Twingo RS Un petit pain en andere baguettes

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Re: Twingo RS Un petit pain

Bericht door Eeuwe » 04 dec 2024, 15:10

Super vet, goede keuze! Erg benieuwd naar hoe dit rijdt ;)

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 04 dec 2024, 19:27

Ha leuk Daniel. Ga je TF rijden am Ring of trackdays ?

Daan2D

Bericht door Daan2D » 04 dec 2024, 19:59

De twingo heeft heeft duitse papieren en ik denk niet dat ik hem op nl kenteken zet. Het zal puur voor trackdays zijn.
Ik heb nog een megane 2 rs en clio 3 rs waarmee ik rondje TF kan doen als de tijd het toelaat.

Ignition62
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever

Bericht door Ignition62 » 05 dec 2024, 21:46

Heeeel dik weer !

Maar wil je nu dus zeggen dat hij niet meer op kenteken komt ?
Of staat op de planning om dit alles bij de Duitse mannen van de TüV te laten noteren op de papieren ? :gek:

Nivek
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400

Bericht door Nivek » 05 dec 2024, 22:17

Ik zou gewoon een poging wagen om hem op kenteken te krijgen, alleen maar tof als je er mee de straat op kunt :blink:

Betreft wielen, ik kan je een formulier toesturen van Work Wheels. Als je daar de remklauw afmetingen invult, kan ik informeren of bepaalde modellen van Work eventueel zou passen. Denk aan Work M.C.O. racing, of iets uit de Emotion reeks.
Laat maar weten of ik daarin wat kan betekenen.

Daan2D

Bericht door Daan2D » 05 dec 2024, 22:39

Ignition62 schreef: 05 dec 2024, 21:46 Heeeel dik weer !

Of staat op de planning om dit alles bij de Duitse mannen van de TüV te laten noteren op de papieren ? :gek:
Nee gewoon zonder kenteken. Heb wel alle duitse papieren erbij. Op duitse platen rijden en de tuv route lopen zou ik nooit doen :dood:
Scheelt MRB + verzekering, apk plicht en in mijn hoofd hou ik de vrijheid om hem zo te maken zonder comprimis te moeten sluiten ivm regelgeving.

Daan2D

Bericht door Daan2D » 05 dec 2024, 22:45

Nivek schreef: 05 dec 2024, 22:17 Ik zou gewoon een poging wagen om hem op kenteken te krijgen, alleen maar tof als je er mee de straat op kunt :blink:

Betreft wielen, ik kan je een formulier toesturen van Work Wheels. Als je daar de remklauw afmetingen invult, kan ik informeren of bepaalde modellen van Work eventueel zou passen. Denk aan Work M.C.O. racing, of iets uit de Emotion reeks.
Een full tracktool op straat valt denk ik best tegen, koude remmen, koude banden, hard onderstel met straat onvriendelijke setup.
Tuurlijk is kenteken soms wel handig als je wilt proef rijden na een aanpassing oid, maar dat kan altijd nog op groene platen.

Kwa wielen heb ik iets gevonden van evo corse, die komen week 8/9 van 2025 als goed is.
Past de klauw echt niet dan moet er helaas wat aan geschaafd worden. :roflol:

Ignition62
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever

Bericht door Ignition62 » 05 dec 2024, 22:48

Daan2D schreef: 05 dec 2024, 22:39
Ignition62 schreef: 05 dec 2024, 21:46 Heeeel dik weer !

Nee gewoon zonder kenteken. Heb wel alle duitse papieren erbij. Op duitse platen rijden en de tuv route lopen zou ik nooit doen :dood:
Scheelt MRB + verzekering, apk plicht en in mijn hoofd hou ik de vrijheid om hem zo te maken zonder comprimis te moeten sluiten ivm regelgeving.
Begrijpelijk ja !
Scheelt je ook een hele hoop kopzorgen :whistle:

En ik was idd net aan het typen dat een proefritje dan ook niet meer zo easy was, maar als je er groene platen op kan drukken is dat natuurlijk helemaal super :tooth:

Nivek
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400

Bericht door Nivek » 06 dec 2024, 09:36

Daan2D schreef: 05 dec 2024, 22:45
Nivek schreef: 05 dec 2024, 22:17 Ik zou gewoon een poging wagen om hem op kenteken te krijgen, alleen maar tof als je er mee de straat op kunt :blink:

Een full tracktool op straat valt denk ik best tegen, koude remmen, koude banden, hard onderstel met straat onvriendelijke setup.
Tuurlijk is kenteken soms wel handig als je wilt proef rijden na een aanpassing oid, maar dat kan altijd nog op groene platen.

Kwa wielen heb ik iets gevonden van evo corse, die komen week 8/9 van 2025 als goed is.
Past de klauw echt niet dan moet er helaas wat aan geschaafd worden. :roflol:
Ja of even kijken of ik nog wat kan betekenen :mrgreen:

Maar er is toch niks toffer dan op straat rijden met een circuit bak! Elk stoplicht met krijsende remmen tot stilstand komen. Stel je voor dat je dan ook nog een sequentiele bak hebt :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2024, 09:53

Nivek schreef: 06 dec 2024, 09:36

Maar er is toch niks toffer dan op straat rijden met een circuit bak! Elk stoplicht met krijsende remmen tot stilstand komen. Stel je voor dat je dan ook nog een sequentiele bak hebt :tooth:
Present :tooth: en dan ook nog met stalen motorsteunen :lollerdelol:

Daan2D

Bericht door Daan2D » 07 mar 2025, 17:10

Luco schreef: 06 dec 2024, 09:53

Vroeger een Clio 2 RS Cup racer op kenteken gehad, was niet te doen om mee te rijden op de weg.
Die vaste motorsteunen op het subframe was wel echt drama, uurtje na de ring was 30min parkinson handen als je aankwam :goodnight:

Daan2D

Bericht door Daan2D » 07 mar 2025, 17:15

Kleine update:

Evocorse x3ma besteld in 15x7 deze passen net om de remklauwen :blink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pakketje uit engeland binnen gehad, nieuwe gierknuppel om de 6bak te matchen, helemaal in kleur van de auto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de rest weinig tijd gehad voor het project :stom:

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2025, 18:19

Daan2D schreef: 07 mar 2025, 17:10
Luco schreef: 06 dec 2024, 09:53

Vroeger een Clio 2 RS Cup racer op kenteken gehad, was niet te doen om mee te rijden op de weg.
Die vaste motorsteunen op het subframe was wel echt drama, uurtje na de ring was 30min parkinson handen als je aankwam :goodnight:
:tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 07 mar 2025, 23:16

Dikke upgrades weer! Tijd dat je er meer tijd voor hebt! Ding moet rijden 😁

Yannik Schmidt
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS

Bericht door Yannik Schmidt » 10 mar 2025, 09:35

Die ZPO is echt zo ongelofelijk dik geworden, wat een vakwerk.
Clearance van de remklauw laat me denken aan je oude cup racer met die D2 remmenset, hilarisch, maar moet goedkomen. Past net = ook passend.

Binnenkort gaan we eens alle auto's op een rijtje zetten en afmaken zodat ook jij weer van je trackauto kunt genieten!

Philipoo

Bericht door Philipoo » 10 mar 2025, 10:04

Pohh, dik zeg!

Daan2D

Re: Twingo RS Un petit pain en andere baguettes

Bericht door Daan2D » 31 mar 2025, 01:23

Wat doe je als je niet toe toekomt om aan je tracktool te werken? Juist koop je nog wat rommel erbij :hammer:

Een bekende wou afscheid nemen van zijn cliotje die al wat jaren opgesloten was in een garage box.
In 2021 waren we nog samen in de alpen voor een mooie roadtrip met oa Martijn hier (m2rs trophy).
Na de trip is de auto weggezet en is er niks meer mee gedaan. Hij had dus wel even wat liefde en aandacht nodig voor hij weer de weg op kan.

Met Yannik samen de clio gaan ophalen in Nijmegen, de riem was flink over datum dus hebben hem maar de aanhanger opgetrokken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen halve maatregelen, motor en bak eruit en alles nu aanpakken en ernaa hopelijk zorgeloos rijden :df:
-Driem + toebehoren
-Multriem + toebehoren
-Dynamo
-Filters, vloeistoffen, bougies
-Koppeling
-Schakelaskeerring
-Aandrijfashoes
-Carterpanpakking
-Radiateur+condensor
-enz,.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frisse koplampjes, achterlampen en kentekenplaat verlichting :clap:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naast zijn grote broer :hot:
Afbeelding

Van buiten is hij mooi van ver, en verre van mooi. Hoop parkeer deukjes links en rechts, lak is 25jaar oud en het kunstof her en der ook natuurlijk. Hier zal ik met de tijd wel wat aandacht aan besteden, maar hoofdzaak is dat hij technisch goed is om mee te rijden.

Wat moet ik ermee, goede vraag en weet ik zelf ook niet zo goed.
Wellicht toch beetje jeugd sentiment (als ik dit typt denk ik verrekt ben ik toch al zo oud :stom: :wheelchair: )
Vroegah wel een paar clio 1 16v, een williams en wat clio 2 rsjes versleten.

Goed, de twingo heeft geen kenteken dus dit is opzich wel leuk om eens mee over de nordschleife te gaan.

En nu weer door aan de twingo,.... :hammer:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 mar 2025, 06:59

Haha gave update! Mooi aangepakt ook meteen met veel onderhoud :) :df:

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 31 mar 2025, 09:18

Gaaf! Lekker bezig weer, onderhoud ook meteen goed aangepakt!
Daan2D schreef: 31 mar 2025, 01:23 Van buiten is hij mooi van ver, en verre van mooi. Hoop parkeer deukjes links en rechts, lak is 25jaar oud en het kunstof her en der ook natuurlijk.
Maar toch nieuwe dure koplampen en achterlichten waard?

Daan2D

Bericht door Daan2D » 31 mar 2025, 11:17

Eeuwe schreef: 31 mar 2025, 09:18 Gaaf! Lekker bezig weer, onderhoud ook meteen goed aangepakt!
Daan2D schreef: 31 mar 2025, 01:23 Van buiten is hij mooi van ver, en verre van mooi. Hoop parkeer deukjes links en rechts, lak is 25jaar oud en het kunstof her en der ook natuurlijk.
Nja, wat is duur. Kost een fractie van wat het technische verhaal heeft gekost :stom:
1 achterlicht zat een barst in, en met 1 nieuwe was er kleur verschil, de oude was meer roze dan rood.
Koplampen, waren dof en verweerd. En ik vind die chrome originele veel te vrolijk uitzien, mooi excuus om een setje met donker binnenwerk erin te zetten.

De rest van de body komt de komende tijd wel aan bod, was niet eerste prio.

Voorkopje spuiten met spiegelkapjes en de rest uitdeuken zonder spuiten en een goede detail beurt :blink:

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 01 apr 2025, 06:40

Daan2D schreef: 31 mar 2025, 11:17
Eeuwe schreef: 31 mar 2025, 09:18 Gaaf! Lekker bezig weer, onderhoud ook meteen goed aangepakt!
Nja, wat is duur. Kost een fractie van wat het technische verhaal heeft gekost :stom:
1 achterlicht zat een barst in, en met 1 nieuwe was er kleur verschil, de oude was meer roze dan rood.
Koplampen, waren dof en verweerd. En ik vind die chrome originele veel te vrolijk uitzien, mooi excuus om een setje met donker binnenwerk erin te zetten.

De rest van de body komt de komende tijd wel aan bod, was niet eerste prio.

Voorkopje spuiten met spiegelkapjes en de rest uitdeuken zonder spuiten en een goede detail beurt :blink:
Haha oké, legitiem punt. Waar heb je deze koplampen gekocht? Ga binnenkort een C3RS restaureren en ben nog niet zo kapot van de prijzen die de dealer mij offreerde.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 03 apr 2025, 09:04

Lekker doorgepakt amigo! Cliootje is goed terecht gekomen!

Plaats reactie