Import auto uit DE zelf overrijden? / iemand hier met een vervoers "service"?
- MParallel
- Auto: BMW
Import auto uit DE zelf overrijden? / iemand hier met een vervoers "service"?
Nou...ik dacht dat ik het wel wist.
https://www.dasimport.nl/auto-importere ... -duitsland
Helder toch? Ik was van plan a.s. zaterdag een auto over te rijden, dus ik dacht prima, bovenstaande, dan hoeft die niet op een ambulance.
Ik net bellen met DAS om e.e.a. te regelen. Komt de persoon met een wazig verhaal. Dus ik lees die tekst op hun site voor. Hmm ja vreemd. Hij checken met een collega. TL:DR: tekst op site is verouder. Kenteken alleen geldig in DE. Het exportkenteken wat je nodig hebt moet in DE geregeld worden.
En dat is de hele crux. Dan moet ik naar DE. Daar regelen. Dat kost een paar dagen. Terug naar NL. Wachten op bericht. Weer naar DE om platen en auto op te halen.
Die service, althans, zoals die ooit bedoelt was, was juist om zo'n extra rite te voorkomen. Hun regelen platen. Jij kan met je platen naar de auto en ophalen.
Iemand hier nog tips of andere ervaringen?
https://www.dasimport.nl/auto-importere ... -duitsland
Helder toch? Ik was van plan a.s. zaterdag een auto over te rijden, dus ik dacht prima, bovenstaande, dan hoeft die niet op een ambulance.
Ik net bellen met DAS om e.e.a. te regelen. Komt de persoon met een wazig verhaal. Dus ik lees die tekst op hun site voor. Hmm ja vreemd. Hij checken met een collega. TL:DR: tekst op site is verouder. Kenteken alleen geldig in DE. Het exportkenteken wat je nodig hebt moet in DE geregeld worden.
En dat is de hele crux. Dan moet ik naar DE. Daar regelen. Dat kost een paar dagen. Terug naar NL. Wachten op bericht. Weer naar DE om platen en auto op te halen.
Die service, althans, zoals die ooit bedoelt was, was juist om zo'n extra rite te voorkomen. Hun regelen platen. Jij kan met je platen naar de auto en ophalen.
Iemand hier nog tips of andere ervaringen?
Laatst gewijzigd door MParallel op 10 dec 2024, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
Re: Import auto uit DE zelf overrijden?
Nou e.e.a. zitten bekijken en uitzoeken. Gaat hem dus niet worden. Ik heb ook geen BE of groot rijbewijs voor een autoambulance/trailer combi.
Iemand hier die tegen betaling zin heeft om een auto op te halen? Locatie is iets voorbij Düsseldorf. Indien ja, dan graag een pm.
Iemand hier die tegen betaling zin heeft om een auto op te halen? Locatie is iets voorbij Düsseldorf. Indien ja, dan graag een pm.
-
OnlineMark 320iS
Re: Import auto uit DE zelf overrijden? / iemand hier met een vervoers "service"?
Je kunt die platen voor een kurzzeitkennzeichen bij de verkoper laten aankomen maar je kunt ze op de dag zelf ook bij het lokale kantoor van het strassenverkehrsamt laten maken.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Vragen of de eigenaar het erg vind dat je op zijn platen naar huis rijd en ze daarna opstuurt. Laatst een 330i E91 ook zo geimporteerd en zelf teruggereden. Moet er natuurlijk wel een bepaald vertrouwen zijn vanuit de verkoper.
- MParallel
Re: Import auto uit DE zelf overrijden? / iemand hier met een vervoers "service"?
Hier zitten tig haken en ogen aan. Al uitgebreid over gezocht.Mark 320iS schreef: ↑10 dec 2024, 16:04 Je kunt die platen voor een kurzzeitkennzeichen bij de verkoper laten aankomen maar je kunt ze op de dag zelf ook bij het lokale kantoor van het strassenverkehrsamt laten maken.
- MParallel
Auto is al gederegistreerd. En mocht sowieso al de weg niet op vanwege 04 t/m 11 seizoens kenteken.
-
Afhankelijk van het gewicht van de betreffende auto lukt dit volgens mij evt. ook met een oprijwagen icm B-rijbewijs.
-
OnlineMark 320iS
Oke.MParallel schreef: ↑10 dec 2024, 16:10Hier zitten tig haken en ogen aan. Al uitgebreid over gezocht.Mark 320iS schreef: ↑10 dec 2024, 16:04 Je kunt die platen voor een kurzzeitkennzeichen bij de verkoper laten aankomen maar je kunt ze op de dag zelf ook bij het lokale kantoor van het strassenverkehrsamt laten maken.
- MParallel
Ok weer ff verder gezocht en rondgebeld. Oprijwagen kan tot 2000kg op en mag met B gereden worden, dus lijkt allemaal toch minder spannend.
- WesleyE
- Auto: BMW M2 F87
Nog niet zo heel lang geleden heb ik mijn M2 opgehaald. Is inderdaad een hoop geklooi met die kentekens, verzekeringen, etc.
Ik heb een aanhanger gehuurd en zo te auto opgehaald. Kostte me een paar tientjes. Nadeel is inderdaad dat je dan wel BE rijbewijs moet hebben (heb ik ook niet).
Toen ik destijds het e.e.a. heb uitgezocht kwam ik uit bij een autoambulance van Wellcoll. Kost je wel een paar honderd euro, want je betaald per km, maar geen geklooi met kentekens, aanhangers, etc.
Hoe verder de auto staat, hoe duurder het wordt. Weet niet waar je woont, maar een prijs kun je online berekenen via Wellcoll. https://autoverhuur.wellcoll.nl/view/op ... /entry/70/
Wellicht zijn er meerdere bedrijven (moet je even googlen) voor een autoambulance
Ik heb een aanhanger gehuurd en zo te auto opgehaald. Kostte me een paar tientjes. Nadeel is inderdaad dat je dan wel BE rijbewijs moet hebben (heb ik ook niet).
Toen ik destijds het e.e.a. heb uitgezocht kwam ik uit bij een autoambulance van Wellcoll. Kost je wel een paar honderd euro, want je betaald per km, maar geen geklooi met kentekens, aanhangers, etc.

Wellicht zijn er meerdere bedrijven (moet je even googlen) voor een autoambulance

- MParallel
Gaat een oprijwagen worden. Wat ik dan wel vreemd vind. Mag tot 2000kg op. Dus geen probleem. Maar de oprijwagen zelf is 2400kg. Dan zit je op 4400. Dus ruim over de 3500kg. En de totale massa mag nooit boven de 3500 zitten voor B/BE.
Dus vreemd dat ze zeiden dat het geen enkel probleem is. Zijn nu al gesloten, morgen even bellen weer.
Dus vreemd dat ze zeiden dat het geen enkel probleem is. Zijn nu al gesloten, morgen even bellen weer.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat mag ook niet. Zag net bv een voorbeeld (https://autoverhuurgill.nl/products/ren ... oprijwagen ) van zo’n auto met eigen gewicht van 1880kg met 1620kg laadvermogen. Zag ze ook met 1300kg langs komen. Wat jij beschrijft moet met C.
- MParallel
Grappig die site zat ik eerst ook op. "Geschikt voor Rijbewijs B" is dan een vals lokkertje. Sja de boete bij aanhouding is toch niet voor hun.
- Peter Tunissen
Mocht het nodig zijn; wij bieden tegenwoordig ook B2B transport aan.
Verzekering moet je zelf regelen indien gewenst, maar verder kunnen we alles op een oprijwaren, op een trailer, in een dichte trailer of met een 8-lader vervoeren.
De relatieprijs (meestal voor groepen die op onze trackdays rijden) is €2/km excl. btw per lading (dus bij één auto kost het dit, maar bij 8 auto's ook), incl. alles (dus persoon die rijdt, diesel, tol etc., gewoon all inclusive).
Verzekering moet je zelf regelen indien gewenst, maar verder kunnen we alles op een oprijwaren, op een trailer, in een dichte trailer of met een 8-lader vervoeren.
De relatieprijs (meestal voor groepen die op onze trackdays rijden) is €2/km excl. btw per lading (dus bij één auto kost het dit, maar bij 8 auto's ook), incl. alles (dus persoon die rijdt, diesel, tol etc., gewoon all inclusive).
- Paskal
- Auto: meerdere
Hou er ook rekening mee als een bekende / DF-er oid het doet dat eea (zeker bij een kostbare auto) goed verzekerd is.
Dick kan eea ook uitstekend voor je verzorgen, maar het zou me niks verbazen als hij redelijk vol zit komende tijd.
Dick kan eea ook uitstekend voor je verzorgen, maar het zou me niks verbazen als hij redelijk vol zit komende tijd.
- MParallel
Met de M3 destijds ook met oprijwagen opgehaald. Dat was dus achteraf ook illegaal. Wel apart, want op de A12 nog aan de kant gezet door de politie. Maar die heeft geen woord gerept over een verkeerd rijbewijs/maximaal gewicht. Was alleen vanwege ontbreken kenteken op de auto. Maar ja, zojuist opgehaald uit DE, dus verse RDW papieren laten zien en konden weer verder.
@PEter bedankt voor het aanbod.
@PEter bedankt voor het aanbod.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Kurzzeit is ook alleen in Duitsland geldig. Je moet ze hebben met rode rand (Export kenteken). Die staat op je naam en komt ook met verzekering. Vervolgens BPM vrijstelling aanvragen bij de belastindienst. Dan is het wel legaal in NL.Mark 320iS schreef: ↑10 dec 2024, 16:04 Je kunt die platen voor een kurzzeitkennzeichen bij de verkoper laten aankomen maar je kunt ze op de dag zelf ook bij het lokale kantoor van het strassenverkehrsamt laten maken.
-
DAA Import heeft voor mij al een paar keer de F430 gedropt in de buurt van de Duits-Zwitserse grens bij de dealer waar ik dan heen vloog om de wagen op te halen voor een road trip. Kosten zijn dan vanaf Zaandam waar DAS zit zo’n 1100€ in de BTW. De wagen ging dan in een gesloten trailer die kant op. Waarom zou DAS dat nu niet kunnen dan? Als jij de wagen hebt gekocht en die gaat in een dichte trailer, is DAS verzekerd, hoef je niet te klooien met kentekens en de wagen kan bijna ‘aan huis’ afgeleverd worden.
Althans, zo heb ik het begin dit jaar nog gedaan!
Althans, zo heb ik het begin dit jaar nog gedaan!
-
Met dat kenteken naar de grens rijden met met een Nederlands eendaags RDW kenteken de reis vervolgen naar huis(ipv rdw keuringsstation)?
(wellicht niet helemaal volgens de regels en alleen van toepassing op doordeweekse dagen).
- EricYellow
Hoe snel en waar zou de auto weer gedropt moeten worden vanaf Dusseldorf?
- MParallel
Dat was eerst het idee, maar 1-dags kenteken alleen i.c.m. een RDW afspraak en dat wil ik niet. Auto gaat pas vanaf maart/april op NL kenteken. Ze doen er echt alles aan om de procedure lekker ingewikkeld te maken en wat zijn we toch altijd één Europa

@Enzo: Dat heb ik gezien. Dat is hun premium pakket à €1650. Dat is leuk voor hele dure auto's collectors.
We gaan gewoon met oprijdwagen de auto halen en zien het wel. Desnoods print ik de pagina v.d. site uit waarop echt staat aangegeven dat rijbewijs B voldoende is.
Heenweg zal sowieso geen probleem zijn, want dan is staat er niks op en is sowieso B van toepassing. Moeten ze net bij binnenkomst NL staan.
-
Ah, ik begrijp het nu. Ik snap alleen niet helemaal wat DAS dan nog 'ontzorgt'. Heb ook even contact met hun gehad begin v/h jaar voor een 535i F11 die ik zag staan ergens in de buurt van Berlijn, maar als ik het zo lees heeft het dus toch nog wat voeten in de aarde..
Succes iig! Dusseldorf is wel een leuke stad, zeker in de Kerstsferen
Succes iig! Dusseldorf is wel een leuke stad, zeker in de Kerstsferen

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Philipoo
Dit mag inderdaad niet. Toentertijd mijn E30 uit zwitserland opgehaald met zo'n oprijwagen en in een randje frankrijk mocht ik de weegbrug op. Gewicht boven de 3500E dus bekeuring gekregen; mocht gelukkig omdraaien en terug Duitsland in en zo weer verder naar huis gereden..MParallel schreef: ↑10 dec 2024, 18:08 Gaat een oprijwagen worden. Wat ik dan wel vreemd vind. Mag tot 2000kg op. Dus geen probleem. Maar de oprijwagen zelf is 2400kg. Dan zit je op 4400. Dus ruim over de 3500kg. En de totale massa mag nooit boven de 3500 zitten voor B/BE.
- Philipoo
Ik heb overigens de laatste auto die ik geimporteerd heb gewoon op kurzzeitkenzeichen gereden, niet wetende dat dit in NL officieel niet mocht. Heb er ook nog een aantal rondjes mee rond gereden hier. Daar zit ook gewoon een verzekering bij in en ze staan ook op naam. Ik zou me niet te veel zorgen maken en gewoon gaan rijden tbh