MartijnGizmo schreef: 17 jan 2025, 20:13 Nee joh, iedere tuningboy met een gechipte Einser heeft M140i-look met Alipoviç-sierstukken...![]()

Mooie prestatie! En looks zo Martijn

MartijnGizmo schreef: 17 jan 2025, 20:13 Nee joh, iedere tuningboy met een gechipte Einser heeft M140i-look met Alipoviç-sierstukken...![]()
Ik heb 100-150 gedaan met m'n 2008 1.2 16V Twingo.
Zo te zien ongeveer 0,8sec met RWD.MartijnGizmo schreef: 17 jan 2025, 13:24Standaard turbo is maar een kleintje hè, en boven de 100 xDrive alleen maar nadeel ivm extra gewicht. Scheelt geloof ik 0,2 s met een achterwielaandrijver.Robin schreef: 17 jan 2025, 12:53 Héél vlot Martijn 3.25s 0-100, maarja Xdrive werkt!
100-200 kan veel sneller, maar moet je meer vermogen/koppel hebben:)
Ik zat op 7.19
100-160 in 3.76 als snelste dus dat lijkt wel op mekaar:)
En 80-120 ook iets van 1.8 ofzo. Moet niet te warm zijn droge baan, vocht in de lucht.
Maar geen aanpassingen behalve gewoon Ultimate 98, Michelin PS4S standaard maat. MHD Stage 2.
@Arjan. Klap die platte kever even 0-300 ofzo:)
Launch control heb ik uitgezet, dan issie sneller. Koppelomvormer 'opladen' tot 2800rpm en dan bij 5500rpm al 1>2 en 2>3, de rest op 6000rpm. Met 225 rondom beetje wielspin op de achteras, maar dan kunnen de krachten tenminste ergens heen.veejay schreef: 17 jan 2025, 13:04 3.25 is echt snel! Knap hoor.
Ik zou zelf bang zijn iets te slopen (met launch control) in de x-drive systeem met zoveel extra vermogen op een stock aandrijflijn. De motor en versnellingensbak kan het wel aan denk ik, maar de rest?
Toch zie ik heb ook bij de mannen met dikke turbo's etc verrassend lang goed gaan, soms een kapotte aandrijfas en heel enkele keer een gewokkelde cardanas met echt serieuze vermogens (700+pk) en veel grip (dragstrip). Maak me er zelf weinig zorgen, staande start met vol vermogen doe ik in de praktijk misschien eens in de twee maanden? Rest van de tijd lekker met verkeer mee hobbelen met max snelheid + de BTW, kan een B58 gelukkig ook erg goed.
Bij deze ook de lijst maar even geupdate
Grappig ik vroeg mijzelf idd dat ook af. Wellicht leuk eens te testen door iemand. Een run doen moet 2 man direct daarna zelfde run met 1 persoon en zien of/wat het verschil is.veejay schreef: 28 jan 2025, 23:58 Gefeliciteerd met de 1e plek! Hoeveel km heeft de motor gelopen?
In het algemeen vraag ik me af of het nu zoveel scheelt of er 1 persoon of 2 personen in een 100-200 sprint meedoen. Volgens mij is gewicht minder relevant dan bijvoorbeeld cw waarde. Wel grappig dat iedereen het er netjes bij vermeld.
Het verschil in 100-200 km/u tijd tussen rijden met één of twee personen hangt grotendeels af van de vermogens-gewichtsverhouding. In mijn F10 M5 heb ik dit getest, en het verschil bedraagt ongeveer 0,1 tot 0,2 seconden. Dit komt door het extra gewicht, dat de pk/kg-verhouding iets verslechtert.Martijn_bmw schreef: 29 jan 2025, 03:07 Grappig ik vroeg mijzelf idd dat ook af. Wellicht leuk eens te testen door iemand. Een run doen moet 2 man direct daarna zelfde run met 1
Toevallig hier ook een b58 met 360pk maar dan de beter gestroomlijnde 4 serie cabrio, deze komt uit op ~12,5 (1 persoon, volslankMartijn_bmw schreef: 29 jan 2025, 03:07
BMW X3 M40i (360 pk, 2 personen): 14.4 sec
BMW X4 M40i (360 pk, 2 personen): 14.8 sec
Ja, inderdaad. Kan ook zomaar 0,1-0,3 sec schelen is mijn ervaring.sitechris schreef: 29 jan 2025, 11:20 ....want het is niet zo dat je met een auto altijd dezelfde score haalt. Dat verschilt ook per keer.
Klopt helemaal en op de 100-200km/h is het inderdaad meer de CW-waarde die een duit in het zakje doet en niet zozeer 100 of 200kg. meer gewicht......hoe harder je rijdt, des te minder het gewicht mee gaat tellen.sitechris schreef: 29 jan 2025, 11:20 Verschil tussen 1 en 2 personen heb ik wel eens paar keer gemeten. Zit tussen 0.1 en 0.3 seconde vaak. Afhankelijk van veel factoren. En ook lastig om te bepalen, want het is niet zo dat je met een auto altijd dezelfde score haalt. Dat verschilt ook per keer.
Gebruikers op dit forum: jos_br, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 9 gasten