Tijdje geleden deze ibiza gekocht..zie voorsteltopic.
De vorige eigenaar was er zeker netjes op geweest maar was meer een 'low and show'auto terwijl ik er toch echt een tracktool van wou maken.
Als eerste de set imitatie(?)bbs velgen eraf gehaald en de Ats dtm velgen gemonteerd met 205/45-17 nankang semi slicks wat niet bleek te passen.Wou wat meer wang hebben voor op het circuit maar dat liep dus ongeveer overal aan,dus 205/40-17 nankang gemonteerd en dat past helemaal lekker.
De goedkope schroefset een flink stuk omhoog gedaan en staat nu nog iets te laag maar het is wel ok,nog ff een keertje op zandvoort testen denk ik.
Recentelijk het halve interieur er uit gesloopt vanwege een tripje naar de nurnburgring.
1 rondje kunnen doen op een natte baan en zoals verwacht was dat een hele ervaring met een auto die redelijk stijf is en ik ook nog niet heel gewend aan dat ding ben.
Genoeg plannen nog is alleen ff kijken waar ik zin in heb

4 punts kooi en kuipjes komen er nog zeker in,remmen kunnen ook wel beter al zitten er al brembo klauwen op.
Het blijft een oudere auto dus er zijn zeker ook dingen die gemaakt moeten worden of aangepast moeten worden.
Chip past niet bij de mods die aan de motor zijn gebeurd dus echt super rijd hij niet.
Zit nu weer met een obd storing dus moet ik effe naar kijken..
Radio is er mee gestopt,boeit mij niet het jammere is alleen dat het een hele unit is met de verwarming en fan en airco erin.
Moet ik ook fff tijd insteken,kan zoiets zijn als een zekering terwijl er wel spanning op dat ding staat volgens mij.
Dus ja schijnen typische ibiza kwalen te zijn en ik heb er dus ook zo 1.
Het blijft een 2de auto,dus als ik hem een beetje zat ben of zin in een kachel of airco is pak ik de volvo.