Nederland gaat naar de haaien
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
Gewoon volhouden hoor, is niet te runnen met 3x80 (zie de cijfers)
rond de 1000fte tijdelijk draaiend houden, tuurlijk.
rond de 1000fte tijdelijk draaiend houden, tuurlijk.
-
-
Al die vierkante meters waar alleen verlichting hoeft te branden (atriums, gangpaden en bezemkasten), daarvan gaat het gemiddelde verbruik per m2 toch flink van naar beneden met alleen (led) verlichting?
Zoals Bert al aanhaalde, tegenwoordig veel van die super zuinige mini pc's als client, daar zit het verbruik ook niet.
Wel als je thuis een flinke server hebt staan met een vette game pc met een of andere top videokaart, die slurpen inderdaad flink wat stroom, maar de gemiddelde werkplek tegenwoordig is toch redelijk energiezuinig?
Ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe het CBS aan die cijfers komt.....
- Luco
Elise schreef: 30 nov 2024, 20:48Al die vierkante meters waar alleen verlichting hoeft te branden (atriums, gangpaden en bezemkasten), daarvan gaat het gemiddelde verbruik per m2 toch flink van naar beneden met alleen (led) verlichting?
Zoals Bert al aanhaalde, tegenwoordig veel van die super zuinige mini pc's als client, daar zit het verbruik ook niet.
Wel als je thuis een flinke server hebt staan met een vette game pc met een of andere top videokaart, die slurpen inderdaad flink wat stroom, maar de gemiddelde werkplek tegenwoordig is toch redelijk energiezuinig?
Ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe het CBS aan die cijfers komt.....
Mini pc's is ook niet meer hoor, allemaal laptops en twee schermen minimaal.vaak ook hebben de grotere gebouwen niet alleen luchtbehandeling, maar ook koeling, proffesionele keuken, koffiecorner(s) en allerlei andere apparatuur die ze in een kleiner kantoor eigenlijk niet hebben. denk dan aan receptie, meerdere vaatwassers, repro, parkeergarage, serverruimte(n) en vaak blijft er snachts ook redelijk wat branden.
De cbs cijfers zijn toch cijfers die in de praktijk opgehaald worden?
Als ik kijk naar een multitenant gebouw kijk wat ik in beheer heb, dan wordt je niet vrolijk van de elektra, als er dan nog een paar liften in zitten loopt het al helemaal op. is echt geen groot gebouw , nog geen 1000 meter en die heeft al een zwaartdere aansluiting dan 3x80, zal wel eens aan de man van kenter vragen wat normaal is voor een modern kantoorgebouw van 20.000m2, hun hebben er genoeg die ze monitoren.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
-
Zou mooi zijn als je het eens kunt navragen en zou het met name mooi vinden als zo'n man kan verduidelijken waar het verschil in toename per m2 zit zodra de grootte van een gebouw toeneemt.Luco schreef: 30 nov 2024, 21:10 Mini pc's is ook niet meer hoor, allemaal laptops en twee schermen minimaal.
De cbs cijfers zijn toch cijfers die in de praktijk opgehaald worden?
Als ik kijk naar een multitenant gebouw kijk wat ik in beheer heb, dan wordt je niet vrolijk van de elektra, als er dan nog een paar liften in zitten loopt het al helemaal op. is echt geen groot gebouw , nog geen 1000 meter en die heeft al een zwaartdere aansluiting dan 3x80, zal wel eens aan de man van kenter vragen wat normaal is voor een modern kantoorgebouw van 20.000m2, hun hebben er genoeg die ze monitoren.
Want we mogen er wel vanuit gaan dat bijvoorbeeld pc's (mini, laptop, 1 of 2 schermen) etc. niet gebonden zijn aan de grootte van het gebouw en gelijk zijn, dus dat verschil van 83% tussen een kleiner en een groot gebouw moet elders zitten.
Ik weet niet wat de verplichtingen zijn voor het hebben van laadpalen, daar zou een verschil kunnen zitten, maar ik vermoed dat actieve luchtbehandeling (verversen/koelen/verwarmen) in grote gebouwen flink wat stroom slurpt, waar je in een klein gebouw een raampje open zet.
- 328Ti
Dank je. Wordt niets gerept over opgesteld of gecontracteerd vermogen. Wel over batterijen. Naja, probleem is bekend en met zovelen. Tijd voor buurtbatterijen naast alle buurttrafos. Gaat mn aandeel Alfen ook weer de lucht in

-
LIVE Chats Sywert van Lienden openbaar in rechtszaak: ’Nu echt rond!! Nooit meer geldzorgen’
De landsadvocaat stelt in de rechtbank in Amsterdam dat de ex-bestuurders van de Stichting Hulptroepen Alliantie (SHA) zich terdege realiseerden dat zij bedrog pleegden. Hij citeerde uit een Signal-bericht van 31 mei 2020 dat Van Lienden naar zijn compagnons stuurde tijdens de uitvoering van de overeenkomsten: „Even serieus: wat we nu af en toe bespreken is echt grenzend aan vooropgezette fraude.”
- Enrico
Onze Mondkapjes Mafioso een stap dichterbij de bak in? Of een tik op de vingers?
- 350 Z
Over de verdwenen miljarden onder Hugo word natuurlijk niet gesproken of onderzoek naar gedaan...........
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Oh, heeft Hugo een paar miljard gejat ja?
Nooit geweten...
Nooit geweten...
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
'verdwenen', uit de boeken, foetsjie/niet kloppend toch?
Gejat is wat anders, dat deden Sywert en consorten min of meer, maarja jatten van de overheid, ik keur 't niet goed(want wij betalen er allemaal aan mee), maar ik vond 't wel een bak als 't was gelukt zegmaar, in alle idioterie van het moment/waan van de dag toendertijd, de paniek bij iedereen. Realiteitszin down the drain. De burger is hopelijk nu wat vastberadener. Ik heb ook twee prikken gehad, no worries:)
Gejat is wat anders, dat deden Sywert en consorten min of meer, maarja jatten van de overheid, ik keur 't niet goed(want wij betalen er allemaal aan mee), maar ik vond 't wel een bak als 't was gelukt zegmaar, in alle idioterie van het moment/waan van de dag toendertijd, de paniek bij iedereen. Realiteitszin down the drain. De burger is hopelijk nu wat vastberadener. Ik heb ook twee prikken gehad, no worries:)
-
Dat heeft de vrouw van Camille van Gestel goed begrepen.De emotionele impact die de zaak heeft op betrokkenen – hoofdrolspelers, familieleden en kennissen – was woensdag in de rechtszaal duidelijk zichtbaar. „Mijn vrouw heeft het idee dat wij naar de vernieling moeten”, zei Camille van Gestel geëmotioneerd. „Het is onbegrijpelijk dat dit kan en mag”, zegt hij over de ’mediajacht’ die volgens hem plaatsvindt.
Uit een ander artikel
Volgens ingewijden is Van Lienden, net als Damme, ruim een half jaar later nog steeds – onder voorwaarden – bereid te schikken. Probleem daarbij is dat hun compagnon Camille van Gestel daar minder trek in heeft.

- Luco
weer een soap eerste klas van de buurman in Hilversum 

- Robin
We hebben het niet vaak over 'de wolf in Nederland', tenminste niet dat ik weet:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/254711 ... eigen-plan
Maar gisteravond kwam junior thuis met het bericht: Ga maar zondag's en op zomeravond niet meer de hondjes uitlaten in Oranjewoud(grenzend aan Heerenveen)
Enja , dit artikel van maandag 2 december jongstleden. Komt nu letterlijk 'erg dichtbij', zo zegt men wel eens...
https://pboranjewoud.nl/wolf-in-oranjewoud/
Mooi beest, de wolf. Hoort hier gewoon niet, niet in 2024.Punt.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/254711 ... eigen-plan
Maar gisteravond kwam junior thuis met het bericht: Ga maar zondag's en op zomeravond niet meer de hondjes uitlaten in Oranjewoud(grenzend aan Heerenveen)
Enja , dit artikel van maandag 2 december jongstleden. Komt nu letterlijk 'erg dichtbij', zo zegt men wel eens...
https://pboranjewoud.nl/wolf-in-oranjewoud/
Afgelopen week kwam het bericht bij ons binnen dat er twee wolven zijn gesignaleerd in de bossen van Oranjewoud, in het losloopgebied voor honden en bij de Beukenlaan, nu vanochtend het bericht in de Leeuwarder Courant dat er een bloedbad is aangericht onder een kudde pony’s in Oudehorne.
Mooi beest, de wolf. Hoort hier gewoon niet, niet in 2024.Punt.
- Luco
Ze worden nu ook in Brussel een beetje wakker, de beschermde status van de wolf is met een stapje verlaagd.
-
- JP
Minder wolven, meer koeien 

- 350 Z
En varkens voor de heerlijke speklapjes 

- 350 Z
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bdf09f97/
Als ik dat zou flikken als bedrijf dan stond de belastingdienst hier in no time met dikke boetes.
- frank de jonge
Ik hoorde dat de Lynx ook in opmars was richting NL. In Dld en België zijn ze al in de grensstreken gesignaleerd
- Robin
Groen lynx is levensgevaarlijk:)frank de jonge schreef: 05 dec 2024, 09:28 Ik hoorde dat de Lynx ook in opmars was richting NL. In Dld en België zijn ze al in de grensstreken gesignaleerd
- Arthur
- Auto: Nr.51
- frank de jonge
Dat zijn gewoon stel hufters.
- Robin
Miouw zeg.
einde flauwekul, koffie?:)
Edit, Palmen volgt Alakbar op:
https://nos.nl/artikel/2547132-sandra-p ... secretaris
Palmen(via Wiki) lijkt mij van Roomse huize:
Dus die gaat wat anders met racisme/discriminatie om dan die vorige tuthola, hopelijk....Sandra Theodora Petronella Hendrika Palmen-Schlangen
Laatst gewijzigd door Robin op 05 dec 2024, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.