterke elektromotor
Februari 2024:
"De Ford Mustang Mach-E Standard Range RWD met 72,6-kWh accu wisselt nu vanaf €46.300 van eigenaar."dus na die 4 k verlaging was de mijne met 3 k aan opties nog goedkoper.
Als je die opties nu toevoegt aan de standaard rdw die ik ook heb zit je dus op 49300.
Toen ik hem bestelde was die 51 nog wat
- Luco
Kijk ook even naar de huidige leaseprijsBMWDennis schreef: 03 apr 2025, 20:20Jaartje later, inmiddels zitten voorraad auto's met het 98kwh accupakket onder de 45.000,- inclusief correctie van de fiscale waarde.Luco schreef: 06 apr 2024, 20:21Naamloze basisuitvoeringBMWDennis schreef: 06 apr 2024, 19:31
April 2023
De vanafprijs van de Ford Mustang Mach-E daalt met ruim €4.000 tot €53.900. Voor dat bedrag krijg je de Ford Mustang Mach-E in naamloze basisuitvoering, met de bekende 75-kWh accu en de 269 pk sterke elektromotor
Februari 2024:
"De Ford Mustang Mach-E Standard Range RWD met 72,6-kWh accu wisselt nu vanaf €46.300 van eigenaar."dus na die 4 k verlaging was de mijne met 3 k aan opties nog goedkoper.
Als je die opties nu toevoegt aan de standaard rdw die ik ook heb zit je dus op 49300.
Toen ik hem bestelde was die 51 nog wat

-
Beetje zoals de Carver toch?
https://www.ad.nl/auto/nieuw-nederlands ... ~afe991be/
-130kmh top
-tot 350km range
-600kg(Yeah MRB)
-passen weinig spulletjes in
-Je hebt ook van die snelwegscooters met een 'dak' of twee wielen vóór, wordt dat goed verkocht?
Top of Flop?
https://www.ad.nl/auto/nieuw-nederlands ... ~afe991be/
-130kmh top
-tot 350km range
-600kg(Yeah MRB)
-passen weinig spulletjes in
-Je hebt ook van die snelwegscooters met een 'dak' of twee wielen vóór, wordt dat goed verkocht?
Top of Flop?
- Daan
Afgelopen 4 weken een 2025 Taycan te leen gehad van de dealer. In feite de instapper met RWD en 435pk, hoewel wel lekker aangekleed. Viel me zeker niet tegen. Stuurt voor zo’n gevaarte ook bijzonder strak.
Nu heb ik natuurlijk niet alle EVs gereden, maar ik vind b.v. de kalibratie van het rempedaal, met name de wisselwerking tussen regenereren en daadwerkelijk remmen, erg goed werken. Niet eerder zo meegemaakt. En die 435pk is eigenlijk ook gewoon genoeg voor de dagelijkse kilometers. Er is veel gesproken over (het nut van-) de twee-bak waar Porsche in de Taycan voor gekozen heeft. Maar ik vind het op de één of andere manier wel wat toevoegen aan de rijervaring. Bij normaal rijden merk je er overigens niets van. Enkel bij stevig optrekken komt dat naar voren. Nu zal Porsche er uiteraard een andere reden voor hebben gehad om hiervoor te kiezen. Las trouwens laatst dat Mercedes dit ook toepast in een nieuw EV model?
De ‘tech’ aan boord is ok. Blijf BMW wel iets beter vinden op dit vlak. Zo’n extra display voor de passagier vind ik echt onzin, zou ik nooit aanvinken. Touchpad/display in de middenconsole wel grappig, maar geef mij maar een ‘ouderwetse’ i-drive knop. HD Matrix koplampen zijn wel super, echt mooi om automatisch te zien werken in de avond op het wegdek. Ovale Digi-dash ook mooi gedaan, past prima in de Taycan. Ook wel in de 911, maar dan had de mechanische toerenteller eigenlijk wel gehandhaafd moeten blijven in de 992.2.
Het enige waar ik niet aan kon wennen was de instap. Je hebt een relatief kleine deuropening en de stoelen staan door de brede dorpels best ‘ver’ in de auto. Echt een dealbreker voor mij als ik voor een dergelijke auto in de markt zou zijn. Maar qua (EV-) rijden niets mis mee IMHO.
Nu heb ik natuurlijk niet alle EVs gereden, maar ik vind b.v. de kalibratie van het rempedaal, met name de wisselwerking tussen regenereren en daadwerkelijk remmen, erg goed werken. Niet eerder zo meegemaakt. En die 435pk is eigenlijk ook gewoon genoeg voor de dagelijkse kilometers. Er is veel gesproken over (het nut van-) de twee-bak waar Porsche in de Taycan voor gekozen heeft. Maar ik vind het op de één of andere manier wel wat toevoegen aan de rijervaring. Bij normaal rijden merk je er overigens niets van. Enkel bij stevig optrekken komt dat naar voren. Nu zal Porsche er uiteraard een andere reden voor hebben gehad om hiervoor te kiezen. Las trouwens laatst dat Mercedes dit ook toepast in een nieuw EV model?
De ‘tech’ aan boord is ok. Blijf BMW wel iets beter vinden op dit vlak. Zo’n extra display voor de passagier vind ik echt onzin, zou ik nooit aanvinken. Touchpad/display in de middenconsole wel grappig, maar geef mij maar een ‘ouderwetse’ i-drive knop. HD Matrix koplampen zijn wel super, echt mooi om automatisch te zien werken in de avond op het wegdek. Ovale Digi-dash ook mooi gedaan, past prima in de Taycan. Ook wel in de 911, maar dan had de mechanische toerenteller eigenlijk wel gehandhaafd moeten blijven in de 992.2.
Het enige waar ik niet aan kon wennen was de instap. Je hebt een relatief kleine deuropening en de stoelen staan door de brede dorpels best ‘ver’ in de auto. Echt een dealbreker voor mij als ik voor een dergelijke auto in de markt zou zijn. Maar qua (EV-) rijden niets mis mee IMHO.
-
Ik herken de punten.. auto is ook vrij krap van binnen. Erg jammer want het blijft in mijn ogen veruit de mooiste EV. De nieuwe turbo S is met 900 pk ook serieus leuk..
- Arthur
- Auto: Nr.51
Oh, en die 900pk is eigenlijk ook gewoon genoeg voor de dagelijkse kilometers 

- Martijn_bmw
Net aan hoorArthur schreef: 11 apr 2025, 10:19 Oh, en die 900pk is eigenlijk ook gewoon genoeg voor de dagelijkse kilometers![]()

- Luco
900 pk maar, wat een prutsers.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Elke auto wordt beter van 100pk extra, volgens een aantal wijze DF'ers 

-
Da's eigenlijk 'n feit(je) inderdaad, maar die 900pk is broodnodig met 2100kg +Richardt. schreef: 11 apr 2025, 11:14 Elke auto wordt beter van 100pk extra, volgens een aantal wijze DF'ers![]()
-
Precies !
- Daan
Ik had een 900pk leenauto ook zeker niet afgewezen hoor. 
-
900pk heb je wel nodig!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nou en of!
Daarom de Twingo eruit getrapt, die haalde dat net niet en viel derhalve dus tegen.
Daarom de Twingo eruit getrapt, die haalde dat net niet en viel derhalve dus tegen.
-
Je moet een beetje met het verkeer mee kunnen hè?
Moet zeggen dat ik nu met 600pk echt vaak vind dat het niet echt veel is. Komt door de keuze een hoop pk’s achter een boost knop te verstoppen. Zit niet echt in m’n systeem, zie het bij meer auto’s.
Geloof dat zo’n snelle Taycan ook iets van 700pk standaard heeft en de rest via “launchcontrol” en “push-to-pas” erbij komen?
Moet zeggen dat ik nu met 600pk echt vaak vind dat het niet echt veel is. Komt door de keuze een hoop pk’s achter een boost knop te verstoppen. Zit niet echt in m’n systeem, zie het bij meer auto’s.
Geloof dat zo’n snelle Taycan ook iets van 700pk standaard heeft en de rest via “launchcontrol” en “push-to-pas” erbij komen?
-
Zou die een rondje Ring overleven? Of is de accu halverwege leeg?
-
Tracklimits bij 5min42s
Natuurlijk indrukwekkend, maar zo'n 1 persoons ding, het is letterlijk allemaal zo beperkt.
Die R24 F1 was 21 jaar terug, een beetje huidige F1 of zo'n LMH zou die het niet redden tegen dit? En ja dat zijn pro racewagens weet ik ook.
Die ook '50 laps' of tot aan 24h voluit meekunnen. Dit natuurlijk nooit.

Natuurlijk indrukwekkend, maar zo'n 1 persoons ding, het is letterlijk allemaal zo beperkt.
Die R24 F1 was 21 jaar terug, een beetje huidige F1 of zo'n LMH zou die het niet redden tegen dit? En ja dat zijn pro racewagens weet ik ook.
Die ook '50 laps' of tot aan 24h voluit meekunnen. Dit natuurlijk nooit.
-
Jep 900+ met knopje ~700 standaard. Beetje flauw.. er zijn overigens oplossing voor maar daarna is je garantie wegzegmaarboris schreef: 11 apr 2025, 22:03 Je moet een beetje met het verkeer mee kunnen hè?