Als X5-liefhebber echter ook wat E70's bekeken en gereden. De 3.5 en 4.0d zijn natuurlijk wat krachtiger dan de 3.0d met zijn 235 pk en 520 Nm, maar die blinken motorisch niet echt uit in degelijkheid. In mijn zoektocht stuitte ik op onderstaade E70 X5 3.0d met af-fabriek M-sport-pakket. Smaken verschillen, maar ik vind zo'n M-uitgevoerde X5 met zijn dikke sloffen (315/35/20 achter

De hoge zit, de wegligging, 2.700 kg mogen trekken etc. ik voelde me weer direct thuis dus de F11 verdween al snel uit mijn hoofd. Ik had t.o.v. deze X5 simpelweg meer verwacht van de F11 qua wegligging, zijn 8-bak-automaat etc. De keuze was na de proefrit in deze X5 dan ook snel gemaakt.
Hij heeft relatief weinig gelopen met 147k, ik ben pas de derde eigenaar en hij is altijd bij de BMW-dealer onderhouden. Vandaag even bij die dealer langs geweest waardoor ik nu ook weet wat er de afgelopen jaren allemaal aan gedaan is. Aan de hele auto is te zien dat de vorige eigenaren er erg zuinig op waren. Geen deukjes of krasjes en het het interieur en het leer zien er ook nog erg netjes uit, maar wat dacht je van de anti-steenslagfolie die af fabriek op het front en een deel van de motorkap zit..... die zit er nog steeds op

De kleur is carbon-zwart metallic wat zwart is met een donkerblauwe gloed er overheen. Volgens mij is die kleur alleen leverbaar geweest op M-uitgevoerde types. De eerste eigenaar was sowieso niet kinderachtig aangezien hij voor 31.000€ aan opties aanvinkte

To do:
- folie van de neus af
- hele auto detailen van binnen en buiten (niet per sé nodig, maar heb het spul toch liggen)
- kofferbakmat erin
- witte angel eyes monteren ipv de huidige gele, direct ook maar setje verse Xenon's erin
- setje wintervelgen + banden scoren
- thuiskomer + krik scoren
- wellicht chippen naar 280 pk / 620 Nm; op zich niet nodig, maar wel leuk

- preventief de bak spoelen
Helaas geen ideaal foto-weer vanmiddag, maar ik heb er toch maar een paar geschoten.