En dan is het uiterlijk van de pre LCI ook nog mooier dan de LCI. Dat vind ik tenminste. Ik vind op zich dat scherm in de LCI best aardig om te zien, maar als de bediening minder is… Maar uiteindelijk, als je weer een nieuwere 3-er wilt, zul je er wel aan moeten.
330e G21, E46 M3 & Cooper S. 26-11: 'e' in plaats van 'i'
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: 330e G21, E46 M3 & Cooper S. 26-11: 'e' in plaats van 'i'
- Kasteel
Re: 330i G21, E46 M3 & Cooper S. 1-7: plaatjes Nordschleife
Herkenbaar!Mark 320iS schreef: 26 nov 2024, 10:26 Ook maar weer eens een kleine update van deze kant. De 330i heb ik ruim drie weken geleden ingeleverd en inmiddels rijd ik in een nieuwe 330e totdat de X3 er is.
De ‘e’ is een compleet andere auto dan de ‘i’ wat rijden betreft. De ‘i’ nodigde echt uit om af en toe een beetje mee te gooien en smijten, beetje GTI met achterwielaandrijving zeg maar. Blijf erbij dat het de beste auto is die BMW ooit gemaakt heeft.
De ‘e’ is opzichzelfstaand ook een fijne auto, maar nodigt totaal niet uit tot sportief rijden. Ik merk dat ik hem vooral in volledige elektrische modus rijd en dat ik probeer om de benzinemotor niet aan te laten springen. Niet écht BMW dus. Je voelt het extra gewicht gewoon in alles, vooraf had ik niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Het nieuwe iDrive met het grote scherm ziet er strak uit, maar qua bedieningsgemak is het minder fijn, je moet veel meer zoeken mbv. het touchscreen, werkt allemaal wat minder intuïtief. In de praktijk voegt het wat mij betreft niets toe.
Het puur elektrisch rijden bevalt an sich eigenlijk wel, met de 100 elektrische pk’s kom je prima mee met het dagelijks verkeer. De range is nu zo’n 70km waardoor we vooralsnog vrijwel alles elektrisch kunnen rijden. Nu bijna 800km gereden en er is zo’n 100km aan benzine range weg.
Al met al een hele fijne reis- en familieauto, maar niet echt sportief.

- MParallel
- Auto: BMW
Re: 330e G21, E46 M3 & Cooper S. 26-11: 'e' in plaats van 'i'
Nou ben ik ook bejaard want ik deel die mening.