Lijkt me een super reismetgezel!
update 12 sept: 6 mnd in de i3S
- Godspeed
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Gaaf man, die 992T! Maar ook de Cayenne mag er zijn
Lijkt me een super reismetgezel!
Lijkt me een super reismetgezel!
-
mark323ti
- Berichten: 1591
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Verbruikt lijkt mij netjes. Ik verbruik met mijn Tiguan 1.5tsi 1 op 10. Dat maakt feitelijk niets uit. Wel de kantekening dat ik veel korte stukjes rij en jij wat meer langere stukken zo te lezen.
Om bepaalde massa een bepaalde snelheid te geven heb je nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid energie voor nodig. Dan maakt de motor die erin ligt echt nauwelijks verschil.
Paar dagen 992 mee maakt de wat hogere kosten van de beurt ruimschoots goed.
Hebben ze bij Porsche andere tarieven voor de wat oudere modellen?
Ik hoorde dat uurloon bij Porsche >200 ex btw ligt.
Ik betaal zelf bij Vagtechniek nu 90 ex btw.
Om bepaalde massa een bepaalde snelheid te geven heb je nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid energie voor nodig. Dan maakt de motor die erin ligt echt nauwelijks verschil.
Paar dagen 992 mee maakt de wat hogere kosten van de beurt ruimschoots goed.
Hebben ze bij Porsche andere tarieven voor de wat oudere modellen?
Ik hoorde dat uurloon bij Porsche >200 ex btw ligt.
Ik betaal zelf bij Vagtechniek nu 90 ex btw.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6818
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Groningen is Century toch?
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Ik heb hogere rekeningen gehad met BMW en dan rij je Porsche.
- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
@sabberjoch: een 911 is ook niet de standaard vervang-auto bij PCG, maar ik kreeg hem oa mee omdat de Taycans op waren en omdat "mijn" service-adviseur me het wel gunde. Voorheen wel eens een zgan A3 & Q5 meegekregen bij PCG dus mij hoor je niet klagen.
Ze hebben inderdaad wel Classic-tarieven bij Porsche zowel voor de serviceprijzen als de uurtarieven, maar zo oud is mijn Cayenne ook weer niet dat hij daarvoor in aanmerking komt
. Geen idee wat het exacte tarief is, maar heb inderdaad ook wel eens >200€ ex BTW gehoord. Oh ja, hij wordt na de beurt ook nog eens netjes met de hand gewassen en uitgezogen
.
Ze hebben inderdaad wel Classic-tarieven bij Porsche zowel voor de serviceprijzen als de uurtarieven, maar zo oud is mijn Cayenne ook weer niet dat hij daarvoor in aanmerking komt
- Eeuwe
- Berichten: 5026
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
Goed verhaal Paskal, verassend hoe 'goedkoop' (relatief natuurlijk) het onderhoud is!
Yes, poepdealer. Weet niet hoe ze met Porsche zijn maar met mijn Audi's geen denderende ervaringen met ze opgedaan. Misschien is het bij Porsche beter maar als inwoner van de stad Groningen zou ik mijn Porsche liever naar Gelderland of Twente brengen. Eventueel Amsterdam, maar die ken ik verder niet. Zo lang het maar geen Groningen/Century is.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28983
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Januari '25: twee jaar met de Cayenne
^^ apart ik heb voor MDV 3x een Audi gekocht bij Century Groningen vanwege de enorm goede ervaring met verkoper daar de eerste keer en dus ook nummer 2 en 3 daar gehaald. Goede auto’s, heel behulpzaam, goede prijzen zowel aankoop als inruil…
- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
update van de rest
In navolging van de update van de Cayenne hieronder in het kort wat updates van de andere autootjes:
MX-5:
Inmiddels 13 jaar in bezit, maar met de komst van de Z4 wordt de MX-5 nog minder gebruikt. Afgelopen jaar nog geen 1.500 km gereden, maar het is zoals altijd: starten en rijden. Onderhoud bestond uit een APK-tje (eens per 2 jaar), versie bougies, olie en wat filters. Wellicht niet echt nodig met dergelijk beperkt gebruik, maar om alles vers te houden doe ik het toch maar.
Diverse malen met mdv erover gehad of hij het veld gaat ruimen of niet, maar ik ben "bang" dat ik er spijt van krijg. Je ziet dat er steeds minder NA's in omloop zijn en de prijzen gaan ook nog eens de gunstige kant op. Met 6€ verzekering en 30€ MRB per maand is het qua vaste kosten natuurlijk ook peanuts. Komend jaar maar eens aankijken hoeveel hij nog gebruikt wordt. Dit voorjaar in ieder geval weer eens mooi rood maken middels een polijstbeurtje.
C2:
1,5 jaar geleden gekocht en in al die 6.000 km bevalt hij uitstekend en kende hij geen enkel gebrek. Na aankoop beurtje gegeven en binnenkort nog maar eens maar verder is hij still going strong. Mooi compact karretje wat je door zijn formaat overal kwijt kunt, met fijne ietwat hogere zit en een ijskoude airco. Vrouwlief neemt hem dan ook regelmatig mee voor ritjes in de buurt. Ondanks het compacte formaat passen er nog wel twee boodschappenkratje naast elkaar achterin
. Qua lak was hij redelijk dramatisch dus in de Kerstvakantie me maar eens uitgeleefd met de polijstmachine met een fraai resultaat.
118i:
De 118 staat inmiddels 4 jaar in de garage, maar 2024 was niet zo'n best jaar voor hem. In januari besloot hij op 3 cylinders te gaan lopen. Zoals verwacht overleden bobine dus vier nieuwe erin. Bij het uitlezen kwam naar voren dat een extra waterpompje dat kvs rondstuurt zo nu en een storing gaf. Die dus ook maar vervangen. Vervolgens belde mdv in juli op dat de 1-serie 15 km van huis niet meer wilde starten
. Ambu aangekoppeld en dus maar eens die kant op waarbij mdv de ANWB ondertussen inschakelde want een niet lopende 118 met ZF-8 lier je niet echt makkelijk de kar op omdat de bak niet eenvoudig in zijn vrij te krijgen is. Bij starten lichtte heel even het dash op en dan doofde hij weer. Ik vermoedde aan de telefoon al een massa-probleem wat uiteindelijk ook zo bleek. De ANWB-man legde even een tijdelijke verbinding waarna de 118 startte en we hem op de kar mee konden nemen. Een lekkende kleppendekselpakking. een oliedrukventiel en het vervangen van een draagarm deed de totale onderhoudskosten dit jaar weinig goeds
Ook de 118 in de Kerstvakantie maar eens goed gedetailed. Vanwege de harde lak moest (in tegenstelling tot de C2) de roterende machine eraan te pas komen, gevolgd door twee hits met de dual action machine. De enorme hoeveelheid krassen in de lengte op de zijkanten (met dank aan het wasstraatgebruik door de vorige eigenaar) behoren tot het verleden waardoor er een prachtig glanzende 1-serie staat (op winterset).
Actiefoto thuis in de garage:
Z4:
Gekocht in het voorjaar van DF-lid Joël en geen moment spijt van. Als er een cabrio uit de garage komt dan is het vrijwel altijd de Z4. Het gemak van de elektrische kap, de veel betere zitpositie en de zware brom van de 6 cylinder zorgt ervoor dat we hem veelal verkiezen boven de MX-5. Het is niet de comfortabelste door zijn verlaging, maar hij ligt wel heerlijk op de weg
. Met dank aan de goede verwarming en de stoelverwarming is hij ook prima te gebruiken bij wat lagere temperaturen. Zo zijn we op 27 dec met 5 graden en een zonnetje er nog mee op pad geweest (zie fotootje hieronder).
In mei de Z4 even een overall-check laten doen door mijn BMW-specialist en de cdv laten verwijderen waardoor koppelen nu veeeeel fijner verloopt. Uit de check kwamen toch nog wel wat zaken die ik dit jaar aan wil pakken zoals oa een lekkende kleppendekselpakking, zwetende carterpan, scheur in rubber differentieel en een scheur in de hardyschijf.
Daarnaast ga ik er dit voorjaar mee naar een sticky-steering-specialist in Dld want dat begin ik toch wel wat vervelend te vinden. De eenvoudige oplossing bood bij mij helaas geen soelaas dus maar even de grens over naar een specialist die niks anders doet dan het definitief verhelpen van dat probleem.
MX-5:
Inmiddels 13 jaar in bezit, maar met de komst van de Z4 wordt de MX-5 nog minder gebruikt. Afgelopen jaar nog geen 1.500 km gereden, maar het is zoals altijd: starten en rijden. Onderhoud bestond uit een APK-tje (eens per 2 jaar), versie bougies, olie en wat filters. Wellicht niet echt nodig met dergelijk beperkt gebruik, maar om alles vers te houden doe ik het toch maar.
Diverse malen met mdv erover gehad of hij het veld gaat ruimen of niet, maar ik ben "bang" dat ik er spijt van krijg. Je ziet dat er steeds minder NA's in omloop zijn en de prijzen gaan ook nog eens de gunstige kant op. Met 6€ verzekering en 30€ MRB per maand is het qua vaste kosten natuurlijk ook peanuts. Komend jaar maar eens aankijken hoeveel hij nog gebruikt wordt. Dit voorjaar in ieder geval weer eens mooi rood maken middels een polijstbeurtje.
C2:
1,5 jaar geleden gekocht en in al die 6.000 km bevalt hij uitstekend en kende hij geen enkel gebrek. Na aankoop beurtje gegeven en binnenkort nog maar eens maar verder is hij still going strong. Mooi compact karretje wat je door zijn formaat overal kwijt kunt, met fijne ietwat hogere zit en een ijskoude airco. Vrouwlief neemt hem dan ook regelmatig mee voor ritjes in de buurt. Ondanks het compacte formaat passen er nog wel twee boodschappenkratje naast elkaar achterin
118i:
De 118 staat inmiddels 4 jaar in de garage, maar 2024 was niet zo'n best jaar voor hem. In januari besloot hij op 3 cylinders te gaan lopen. Zoals verwacht overleden bobine dus vier nieuwe erin. Bij het uitlezen kwam naar voren dat een extra waterpompje dat kvs rondstuurt zo nu en een storing gaf. Die dus ook maar vervangen. Vervolgens belde mdv in juli op dat de 1-serie 15 km van huis niet meer wilde starten
Ook de 118 in de Kerstvakantie maar eens goed gedetailed. Vanwege de harde lak moest (in tegenstelling tot de C2) de roterende machine eraan te pas komen, gevolgd door twee hits met de dual action machine. De enorme hoeveelheid krassen in de lengte op de zijkanten (met dank aan het wasstraatgebruik door de vorige eigenaar) behoren tot het verleden waardoor er een prachtig glanzende 1-serie staat (op winterset).
Actiefoto thuis in de garage:
Z4:
Gekocht in het voorjaar van DF-lid Joël en geen moment spijt van. Als er een cabrio uit de garage komt dan is het vrijwel altijd de Z4. Het gemak van de elektrische kap, de veel betere zitpositie en de zware brom van de 6 cylinder zorgt ervoor dat we hem veelal verkiezen boven de MX-5. Het is niet de comfortabelste door zijn verlaging, maar hij ligt wel heerlijk op de weg
In mei de Z4 even een overall-check laten doen door mijn BMW-specialist en de cdv laten verwijderen waardoor koppelen nu veeeeel fijner verloopt. Uit de check kwamen toch nog wel wat zaken die ik dit jaar aan wil pakken zoals oa een lekkende kleppendekselpakking, zwetende carterpan, scheur in rubber differentieel en een scheur in de hardyschijf.
Daarnaast ga ik er dit voorjaar mee naar een sticky-steering-specialist in Dld want dat begin ik toch wel wat vervelend te vinden. De eenvoudige oplossing bood bij mij helaas geen soelaas dus maar even de grens over naar een specialist die niks anders doet dan het definitief verhelpen van dat probleem.
- Rolf205
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Het blijft toch een schitterende auto die Z4 in het rood... 
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 13049
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Ik wil toch vooral even opmerken dat al je auto's er noemenswaardig strak bijstaan! 
- sitechris
- Berichten: 5030
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Veel liefde en zorg betaalt zich uit
.
- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Regelmatig met de hand wassen does the job inderdaad.
Verder scheelt het qua vervuiling natuurlijk ook flink dat alle autootjes binnen staan.
Verder scheelt het qua vervuiling natuurlijk ook flink dat alle autootjes binnen staan.
-
OnlineSlowCo
- Berichten: 4526
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Erg leuk (en goed gepoetst!) wagenpark 
- Martijn_bmw
- Berichten: 28983
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Leuke update en inderdaad ze staan er allemaal mooi bij! 
- yorick
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Mooie garage ook Paskal, heerlijk rustig klussen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29510
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
kom er hier ff een paar poetsen 
- Arthur
- Berichten: 43718
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Wilde ik net zeggen...
- Martijn M
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Leuke update. Auto's staan er mooi bij ja, doe je goed!
- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Thanx voor de complimenten
Ik heb er ook wel plezier in om ze netjes te houden en heb in al die jaren best wat spulletjes verzameld om een auto er qua lak stukken beter uit te laten zien. Destijds ook wel eens voor derden gedaan totdat een tennisarm de kop op stak. Gelukkig had ik daar de laatste keren geen last van.
Naast de spulletjes ben ik in de gelukkige omstandigheid een ruimte te hebben waar ik rustig aan de slag kan gaan en eea kan laten staan als ik er even klaar mee ben. Inpandig dus je loopt zo even het huis in en hij is ook nog eens voorzien van vloerverwarming dus kou lijden hoeft ook niet. Wat betere verlichting voor het detailen aan het plafond staat nog wel op de wishlist. Een poetslift zou het plaatje compleet maken, maar die is weer minder handig qua ruimtebeslag omdat er veelal 2 of 3 auto's binnen staan. Misschien toch maar eens zoeken naar een exemplaar die ik relatief eenvoudig naar het midden kan manoeuvreren bij banden wissellen / detail-werk en hem vervolgens weer terug kan zetten onder de Cayenne.
Ik heb er ook wel plezier in om ze netjes te houden en heb in al die jaren best wat spulletjes verzameld om een auto er qua lak stukken beter uit te laten zien. Destijds ook wel eens voor derden gedaan totdat een tennisarm de kop op stak. Gelukkig had ik daar de laatste keren geen last van.
Naast de spulletjes ben ik in de gelukkige omstandigheid een ruimte te hebben waar ik rustig aan de slag kan gaan en eea kan laten staan als ik er even klaar mee ben. Inpandig dus je loopt zo even het huis in en hij is ook nog eens voorzien van vloerverwarming dus kou lijden hoeft ook niet. Wat betere verlichting voor het detailen aan het plafond staat nog wel op de wishlist. Een poetslift zou het plaatje compleet maken, maar die is weer minder handig qua ruimtebeslag omdat er veelal 2 of 3 auto's binnen staan. Misschien toch maar eens zoeken naar een exemplaar die ik relatief eenvoudig naar het midden kan manoeuvreren bij banden wissellen / detail-werk en hem vervolgens weer terug kan zetten onder de Cayenne.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 13049
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Vloerverwarming in de garage, ik vind je niet meer leuk, Paskal!
Van die hippe hexagon-plafond-LED's zijn volgens mij inmiddels vrij gunstig uit Chinaland te krijgen.
Van die hippe hexagon-plafond-LED's zijn volgens mij inmiddels vrij gunstig uit Chinaland te krijgen.
- JP
- Berichten: 34935
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Januari '25: update MX5, C2, 118, Z4
Ideale ruimte om in de korte broek te detailen
Alleen hoeveel verlengkabels heb je aan elkaar gemaakt ? 
- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Jan. '25: update MX5, C2, 118, Z4
Het waren slechts twee kabels
. Maar no worry, inmiddels één lange kabel met een stekkerdoos zodat ik zowel lamp als polijstmachine bij de hand heb
. De ruimte is 9,20 x 6,40 dus ik denk aan een aantal rechthoekige ledpanelen in het midden en een rij zowel links als rechts zo'n 1,50m uit het midden. Als iemand suggesties heeft voor wat fatsoenlijk betaalbare ledpanelen dan hoor ik het graag.
Het is het makkelijkste om de auto bij bandenwissel/onderhoud/detailwerk in het midden te hebben staan dus vandaar de wens voor een verrijdbare brug waarbij ik onderstaande twee opties in gedachte heb. De bovenste ziet er het meest profi uit, maar het gaat me niet om de looks. De quickjack (onderste foto) heeft tot op heden de voorkeur: eenvoudig te verplaatsen / op te bergen en onder de auto heb je ook "vrije ruimte".
Het is het makkelijkste om de auto bij bandenwissel/onderhoud/detailwerk in het midden te hebben staan dus vandaar de wens voor een verrijdbare brug waarbij ik onderstaande twee opties in gedachte heb. De bovenste ziet er het meest profi uit, maar het gaat me niet om de looks. De quickjack (onderste foto) heeft tot op heden de voorkeur: eenvoudig te verplaatsen / op te bergen en onder de auto heb je ook "vrije ruimte".
- Elise
- Berichten: 9091
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Jan. '25: update MX5, C2, 118, Z4
Ben je niet bang dat als een tegel niet goed verlijmd is deze kapot kan barsten bij belasting door zo'n brug?
- Paskal
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Jan. '25: update MX5, C2, 118, Z4
Goed aandachtspunt inderdaad, maar ik doe de bandenwissel met de grote garagekrik nu ook meestal binnen en dat gaat al jaren probleemloos. Ik denk dat puntbelasting van zo'n garagekrik groter is dan die van een brug/quickjack.
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Jan. '25: update MX5, C2, 118, Z4
Paskal, we maken er wel eens grapjes over, maar je hebt het toch maar goed voor elkaar met je wagenpark en die garageruimte. Ik ben stiekem stikjaloers (op z'n brabants uitgesproken). Mooi man!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 25 gasten
