Volkswagen Phaeton - 6.0 48V W12 420pk

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom

Bericht door Tom » 31 okt 2007, 21:54

Audi6 schreef: En het ligt natuurlijk ook niet aan het Volkswagen merkteken. Per slot van rekening is een Bugatti Veyron uiteindelijk ook een Volkswagen...
Die vergelijking gaat niet helemaal op. Bugatti en ook Bentley zijn wel twee merken met een flinke berg historie. En een Bugatti koop je niet bij de lokale VW dealer tussen de Lupo's en bluemotion Passat's. Sterker nog, als VW deze auto had verkocht onder een apart merk was het wel gelukt denk ik (zie kunstje van Toyota/Lexus).

RVV

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 22:00

Wat is er zo dik aan een Rolex? Klasiekers die al 50 jaar hetzelfde zijn gebleven.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 okt 2007, 22:50

Pescatore schreef:
Niels schreef:Ach een Touareg gaat als warme broodje dus inferieur valt wel mee denk ik :wink:
Ik vind het een beetje dubbel, dat 'inferieur'. Als men het over de Golf-klasse heeft dan wordt deze VW altijd als de 'top' gezien; goede materialen, veel motorkeuzes en geheel naar eigen smaak samen te stellen. De kenmerken van wat marketingmensen graag "premium" noemen. Zodra je echter wat verder komt in je carrière komt het voor dat je bóven het Golf/Passat segment mag gaan leasen; daar heeft VW dus eigenlijk niets. Want dan zou de VW-rijder 'opeens' zijn merk inferieur vinden? Wat is er dan gebeurd met het 'premium'-gevoel? :roll:
Ik vind het inferieur niet dubbel ik vind het onterecht. Een Touareg of een Pheaton is gewoon premium ondanks dat er een VW badge op zit. De klassen eronder schurken zeer dicht tegen het premium aan ook qua prijs.

Dat de Pheaton in NL niet aanslaat daar ligt VW niet wakker van. Het ontwerp is gericht op de US en dat ie daar ook niet aanslaat doet financieel zeer :wink:

allen

Bericht door allen » 31 okt 2007, 23:04

Ik weet niet of ik wel of geen smaak heb maar het allerlaatste model S klasse vind ik om te kotsen met die stomme wielkastbubbels. S-klasse is leuk. Een W116 dan.

Die Pheaton mag dan wel een Volkswagen zijn maar als de bijtelling morgen afgeschaft wordt koop ik direct een donkerblauwe voor de zaak. Imho mooier dan welke 7 serie, S-klasse, LS460, you name it. 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 okt 2007, 23:10

Allen heeft het door 8) Zo'n dikke Passat wordt mooier naar mate je em beter bekijkt. Toen het ding uitkwam had niemand bij onze VW dealer er een goed woord voor over. Helemaal omdat daar die briljante A8 was maar naar verloop van tijd nam het aandeel pro A8 gestaag af en nam het pro Pheaton gestaag toe. Het is echt een topper :!:

W116 :roll: ik zou voor de W126 gaan 8)

Brava

Bericht door Brava » 31 okt 2007, 23:14

allen

Bericht door allen » 31 okt 2007, 23:27

Dan weet je nu waarom er zo weinig van verkocht worden:
"Sorry meneer, wij begrijpen niet wat u wilt kopen?" :lol:

Noem dat ding dan gewoon Passat Plus ofzo. Had ik hem nog gewild.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 23:34

lol @ laatste twee posts :)

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2007, 00:02

Audi6 schreef:
Rico v Velzen schreef:Wat is er zo dik aan een Rolex? Klassiekers die al 50 jaar hetzelfde zijn gebleven.
De vormgeving van Rolex bleef inderdaad redelijk constant in de loop der jaren. Maar zie jij geen stijlverschillen tussen Rolex en Patek Philippe?

Als ik Rolex intik op Google zie ik een serie horloges met dikke kasten en stalen of gouden schakelbanden. Als ik Patek Philippe intik, zie ik een serie klassieke horloges met leren bandjes... Ik vind het stijlverschil nogal groot. Patek zit meer in de hoek "saai en simpel" en Rolex zit meer in de hoek "dikke klokken". Ik zie hier zeker een analogie met een Phaeton (saaie (maar dus prachtige) en simpele vormgeving) en een Mercedes S-klasse (vindt Jan en Alleman, ook de mensen zonder smaak, een "díkke bak"). Als het om horloges gaat, zullen mensen zonder smaak mijns inziens eerder voor een Rolex gaan dan voor een PF, simpelweg omdat de horloges van Patek té simpel zijn voor de simpelen van geest.
Snap je punt wel, maar google is natuurlijk geen graadmeter.

En termen smaak als gebruiken vind ik persoonlijk een beetje "smaakloos", jouw smaak is niet mijn smaak (mischien ook wel, maar dat is niet relevant) Ik ben van mening dan het begrip smaak niet misbruikt kan en mag worden om je eigen voorkeur te prefereren boven iemand anders zijn voorkeur.

Tuurlijk is het al snel "vaut" als je iemand, zonnebank gebruind in een hawai shirt met jaren 80 RayBan met een gouden Rolex Dayotona met briljantjes op de wijzerplaat uit een Mercedes S klasse met 20 inch pimp my ride velgen ziet stappen op de boulevard van Zandvoort..

Maar een nette S klasse in zilvergrijs op 18 inch is net zo min smaakloos als een Rolex Explorer.

Alles heeft met houding en attitude te maken van de koper.

Als die DIT koopt, zullen de kaarten opnieuw geschud moeten worden :wink:
[img:600:400]http://www.vwvortex.com/artman/uploads/ ... 00_002.jpg[/img]

[img:509:382]http://www.thewatchguru.co.uk/Largewatc ... 0Bling.jpg[/img]

Plaats reactie