EV auto's (elektrische)
- Martijn_bmw
Re: EV auto's (elektrische)
Haha thanks all en inderdaad de knoop mag er nu zeker in en met 3 kinderen ben ik een lopende milieuramp 

- sitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
Niks mis met een EV als daily. Geldt ook voor Q4. Stil, comfi en idd nog oldschool interieur en hele fijne stoelen. Puntje van kritiek: prijs-kwaliteit (range, laadsnelheden, prestaties en knalharde plastics) vind ik wel echt een dingetje bij deze 'premium' auto.
-
Gefeliciteerd met de mooi uitgevoerde Audi en de gezinsuitbreiding!
Altijd leuk om een stukje te lezen omtrent de autokeuze en de eerste indrukken, ondanks dat het misschien niet de meest "df-auto" is.
Dit zou mij zelf ook nog wel wat lijken als zakelijke auto, helaas hier ook beperkt tot 1 merk.
Altijd leuk om een stukje te lezen omtrent de autokeuze en de eerste indrukken, ondanks dat het misschien niet de meest "df-auto" is.
Dit zou mij zelf ook nog wel wat lijken als zakelijke auto, helaas hier ook beperkt tot 1 merk.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Weer een andere auto, Chris (-->avatar)?sitechris schreef: 21 dec 2024, 18:17 Niks mis met een EV als daily. Geldt ook voor Q4. Stil, comfi en idd nog oldschool interieur en hele fijne stoelen. Puntje van kritiek: prijs-kwaliteit (range, laadsnelheden, prestaties en knalharde plastics) vind ik wel echt een dingetje bij deze 'premium' auto.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Proficiat Martijn! Ik moet er niet meer aan denken, heb de handen al vol aan een twee- en vijfjarige 

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Martijn(en vrouw) gefeliciteerd met de kleine!
Moet er ook niet meer aan denken, heb nu 4 kleinkinderen, herrie zat.

Moet er ook niet meer aan denken, heb nu 4 kleinkinderen, herrie zat.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Van harte Martijn. Met je kind dan hè. 

- sitechris
Ja M2, vanaf 11 januariWeer een andere auto, Chris (-->avatar)?

- Martijn_bmw
Gaaf! Gefeliciteerdsitechris schreef: 21 dec 2024, 21:27Ja M2, vanaf 11 januariWeer een andere auto, Chris (-->avatar)?. Zal tzt nog even topicje aanmaken, wil dit topic daarvoor niet misbruiken. Maar komt later, want pols zit tot 31-12 in gips en veel typen is nog even lastig.

Dank voor de felicitaties met onze gezinsuitbreiding allemaal

Wel redelijk totaal jaarkm inderdaad maar zoals ik schreef wel goed verdeeld over het jaar, misschien 1 auto vakantie per jaar a 3000km in 2wkn dan is range “een ding” / moet je je instellen op iets langere reistijd door laadstops. (Maar met kleine kinderen weer geen ramp, die moeten toch eten, benen strekken, luiers verschonen etc) De overige 50wkn / 350dgn is dus nog geen 100km per dag gemiddeld dat icm thuis laden op de oprit maakt range geen issue.
-
Martijn, proficiat!
Sitechris, beterschap en benieuwd naar de M2.
Sitechris, beterschap en benieuwd naar de M2.
- Hielke
- Arthur
Porsche Taycan Sport Turismo 350kW (476 pk) 2023 Zwart
€ 69.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2215743380 ... ialbuttons
Kreeg deze gisteren doorgestuurd, Joost mag weten waarom
Maar echt wat voor Robin!
Je zou bijna EV gaan rijden met deze afschrijving, het is iig wel een mooie EV. Dat zie je niet vaak
€ 69.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2215743380 ... ialbuttons
Kreeg deze gisteren doorgestuurd, Joost mag weten waarom

Je zou bijna EV gaan rijden met deze afschrijving, het is iig wel een mooie EV. Dat zie je niet vaak

- Fabian
Hij is van een juwelier, echt iets voor Robin! Ruilen voor 2 klokjes 
- Arthur
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ha, gisteren met een ID3 en ID4 kunnen rijden: Woh wel goed hoor en comfy, van A naar B/Daily! Maar 250km range voor die 4 j oude ID3 vond ik dan weer er matig....
Taycan: Die auto is van Rindert, goede collega van me btw. Heb ik de zaak hier 27 jaar terug van overgenomen....ik begreep dat ie 'm zelf had geimporteerd uit D?
Taycan: Die auto is van Rindert, goede collega van me btw. Heb ik de zaak hier 27 jaar terug van overgenomen....ik begreep dat ie 'm zelf had geimporteerd uit D?
- JP
Brabant ontsnapt aan grote ramp (vuurbal) !
Grote rookpluimen uit Teslafabriek: meerdere accu's in brand
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/461 ... s-in-brand
-
- JP
Zou David misschien via Albanië kunnen reizen ?Martijn_bmw schreef: 03 dec 2023, 14:04https://topgear.nl/autonieuws/techneut- ... KJss9GFZt8
Zal niks worden voor NL

NL'se Cybertruck heeft een kenteken
Nu woonde ik op een steenworp van Kosso's sportschool en de buurt is blij dat die zijn 488/Huracan heeft ingeruild. De Tesla zal wat rustiger zijn.....

- sitechris
Weet waar je aan begint met een 4 jaar oude ID.3.Robin schreef: 26 dec 2024, 13:51 Ha, gisteren met een ID3 en ID4 kunnen rijden: Woh wel goed hoor en comfy, van A naar B/Daily! Maar 250km range voor die 4 j oude ID3 vond ik dan weer er matig....
https://driveaholic.nl/duurtest-volkswa ... sbezoekje/
- Philipoo
Hoe bevalt de Q4 Martijn? Ik vind het wel een prettige auto om te rijden, onderstel is een stuk beter dan de model 3 imo en carplay is gewoon fijner dan het tesla systeem. Ook de ruimte is top!
Wat ik tegen vind vallen is de actieradius, zeker als je iets meer doorrijdt (120/130) is die echt zo leeg. Ook kreeg ik vrijdag ineens een elektrische storing in de aandrijflijn. Volgende ochtend was deze weg.. Hoop dat die weg blijft
Wat ik tegen vind vallen is de actieradius, zeker als je iets meer doorrijdt (120/130) is die echt zo leeg. Ook kreeg ik vrijdag ineens een elektrische storing in de aandrijflijn. Volgende ochtend was deze weg.. Hoop dat die weg blijft
- Arthur
Liep gisteren langs zo’n Q4. Best een mooi formaat en uiterlijk ook niet verkeerd. Snap wel dat je zoiets als daily kiest als je toch aan de EV móét 

-
Zag kortgeleden een Cybertruck op Curaçao, één van de twee die er rond schijnen te rijden. Even een rondje omheen gelopen. Wat een monsterlijk groot ding. Echt een tank.
Toch heeft het wel wat.

- Martijn_bmw
Wat je schrijft ervaar ik ook, onderstel is erg fijn! Maakt de auto relatief ligt aanvoelen. EQE voelde als een tank zo zwaar tov dit terwijl er maar weinig echte kilo’s tussen zit. Stuurgevoel ook prima en daarmee rijdt de Q4 echt fijn als daily.
Verder idd ruimte bizar goed voor de buiten afmetingen dat was ook mijn primaire reden om te kiezen voor de Q4.
CarPlay, kwaliteit en indelingen schermen erg fijn ook goed vind ik nog relatief veel fysieke knoppen voor clima, stoelverwarming, audio, spiegel verstellen enz. Ergonomisch veel beter dan alles in die stomme iPad van veel moderne auto’s.
Range is idd minder dan de EQE bijvoorbeeld met huidige temperaturen en zelfde ritten/ rijstijl (vmax +15kmh) zit ik op 360km op een accu bij de Q4 waar de EQE 450km deed deels door zuiniger en deels door grotere accu.
Verder idd ruimte bizar goed voor de buiten afmetingen dat was ook mijn primaire reden om te kiezen voor de Q4.
CarPlay, kwaliteit en indelingen schermen erg fijn ook goed vind ik nog relatief veel fysieke knoppen voor clima, stoelverwarming, audio, spiegel verstellen enz. Ergonomisch veel beter dan alles in die stomme iPad van veel moderne auto’s.
Range is idd minder dan de EQE bijvoorbeeld met huidige temperaturen en zelfde ritten/ rijstijl (vmax +15kmh) zit ik op 360km op een accu bij de Q4 waar de EQE 450km deed deels door zuiniger en deels door grotere accu.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ha áls er iets komt in EV land bij mij is ie nieuw natuurlijk:)sitechris schreef: 29 dec 2024, 14:32Weet waar je aan begint met een 4 jaar oude ID.3.Robin schreef: 26 dec 2024, 13:51 Ha, gisteren met een ID3 en ID4 kunnen rijden: Woh wel goed hoor en comfy, van A naar B/Daily! Maar 250km range voor die 4 j oude ID3 vond ik dan weer er matig....
https://driveaholic.nl/duurtest-volkswa ... sbezoekje/
- Niels
- Auto: Prius+
VW EV idd nooit aan beginnen en dat heb ik van een VW monteur
Overigens staat de 400pk Polestar van een collega ook al voor de 4e keer bij de dealer in 1 jaar en 20kkm.... Ding stopt er gewoon mee en mag vervolgens afgesleept.