Klein half jaartje verder, en niet enorm veel veranderd!
Bram's Twingo is er nog steeds, nog altijd mijn woon/werk en boodschappenwagentje. Staat wel op de nominatie om ergens dit jaar vervangen te worden, alleen zou nog niet weten wat. Zo'n goedkoop hokje bevalt me ergens ook wel weer. Weinig zin om voor een paar km iets te halen waar ik flink op ga afschrijven.
De 981 is weggeweest voor groot onderhoud eind vorig jaar. PDK was aan de beurt voor spoelen, bougies en reguliere grote beurt.
Gelukkig ingecalculeerd want dat zijn iets andere bedragen dan wat ik bij de GT86 gepresenteerd kreeg.
Moest nog een winterset komen, niet dat er in de wintermaanden veel mee wordt gereden. Eigenlijk puur zodat ik de zomerwielen de pekel bespaar, diamond cut en pekel is gegarandeerd ellende.
Kwam gunstig een set Motec's tegen. Ik heb een hekel aan zwarte wielen, maar toch al mijn 4e auto op rij waar zwarte wielen onder zitten.
Al vanaf het begin geroepen dat er misschien een X73 sportonderstel onder moet, want hij staat toch vrij hoog op de poten.
Gelijk voor onderhoud ook een offerte daarvoor aangevraagd en besteld. Echter vanaf november tot begin maart gewacht tot de set daadwerkelijk geleverd is. Zit er inmiddels een weekje onder en bevalt erg goed. Auto is niet extreem laag, maar een goeie 2cm lager dan standaard. Tevens stevigere swaybars waardoor hij net even wat vlakker ligt. Ook merkbaar dat hij op de grens nu eerder naar overstuur neigt, waar het voorheen ging drukken over de vooras. Een stuk leuker dus!
Laatste onderdeel is er vorige week op gekomen. Omdat de Cayman geen optionele sportuitlaat heeft is het echt een ontzettend stille auto. Prima voor dagelijks, maar het geeft net geen speciaal gevoel. Kwam gebruik een setj Fabspeed headers tegen, dus dat maar geprobeerd.
Ongekend wat een verschil! Koude start is vrij luid, maar daarna wordt hij vrij rustig. Stationair en onder lage last niet veel luider dan origineel, maar onder vollast is het bovenin echt een schreeuwer
Verder gaat er weinig meer gebeuren, er is een setje spacers besteld voor de zomerwielen, omdat die toch wel echt ver naar binnen vallen. En voor de rest heb ik mezelf (en mijn betere helft

) beloofd dat ik er af blijf!