Vermijdt dan ook de grote grens overgangen.MParallel schreef: 11 dec 2024, 03:18Dat was eerst het idee, maar 1-dags kenteken alleen i.c.m. een RDW afspraak en dat wil ik niet. Auto gaat pas vanaf maart/april op NL kenteken. Ze doen er echt alles aan om de procedure lekker ingewikkeld te maken en wat zijn we toch altijd één EuropaElise schreef: 10 dec 2024, 23:02Met dat kenteken naar de grens rijden met met een Nederlands eendaags RDW kenteken de reis vervolgen naar huis(ipv rdw keuringsstation)?MParallel schreef: 10 dec 2024, 15:03 Kenteken alleen geldig in DE. Het exportkenteken wat je nodig hebt moet in DE geregeld worden.
(wellicht niet helemaal volgens de regels en alleen van toepassing op doordeweekse dagen).![]()
@Enzo: Dat heb ik gezien. Dat is hun premium pakket à €1650. Dat is leuk voor hele dure auto's collectors.
We gaan gewoon met oprijdwagen de auto halen en zien het wel. Desnoods print ik de pagina v.d. site uit waarop echt staat aangegeven dat rijbewijs B voldoende is.
Heenweg zal sowieso geen probleem zijn, want dan is staat er niks op en is sowieso B van toepassing. Moeten ze net bij binnenkomst NL staan.
Als er controles zijn dan zijn die daar. Dus niet Beek maar 1tje eerder Elten en een stukje binnendoor.