Robin schreef: ↑25 jan 2025, 12:09
Fernando schreef: ↑22 jan 2025, 01:05
Aankomende vrijdag een proefrit, ben heel benieuwd of het wat is.
Was 't wat?
Gisteren met MdV naar Soestdijk gereden, de Alpine A290 is de mogelijke opvolger van haar A1. Bij binnenkomst stond er een zwarte A290 en ik moet zeggen dat ie mij positief verraste op z'n 19 inch velgen met rubber van Michelin Pilot Sport S5 en rode Brembo remklauwen, brede wielkasten en front met die vierkante dagrijlichten.
Verder zag het interieur er ook luxe uit met mooie materialen overal en het audiosysteem van Devialet klonk ook echt top. Het stuur vond ik persoonlijk net iets te dik aanvoelen en die rode Overtake is een leuke gimmick voor die extra pk's maar als je het pedaal vloert heb je hetzelfde effect.
Maar het gaat natuurlijk om het rijden en dat viel ook niet tegen, we reden met de 220pk variant (die in 6,4s op de 100 zit) en dat is achteraf bezien wel de motorisering die je wilt hebben ipv de 180pk variant vooral omdat je merkt dat het onderstel meer aankan en door lift-off overstuur makkelijker dwars gaat dan de meeste achterwielaangedreven auto.
Qua gewicht vond ik het voor een EV meevallen(1479 kg) en het zwaartepunt is laag dus dat zorgt ervoor dat de wegligging dik in orde is. Dus al met al ben ik positief verrast en wilde eigenlijk al een offerte tekenen maar MdV wil eerst nog wat andere proefritten maken oa Jeep Avenger.